Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Litt info om jubileumsmodellen, Apollo 11:) Den kommer i stål med bezelring i moonshine gold. Skiven er svart med et nøytralt emblem kl 9. Lenken er tilsvarende den som var på 60 års modellen for et par år siden. Verket er oppgradert til Master Chronometer. Limiteringen blir 6969 eksemplarer og leveranser til forhandlere er bekreftet. Prisen blir i overkant av 80.000,- Den kommer selvsagt med en del stash i boksen.
 
Litt info om jubileumsmodellen, Apollo 11:) Den kommer i stål med bezelring i moonshine gold. Skiven er svart med et nøytralt emblem kl 9. Lenken er tilsvarende den som var på 60 års modellen for et par år siden. Verket er oppgradert til Master Chronometer. Limiteringen blir 6969 eksemplarer og leveranser til forhandlere er bekreftet. Prisen blir i overkant av 80.000,- Den kommer selvsagt med en del stash i boksen.

Dette stemmer med prikk av det som er ute på omegaforums. Det ser ikke ut til at de kommer til å lage en versjon kun i stål.
Da sparer jeg heller pengene og kjøper en vanlig Speedy til halve prisen.
 
Litt info om jubileumsmodellen, Apollo 11:) Den kommer i stål med bezelring i moonshine gold. Skiven er svart med et nøytralt emblem kl 9. Lenken er tilsvarende den som var på 60 års modellen for et par år siden. Verket er oppgradert til Master Chronometer. Limiteringen blir 6969 eksemplarer og leveranser til forhandlere er bekreftet. Prisen blir i overkant av 80.000,- Den kommer selvsagt med en del stash i boksen.
Wow. 6969 eksemplarer og 80.000,-. Kan jo knapt kalles limitert lengre. Da sparte jeg heldigvis de pengene :)
 
Tidligere i år var det antydninger til flere jubileumsmodeller, altså ikke bare èn type modell + denne 321 varianten.
Det ble ikke sagt noe om 321 varianten. Alle forventet at det skulle bli lansert. I stedet er det en oppgradert variant av standardverket som er lansert. Foreløpig er det bare vist en teaser om 321: https://www.omegawatches.com/stories/3-2-1-we-have-lift-off
Ut i fra informasjonen som er tilgjengelig her blir nok dette en svært begrenset affære, som de foreløpig holder tett til brystet.
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
50F9BD5E-8C60-4BB6-B7EF-420954E92E08.jpeg
 
Muligens hvordan Apollo 11 50th i SS/TT vil bli. Bilde (photoshoppet) lånt fra omegaforums. Pris ca 82.000,-.
upload_2019-4-8_19-15-37.jpeg


Eller:

upload_2019-4-8_19-18-14.jpeg
 
Fått bekreftet av Urmaker Larssen i dag at Speedy 50th i stål blir offisielt lansert i midten av mai. Bezel i gull. Urverk 3861. Antall enheter 6969. Pris 85-87.000,-. Depositum kreves ved lansering. De har en venteliste på disse. Fikk vite at jeg er først i køen hos dem.
 
Muligens hvordan Apollo 11 50th i SS/TT vil bli. Bilde (photoshoppet) lånt fra omegaforums. Pris ca 82.000,-.
Vis vedlegg 142101

Eller:

Vis vedlegg 142102
Hei. Den har ikke gull medaljong inni og remmen er lik den som kom på 60 årsjubileumsmodellen for et par år siden. Jeg mener å huske at trykkere, krone og visere ikke var av gull, men her kan det hende jeg husker feil.
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV og RemiWM
Noen med Speedmaster Moonphase her og vil dele sine erfaringer? Synes at 44,25 mm kan virke noe stort, men med buede lugs kan den kanskje virke mindre?
Tenker da på denne i svart eller blå:
upload_2019-4-27_15-24-10.jpeg
 
Prøvde den på for lenge siden. Kassen er veldig tykk og krona er veldig vanskelig å dra ut. Veldig fin skive men disse andre tingene var turn-off for meg.
 
Noen flere som har fått med seg at prisene til Omega går opp i morgen? Prisene er allerede justert på omega sin nettside. Speedy Pro har en villedende pris på kr. 45.700,-.
 
Noen med Speedmaster Moonphase her og vil dele sine erfaringer? Synes at 44,25 mm kan virke noe stort, men med buede lugs kan den kanskje virke mindre?
Tenker da på denne i svart eller blå:
Vis vedlegg 144546

Jeg har Racing som er omtrent like stor. Bærer fint synes jeg. Sammenlignet med Speedy pro merker du jo at den er større (se bildet), men bærer lettere enn mange andre på samme størrelse (PO, PAM etc)
CF40E0AA-D7BA-4FA2-B767-4BE87436AE23.jpeg