De bezelløse

MR hadde du vært DJ og bildene der vært sanger du spilt ville jeg sagt du endret litt BPM vel heftig fra AP til Pop Swatch på slutten der.
Fantastisk bredde i samlinga sportsur uten bezel ;)
 
Si meg, er det noen her inne som har, har hatt Omega Aqua Terra og har lyst til å dele noen erfaringer omkring dette uret. Jeg er i ferd med å utvikle en sykelig fascinasjon for dette uret og er veldig interessert i å høre hva folk har å si. Finnes det foresten gummiremmer som passer til det, ala RubberB til explorer el lignende? Utrolig flott ur. Er jeg i ferd med å bli bezelløs???
 
Si meg, er det noen her inne som har, har hatt Omega Aqua Terra og har lyst til å dele noen erfaringer omkring dette uret. Jeg er i ferd med å utvikle en sykelig fascinasjon for dette uret og er veldig interessert i å høre hva folk har å si. Finnes det foresten gummiremmer som passer til det, ala RubberB til explorer el lignende? Utrolig flott ur. Er jeg i ferd med å bli bezelløs???

Noen som vet om gummiremmene til PO kanskje passer? Tenker da spesielt på de nye med buet feste.
 
Etter å ha lest endel rundt på forumer så har jeg fått forståelse for at dette er den ultimate sportsklokken uten bezel

dsc0024ng.jpg


(det er kanskje derfor jeg har en WTB tråd inne på denne klokken ;) )

Jarle
 
Etter å ha lest endel rundt på forumer så har jeg fått forståelse for at dette er den ultimate sportsklokken uten bezel

Den er vel tett opp mot den ultimate klokken uansett hva vil jeg si. Jeg har aldri forstått hvorfor Rolex-gjengen tilsynelatende ikke er interessert i den. Er det fordi den lyser for lite Rolex? Det skal liksom helst være en eller annen dykkerurvariant man skal ha :confused:

Edit: Er den for liten, er det det?
 
Den er vel tett opp mot den ultimate klokken uansett hva vil jeg si. Jeg har aldri forstått hvorfor Rolex-gjengen tilsynelatende ikke er interessert i den. Er det fordi den lyser for lite Rolex? Det skal liksom helst være en eller annen dykkerurvariant man skal ha :confused:

Edit: Er den for liten, er det det?

Lolz. Exp I er superpop, den! En definitiv klassiker :cool:
 
Ikke for å være prippen, men har kun sett 4 klokker i denne tråden som ikke har bezel ;)
 
:confused: Dette må du redgjøre nærmere.

You tell me. Jeg synes jeg ser submariner nevnt/vist/foreslått ca 100 ganger per Explorer, dog er Explorer II en god del mer populær virker det som. Men det er nå bare mitt inntrykk da, det er ikke så lett å måle dette. Tråder som denne er jo en indikator: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?10945-Dine-Fab-five-klokker


Noen som har lest alle Dagens klokke-trådene opp gjennom kan kanskje si noe om fordelingen, men jeg er rimelig sikker på at Explorer ikke står så høyt i kurs blant de innvidde som jeg synes den fortjener. Kanskje en poll er på sin plass ;)
 
Etter å ha lest endel rundt på forumer så har jeg fått forståelse for at dette er den ultimate sportsklokken uten bezel

dsc0024ng.jpg


(det er kanskje derfor jeg har en WTB tråd inne på denne klokken ;) )

Jarle

Dette er klart en klassiker i mine øyne. Og med gummirem fra RubberB stiger den enda noen hakk. Jeg er imidlertidig mer komfortabel med AquaTerraen da jeg blir livredd av å se ur uten crownguard av noe slag. Fliegere med løk er jeg nesten redd for å se på med andre ord....

Siden jeg opprettet denne tråden føler jeg at jeg har rett til å spore litt av om jeg ønsker (i den grad det er en avsporing) men hva er det med disse vridbare bezelene? Eller rettere, hva er det med oss? En stooor prosentandel av alle ur vi her inne har, har hatt eller ønsker oss er ur med vridbare bezeler. Skulle jeg for eksempel ende opp med en AquaTerra er det første uret mitt siden jeg var ni år som ikke har vridbar bezel. Det er endel år og ur på de årene siden den gang.
 
Jeg er imidlertidig mer komfortabel med AquaTerraen da jeg blir livredd av å se ur uten crownguard av noe slag.

Her har du en rimelig aggressiv crownguard:

SBGR057-L.jpg


s_sbgr057_c.jpg


http://www.grand-seiko.com/collection/9s-mechanical/SBGR057.html

http://www.seiyajapan.com/product/S-SBGR057/Grand-Seiko-Automatic-SBGR057-72hours.html

Ikke så gal på pris heller den der, passe størrelse for deg, strengere spesifikasjon enn COSC, 72 timer driftsreserve, skrukrone, safirbakside. Når du i tillegg ikke avfeier alt som er japansk tror jeg vi har funnet klokken for deg.

Edit: http://www.flickr.com/photos/tags/sbgr057/
 
You tell me. Jeg synes jeg ser submariner nevnt/vist/foreslått ca 100 ganger per Explorer, dog er Explorer II en god del mer populær virker det som. Men det er nå bare mitt inntrykk da, det er ikke så lett å måle dette. Tråder som denne er jo en indikator: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?10945-Dine-Fab-five-klokker


Noen som har lest alle Dagens klokke-trådene opp gjennom kan kanskje si noe om fordelingen, men jeg er rimelig sikker på at Explorer ikke står så høyt i kurs blant de innvidde som jeg synes den fortjener. Kanskje en poll er på sin plass ;)

Nå vet ikke jeg hva som må til for å bli med i "Rolex gjengen" Men mitt inntrykk er at mange av sonens medlemmer som har 2 Rolex eller fler er i besittelse av en Explorer 36mm.... Meg selv inkludert;)
 
Utrolig flott Player. Alltid hatt sansen for explorer men med denne komboen er den som allerede sagt i en egen klasse. Kunne du hatt den som eneste ur, føler du at den tåler det du holder på med uansett hva du finner på eller skjermer du den for bruk?

Denne brukes!! I dag har den blant annet vært med på å høytrykkspyling av smågatestein, bæring av søppel, planting av busker osv.....

Jeg har denne som "beater" - prøver å spare Patek'en fra de grøvste jobbene selv om den også i høyeste grad brukes.

Hvis jeg ikke hadde kjøpt Aquanauten - så kunne jeg hatt den som mitt eneste ur sammen med en mer klassisk dressklokke (bruker Pie Pan). Må dog innrømme at jeg synes 36mm Explorer er penere enn 39mm. Solli og jeg sammenliknet 36mm mot 39mm og kom til at de rett og slett er to vidt forskjellige ur - går fint an å ha begge to uten noen form for kannibalisme:D

Anbefales:D
 
Utrolig lekker GS Cax, og prisen fra Seiya var jo veldig fin. Mye klokke for pengene det. :)