Daytona

Urskiven var det jo flere (5 stk.) variasjoner over:

d2x1138_med_hr.jpeg


9-copia_med_hr.jpeg


16520-markiii-2_med_hr.jpeg


0_med.png


dscn2306_med_hr.jpeg
 
Å den med Bezelen som hadde 250 og 225 var ettertraktet. Har ikke fulgt med på disse de siste årene. Men det er sikkert en premium på disse enda. Ga litt opp egentlig, for når jeg holdt på med "vintage" Rolex for 10-20 år siden så var jeg den eneste i Norge( det føltes ihvertfall sånn) Skulle man flippe så måtte man ut av landet
 
Redigert:
Når det gjelder WG Racing dial i 116520 skjønner jeg det er flere meninger, men jeg ser personlig ikke behovet for pietet i forhold til moderne Rolexer. Uret tilhører meg og ikke Rolex SA :) Mht pris synes jeg det er galskap å betale titusener for en skive, for noen år siden fikk man det til 4 tusen inkludert byttet hos en hyggelig urmaker. Bjerke gjør dog ikke dette, helt riktig.

Anyway, det jeg kan si med sikkerhet er ihvertfall at jeg er superfornøyd med byttet, og har gått med klokken i denne konfigurasjonen i mange år nå. Sommerklokken over alle.





 
SS med WG dial og børstet kasse og lenke. Personlig hadde jeg droppet de røde viserne fra 116509 på en 116520, men bortsett fra det; * glis *

14uhkq0.jpg


5rb41.jpg
 
Takk, MrFinale, for å poste noe som ser ut som the real thing. Tråden blir jo spammet ned av kvasidaytonaer. Loevhagen kaster sand i øynene mine ved å poste bilder av alle de prosjektklokkene.
 
Redigert:
Vi har vel mer lik smak enn hva jeg vil innrømme. Alle Daytonaene du har postet er jo veldig fine, jeg er storfan av racing dial. Jeg håper å kunne poste et tilsvarende bilde av egen daytona den dagen jeg er så heldig å eie en.
 
@Loevhagen - De bildene med 5 forskjellige skiver, kan du forklare forskjellen på de tre siste? Vet ikke helt hvor jeg skal se til utenom linjene.

Bilde 3,4 og 5 har samme bezel.
Bilde 3: tritium med inverted 6 og polerte lugs.
Bilde 4: tritium med "normal" 6. (er samme som min svarte)
Bilde 5: luminova

Mulig det er mer, men det jeg så i farten;)