Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Da har jubileumsmodellen (Apollo 11 50th anniversary) i gull fra blitt vist frem.

https://www.omegawatches.com/stories/a-speedmaster-in-gold-for-apollo-11

https://www.hodinkee.com/articles/o...lo-11-anniversary-limited-edition-introducing



img-ambiance-story-spmoonapollo11-50anni-large.jpg

H20A0317.jpg

H20A0327.jpg
 
Ser ut til at de til og med har vært tro mot den opprinnelige lenkens dimensjoner 20-16
Ser ut til å være en helt nyutviklet lås, da. Dette lover kanskje bra for Moonwatch som sårt trenger en oppgradering hva gjelder design av lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og havarduf
Uff som ryktene svirrer på omegaforums angående 50th...
Det skal være delvis bekreftet (lukket Omega arrangement) at det vil i første omgang bli lansert en Speedy two tone (SS/Gold) basert på modellen under (80's Speedy). Den nye skal visstnok ha "Moonshine" gold bezel-pushere-krone og en "special black" skive. Pris ca. 9.600 CHF ~ 82.000,- NOK. Tror jeg skal vente på modellen i kun stål ja...
729617-46f100c9d03e7e37f1f7f66e63e82dc5.jpg
 
Uff som ryktene svirrer på omegaforums angående 50th...
Det skal være delvis bekreftet (lukket Omega arrangement) at det vil i første omgang bli lansert en Speedy two tone (SS/Gold) basert på modellen under (80's Speedy). Den nye skal visstnok ha "Moonshine" gold bezel-pushere-krone og en "special black" skive. Pris ca. 9.600 CHF ~ 82.000,- NOK. Tror jeg skal vente på modellen i kun stål ja...
729617-46f100c9d03e7e37f1f7f66e63e82dc5.jpg

Den var nesten stygg :eek:
 
Jeg ser det er flere som har Mitsukoshi Speedy på forumet. Er det ekte Mitsukoshi dere har, eller er det moddet standard med serviceskiver?

Helt standard Speedy, levert med Mitsukoshi skive (og riktige visere) rett fra AD :)

Det hadde sikkert vært gøy å ha en av de 300 originale som ble levert, men med tanke på prisen på disse - not so much....
 
Helt standard Speedy, levert med Mitsukoshi skive (og riktige visere) rett fra AD :)

Det hadde sikkert vært gøy å ha en av de 300 originale som ble levert, men med tanke på prisen på disse - not so much....

De er utrolig kule, men har ikke Omega restriksjoner på å «frankifisere»? Regner med du må til en uavhengig urmaker for å bytte skive etc?
 
De er utrolig kule, men har ikke Omega restriksjoner på å «frankifisere»? Regner med du må til en uavhengig urmaker for å bytte skive etc?

Jeg vet ikke noe om Omegas interne restriksjoner, men min «Mitsukoshi er i hvert fall levert ny fra norsk AD. Noen AD’er har med andre ord tilgang til å bestille klokken med disse skivene - andre ikke. Jeg kjenner til minst en AD som ikke monterte skiven selv, den ble satt sammen i Sveits. Tviler for øvrig på om Omega er like strenge som eksempelvis Rolex i forhold til modding, AD kan nok ta seg visse friheter....
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og JonasV