Daytona

Må henge meg på som beundrer av gull-Daytonaen din @Rød!

Jeg er en av dem som nevner både at gull tåler mindre enn stål og at PCL er ripemagnet. Jeg har dårlige erfaringer fra 116619LB, 116710, 116713, 15200, 116520, så det står jeg inne for. I så måte syns jeg din holder seg utrolig flott!

PS: Det gleder meg at du bruker den mye, hva skal vi med dyre flotte klokker i en safe? :)

+ 1

Jeg har en mistanke om at Everose er en legering som er mer ripebestandig en “vanlig” gull? Jeg har også sett klokker i Everose som tilsynelatende holder seg svært bra, versus andre gullkolkker som ser ut som de har vært med i krigen.....
 
+ 1

Jeg har en mistanke om at Everose er en legering som er mer ripebestandig en “vanlig” gull? Jeg har også sett klokker i Everose som tilsynelatende holder seg svært bra, versus andre gullkolkker som ser ut som de har vært med i krigen.....

Spennende hypotese! Noen med faktiske erfaringer som kan øse av sine kunnskaper om dette?

Det vil jo eksempelvis gjøre på 116655 og 116515 (påsatt RubberB) med sine keramiske bezler og fravær av PCL til reale sportsmodeller!
 
Nytt for meg at Rosegull tåler mer, jeg tror egentlig ikke det. Er det ikke bare en tilsetning ala konditorfarge? ;)
Mulig @JørgenO kan svare på dette?

Når det er sagt, så har jeg jo selvfølgelig fått hairlines, men synes ikke det er mer skjemmende enn alle de uforståelige fettmerkene man til statidhet ser.
Når man VET at det er umulig å unngå hairlines, så er det for meg helt greit at (når) de kommer ... alltid uten å vite når de kom :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Rosegull er vel en legering av gull og kobber om jeg ikke bommer helt? Kobber er jo noe hardere enn gull, men om det utgjør den store forskjellen i legeringen vet jeg ikke.
 
To av mine pikeur :p
B6ED069A-8219-420F-9FC3-EF49807B43BC_zps2ots52hz.jpg