Den eminente pinnekjøttråden

Og her ligg jo Henriettes med gull (som vanlig). Men i test som Sunshine viser til får den 3 av 10. Voldsom forskjell.

Ja, og jeg stoler egentlig mer på DN sin test som @sunshine viser til.

Skal prøve en runde med Brødrene Ringstad sitt urøkte i helgen. Det fikk «gull» i NM, men har hatt varierende suksess med andre produkter fra dem tidligere. Har ikke skyhøye forventninger.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Har ikke lest noen av årets tester, men likte fjordårets urøkte fra Jens Eide nok til at jeg fylte fryseren full når de ble solgt ut til halv pris etter jul.
smakte på en pakke nå i forrige helg, og den var fortsatt like god som jeg husket ;)
Får håpe de har like god kvalitet i år også.
 
Og her ligg jo Henriettes med gull (som vanlig). Men i test som Sunshine viser til får den 3 av 10. Voldsom forskjell.
Min erfaring er at disse testene kan gi en pekepinn men er langt fra noen fasit. Kjøpte Henriettes etter det kom godt ut i test for noen år siden. Det var det dårligste pinnekjøttet jeg har spist, med god margin. Kan absolutt være uheldig selv om det er en testvinner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Min erfaring er at disse testene kan gi en pekepinn men er langt fra noen fasit. Kjøpte Henriettes etter det kom godt ut i test for noen år siden. Det var det dårligste pinnekjøttet jeg har spist, med god margin. Kan absolutt være uheldig selv om det er en testvinner.
Veldig einig der... Har god erfaring med vossakjøt sine, men dei har jo ofte fått slakt i testar.
 
Mulig det er nevt tidligere. Men nå har jeg lagret urøkt og røkt pinnekjøtt fra Henriettes. Best før-dato var sommeren i år.
For en smak. Kan nesten sammenlignes med en prematur versus voksen rød Bordeaux.
Dette er noe jeg absolutt skal gjøre igjen, og kan trygt anbefale alle som elsker godt pinnekjøtt.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Mulig det er nevt tidligere. Men nå har jeg lagret urøkt og røkt pinnekjøtt fra Henriettes. Best før-dato var sommeren i år.
For en smak. Kan nesten sammenlignes med en prematur versus voksen rød Bordeaux.
Dette er noe jeg absolutt skal gjøre igjen, og kan trygt anbefale alle som elsker godt pinnekjøtt.

Hvordan lagret du den - har du kjølerom?
Har opplevd at pinnekjøtt begynner å mygle ved lagring i for høy temp, så nå stapper jeg alt i fryseren.
 
Hvordan lagret du den - har du kjølerom?
Har opplevd at pinnekjøtt begynner å mygle ved lagring i for høy temp, så nå stapper jeg alt i fryseren.

Jeg lagrer det i en isolert garasje. På sommeren blir det maksimalt 20 grader, og på vinteren som i dag rett over 10 grader (minus fem ute i friluft i dag tidlig)
Har selvsagt egen værstasjon for garasjen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarnetv
Min erfaring er at disse testene kan gi en pekepinn men er langt fra noen fasit. Kjøpte Henriettes etter det kom godt ut i test for noen år siden. Det var det dårligste pinnekjøttet jeg har spist, med god margin. Kan absolutt være uheldig selv om det er en testvinner.
100%! Henriettes er den største skuffelsen jeg har vært borti på pinnekjøtt.
 
Noen som har testet eldhus røkt pinnekjøtt? La til vanning nå, og det luktet hvertfall godt. Blir spennende å se hva morgendagen bringer.
 
Denne er amazing. Rema har den inne i år. Kjøpte den i fjor også, men da til Remapris x 2 eller 3 på delikatessebutikk. Løp og kjøp!
20211214_165840.jpg