Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Har endelig bestemt meg, det blir en Moonwatch som første Omega :) Omega la ut dette på instagrammen sin nå, noen som vet hva det betyr? Kommer det en ny Moonwatch?
https://www.instagram.com/p/BWu4eOGDPI3/

Vedlegg

• Screenshot_20170719-175949.png
    Screenshot_20170719-175949.png
    657,8 KB · Visninger: 0
Vet ikke hva der betyr, men noen ny moonwatch kommer ikke. At det kommer enda en utgave av speedmaster, en såkalt limited edition, er dessverre sannsynlig. Kjøp deg en speedy. En av klokkeverdens kuleste klokker imho.:)

Hei,

Noen som har noen tips til hvordan du fester Velcro strappen som følger med Speedmaster Professional. Den blir veldig lang uansett hva jeg gjør :mad:

Takk, men herjar den originale remmen. Problemet er at jeg ikke finner noen guide til hvordan den faktisk skal sitte.

Den original remmen er for EVA hansker.
En rem som kommer seg rundt en EVA hansker går akkurat 2 runder rundt håndleddet.
Jeg kjøpte denne fra Gasgasbone og remmen passer helt perfekt på min Orlan hanske som var på MIR og EVA(spacewalk) i enden 90 tallene (på bildene).
Akkurat som Buzz på bildet kan jeg også bruke EVA remmen ved å surre den 2 ganger rundt håndleddet mitt.
NASA remmen brukes ikke gjennom barettene som en Nato rem: remmen har en innebygd 2 dels barett feste da trenger man å jobbe litt for å få klokken ut til en ny rem.
Derfor astronautene tok klokken ut fra EVA drakten når de kom in i romstasjonen og igjen på håndleddet sitt ved å surre den 2 ganger.
P1040277.JPG

P1040308.JPG

buzz.jpg

Speed-buzz.jpg

Redigert: