Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Medlem
15. juli 2009
Var det ikke på tide? ;)

Hvorfor har ikke denne modellen fått mer oppmerksomhet? Finner nesten ingen bilder av den, og ingen reviews.

Jeg liker den veldig godt, men har aldri sett den live. Skulle likt å sett baksiden.

Speedmaster Broad Arrow XL

omega-speedmaster-broad-arrow-xl.jpg

Bra tråd :cool:

Vedr klokken:
Det er noe med subdialsene som ikke rimer helt for meg. Men det er et flott ur.

Samme her, liker alt annet veldig godt, men "netting" teksturen i subdialsene skurrer litt med meg. Ikke så mye at jeg ikke liker hele pakken, dog. Alt i alt en helt herlig klokke.

Veldig bra tråd forresten. Har ikke noe å bidra med selv, men er helt enig i at speedmaster absolutt fortjener sin egen tråd med bilder og omtaler. Godt tiltak! :)

Hmmm ... denne snek seg ikke opp på min topp-5.
Syns den er litt for lite av det som er Omega for meg og heller heller litt over mot Tag/Breitling.
Blir for "hard" og "kall" - og slike vage tig må jo få være lov å beskrive noe så ullent som smak :)

Bare så det er sagt, skulle noen kaste det etter meg i 1000-postcountgave så er jeg ikke umilig :)

Var det ikke på tide? ;)

............

Jeg liker den veldig godt, men har aldri sett den live. Skulle likt å sett baksiden.

Speedmaster Broad Arrow XL

Nei, den modellen liker ikke jeg. Den gir meg ingen Speedmaster assosiasjoner i det hele tatt. Snarere minner den meg om en eller annen shiny Citizen quartz chronograf. Og akkurat det (SCQC) er ikke helt min greie.

Men - jeg bøyer meg i støvet for urverket. Milde himmel for et urverk :D

Frode.

Frode: Kanskje du liker den bedre når jeg sier at den har 100m vanntetthet, og ingen sikring på chrono-pusherne. Det kan jo bare bety én ting :D

Men ja, den har jo ikke det klassiske designet. Eneste jeg ikke liker er datoanvisning. Og prisen... ;)

Så mange ulike Speedmaster-modeller, jeg klarer ikke holde styr på det der. Sånn er det med Omega, alt de har kommer i ulike versjoner. Se hva jeg fant (mener ikke å kuppe tråden:cool:)
omega-Speedmaster-HB-SIA-Co-Axial-GMT-Chronograph-titanium-on-titanium-2.jpg

Nå også i titan...

Frode: ........................., og ingen sikring på chrono-pusherne. ...........................

Ingen sikring på chrono-pusherne og allikevel vanntett til 100 m!!!!!! Now we are talking ;)

Fra spøk til alvor. Det er det visuelle designet som ikke faller helt i min smak. Det rent tekniske som Omega gjør i disse dager er helt upåklagelig.

Frode.

543077b0-9d9b-ca0c.jpg

Jeg er så fornøyd med det denne klokken klarer å være. Praktisk, selvom jeg savner dato. Sporty, og samtidig dressy nok til dress synes jeg. Forskjellige detaljer som man får øye på kontinuerlig.
Deilig lyd. Jeg er veldig glad i denne altså!

• Liker
Reaksjoner: Lexluthor
Jeg hadde denne Speedmaster BA GMT tidligere. Solgt til en i omgangskretsen min, så jeg får da sett den i ny og ne enda.

p1010035cd.jpg

Sponon, tipper baksiden ser ut som dette. Regner med det er samme F. Piguet-verk som står i den (minus GMT)

p1010047ip.jpg

Jeg hadde denne Speedmaster BA GMT tidligere. Solgt til en i omgangskretsen min, så jeg får da sett den i ny og ne enda.

p1010035cd.jpg

Sponon, tipper baksiden ser ut som dette. Regner med det er samme F. Piguet-verk som står i den (minus GMT)

p1010047ip.jpg

Den var nydelig... kjenner jeg får lyst på Omega igjen...