Klokke til junior?!

Medlem
22. april 2012
Innlegg
106
Guttungen må ha ny klokke, har nå en modena titan 10atm med gummireim som har takket for seg. Hvilken klokke skal man kjøpe til en 9 åring? Må være vanntett og tåle en del! Analog er og ett krav.
 
Men kansje ikke så poppis for poden i den alderen å gå med dameklokke?

Hehehe, helt ærlig er det ikke nødvendigvis bare junior som er skeptisk til en god del damemodeller.:p

Jeg tenker at de seiko 5 modellene i 37.mm er fine til en på 9år

Sent from my LT15i using Tapatalk 2
 
Da ville jeg anbefalt herreklokke, quartz og gjerne digitalt.
The Fate of Ron Jeremy is for no other man :)

Nja, jeg hadde kjøpt mekanisk! Skjønner at du ikke vil bruke mye penger TS, men hvis du kjøper en fin mekanisk en, så kan du jo samtidig lære ungen å ta litt annsvar, så kansje han kan få flere også???
 
Jeg kjøpte en Seiko 007 (liten str) til poden for noen år siden, da han var rundt 10 år.
Klokken ble godt likt, og er både røff og tøff.
Det er dessverre litt sånn at dagens barn har tilgang på klokke de fleste steder (skole, TV, mobil, pad etc)
Sånn at den fort blir liggende hjemme, og ikke brukt..
Uansett, her er den.

DSC03490.jpg
 
Selv om jeg har kjøpt enkle klokker til hver av mine tre gutter da de var i bleiealder, er det ingen av dem som har vist noen gryende klokkeinteresse. Urne har stort sett blitt liggende med leketøy, og i den grad de forholder seg til klokkeslett i det hele tatt, finner de det stort sett på alle slags elektroniske dingser. Jeg har begynt å frykte at det ikke vil bli noen til overta klokkesamlingen etter meg, og at den vil selges til dere gribber her inne for den samme prisen kona tror jeg har betalt. Men i vår kjøpte jeg en MWC G10 til eldstemann (12 år) her på forumet, og den falt i smak. Nå strapper han på seg Natoremmen hver morgen. Han holder ikke tiden noe bedre enn før, men nå kan han ihvertfall se hvor mye over leggetid det er. Neste prosjekt blir å finne en mekanisk variant som er like tøff.

(Hva angår merket MWC vet jeg null og niks, bortsett fra at de vel er å regne som en slags homage av CWC. (?) Kvaliteten på klokken kan jeg ikke si noe om, men for de 350 kronene eller så jeg betalte er forventningene begrenset. Sålangt har den fungert godt, og det viktigste er at poden faktisk bruker en klokke.)
 
Damemodeller trenger ikke være "damemodeller". Her er Hamilton Officer Ladies, 34mm, nøyaktig like herremodellen i 44mm:

1299605456_large_Khaki_Field_FieldOfficerAuto_H70365133.jpg


Også i denne varianten:

khaki-field-officer-H70655733.jpg


I tillegg finnes utallige divere og andre sportsur, nøyaktige nedskalte modeller av herremodeller.
Bare vent til han kan vise klassekameratene vinduet på baksiden! :)
 
Damemodeller trenger ikke være "damemodeller". Her er Hamilton Officer, nøyaktig like herremodellen i 44mm:

1299605456_large_Khaki_Field_FieldOfficerAuto_H70365133.jpg


Også i denne varianten:

khaki-field-officer-H70655733.jpg


I tillegg finnes utallige divere og andre sportsur, nøyaktige nedskalte modeller av herremodeller.

Du har helt rett!! ;)
Jeg har klokker som er uten bling bling men som passer mine nette lanker:)

Sent from my LT15i using Tapatalk 2
 
Jeg har begynt å frykte at det ikke vil bli noen til overta klokkesamlingen etter meg, og at den vil selges til dere gribber her inne for den samme prisen kona tror jeg har betalt.

En av pappa'ne i barnehagen til jr er ivrig samler av eldre biler. I kretsen hans hadde de en avtale om at hvis en av gutta døde skulle de resterende hjelpe til å selge bilene for å sikre anstendig betaling og ikke summen som var oppgitt på hjemmebane....
 
Nja, jeg hadde kjøpt mekanisk! Skjønner at du ikke vil bruke mye penger TS, men hvis du kjøper en fin mekanisk en, så kan du jo samtidig lære ungen å ta litt annsvar, så kansje han kan få flere også???

Ja vi lever i forskjellige verdner skjønner jeg :p Hva skal en 9 åring med en mekanisk klokke? Tipper han bryr seg mere om utseende en det som er inni. Quartz fobien her på forumet gjør meg småprovosert av og til :p
 
Jeg hadde en uzi protector for en stund siden. Den var rimelig, 200m med skrukrone, tritiumtubes analog og svært så robust med nylonstrap og borrelås, ikke for stor tror den hadde vært fin til junior:)

Sent from my LT15i using Tapatalk 2