Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Omega lager ikke mange mesh typer som tilpaser seg på Speedmaster´n.
Men mesh kommer i en del versjoner : hel tett med forseglet ender eller åpen med åpne ender.

Skal man ha en ekte Omega mesh på en Speedy Pro, er det bare denne under å få.
Speed.jpg


Jeg har tidligere tatt opp mesh historien angående Omega kronometer.
Noe som beviser at mesh ikke er spesielt for dykkere.
Omega mesh.jpg


smallmeshband.jpg

https://www.tidssonen.no/forum/thre...fast-om-ja-dere-vet.32837/page-11#post-638979

Fordelen med en "åpen mesh" er at den puster og holder seg tørr som ingen andre reim.
Det kan jeg snakker om etter mange års bruk.
Tett mesh puster ikke så bra.

Man liker den eller ikke... Men jeg personlig syns at den tilpasser seg bra til Speed´n.
Speedmaster.jpg
 
Mesh er bra - men ikke Shark Mesh på ei "måneklokke" som har WR lik 5atm . :) Men, enhver må selvsagt bruke det man liker best. Det er jo det som gjør klokkeverden såpass spennende.

JB Champion (ikke kledd for dykking og hai):

0eef927b44dc34632ddd9450b3fd7a8a.jpg


JBII036.jpg


KF-JB-Champion-Bracelets-image-1-Gordon.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Mesh er bra - men ikke Shark Mesh på ei "måneklokke" som har WR lik 5atm . :) Men, enhver må selvsagt bruke det man liker best. Det er jo det som gjør klokkeverden såpass spennende.

JB Champion (ikke kledd for dykking og hai):

0eef927b44dc34632ddd9450b3fd7a8a.jpg


JBII036.jpg


KF-JB-Champion-Bracelets-image-1-Gordon.jpg

Min Speedmaster-Pro ble en gang testet for 10 ATM uten problem.
Mesh er ikke reservert for dykking.
At det kalles for "Shark-Mesh" er egentlig bare en internett "buzz-word".

OmegaWaterResistancepdf.jpg



Den første maskin som produserte mesh ble skapt i 1912 for Whiting & Davis som kom med mesh håndvesker i 1892.
Disse startet først å bli populær på klokker gjennom 30 tallene.

Som vi vet hadde de første dykkerklokker skinreim.
For min del har jeg aldri spesielt tilkoblet mesh med dykking historie.
blancpain50fathoms3_grande.jpg
 
Dette stemmer bra med det Fratello mener å vite.

This movement will not be used in a limited edition watch, but there will be a limitation in production for the reasons stated above. Omega reveiled that there will be something in gold, for sure. Also, this movement will not be used in any of the upcoming Apollo 11 Limited Edition models in 2019.

https://www.fratellowatches.com/omega-caliber-321-back-production/


Det blir veldig spennende med både Apollo 11 Speedmaster og Speedmastere med 321 urverk. Spørs om jeg må begynne å tenke på å legge til side noen kroner:)

Er veldig spent på om den kommer i en vintageinspirert eller moderne kasse i stål. Basert på at de allerede har gitt ut '57 (første utgave) og First Omega In Space (CK2998 - andre utgave) håper jeg på 105.003:

Omega-Speedmaster-Pre-Moon-321-105.003-5.jpeg


Om den kommer ut med displayback står jeg først i køen. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Mesh er bra - men ikke Shark Mesh på ei "måneklokke" som har WR lik 5atm . :) Men, enhver må selvsagt bruke det man liker best. Det er jo det som gjør klokkeverden såpass spennende.

JB Champion (ikke kledd for dykking og hai):

0eef927b44dc34632ddd9450b3fd7a8a.jpg


JBII036.jpg


KF-JB-Champion-Bracelets-image-1-Gordon.jpg
Må helt ærlig si at jeg trodde wr var 100m. Brukte Speedmasteren i bassenget i sommer uten problemer.
 
I følge B. Andresen i Moss var det bare å vaske Speedmaster under rennende vann. Svømming var de mer skeptiske til, men den skulle fint tåle å havne uti vann ved uhell og lignende.
 
Har hørt og lest flere historier om at speedy fint tåler en liten dukkert. Fikk ufrivillig testet det selv i sommer da noen tenkte det var kjempeartig å dytte meg uti et basseng.. Gikk verre med lommeboka (av skinn), men klokka overlevde helt fint :)
 
  • Liker
Reaksjoner: hbf og Loevhagen
Ad WR100: Har dere Hesalite eller safirglassvarianten? @Kenneth R @Hammerfjord

Jeg har den ekte EVA godkjent Speedmaster Pro. (hesalite) og den ble testet til 10ATM foran meg: jeg fikk kvitering på det men finner den ikke mer (har rett og slett for mange ting hjem...)

Speedmaster 9300 co-axial har 100M skrevet bak seg (men ikke DSOTM eller GSOTM...De er gitt for 50m)
BlueSpeedy86739733Back.jpg
 
Var ikke klar over at det eksisterte 60-min bezel til speedy. Jeg fikk nettopp et tilbakefall av "watch acquisition syndrome" :eek:

8648FD3A-AC24-4742-9DC9-2CDF05E6393E.jpeg
CE9C6F33-8CB9-4DF3-848A-F02D6029CD1A.jpeg