Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Fornøyd ja...
Eske og papirer er ikke så vanlig når klokka er fra 1959.
Den er fortsatt en av "stjernene" i samlinga mi, og blir nok der i min tid...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Det som sannsynligvis er NOS seamaster 300 hyggelig priset:
http://www.finn.no/65165560
Edit: i Sverige

Denne har feil sekundviser (skal være hvit, kan være strippet for maling/farge), feil baklokk (skal være 166.0024 som er den moderne replacement-varianten, eller 166.024 som er vintage). Ny service-skive. Bezel ser ut til å være vintage, dvs. ikke replacement. Den var til gjengjeld pent patinert. Kan man leve med disse imperfeksjonene og få prutet den ned noen tusenlapper, er det ikke et så verst kjøp.

PS: Å kalle dette NOS synes jeg personlig er å dra det litt langt. Dette er IKKE en klokke som er fra seint 60-tall og som har ligget ubrukt på lager ("New Old Stock").
 
Denne har feil sekundviser (skal være hvit, kan være strippet for maling/farge), feil baklokk (skal være 166.0024 som er den moderne replacement-varianten, eller 166.024 som er vintage). Ny service-skive. Bezel ser ut til å være vintage, dvs. ikke replacement. Den var til gjengjeld pent patinert. Kan man leve med disse imperfeksjonene og få prutet den ned noen tusenlapper, er det ikke et så verst kjøp.

PS: Å kalle dette NOS synes jeg personlig er å dra det litt langt. Dette er IKKE en klokke som er fra seint 60-tall og som har ligget ubrukt på lager ("New Old Stock").

Jeg har stor respekt for kunnskapen din på feltet så her skal jeg være ydmyk, men jeg skrev "Det som sannsynligvis er".
Hvilket begrep mener du er korrekt å bruke på Watchco og liknende ur?
 
Jeg har stor respekt for kunnskapen din på feltet så her skal jeg være ydmyk, men jeg skrev "Det som sannsynligvis er".
Hvilket begrep mener du er korrekt å bruke på Watchco og liknende ur?

Det var ikke meningen å parkere noen... :)

Kanskje frankenwatch? ;) Neida, det er vel en put-together eller noe. Restauert med nyere deler, tror jeg er en mer korrekt betegnelse.
 
Vad tror ni om denna: http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7117794&rid=0#msg_7117794? En Heuer Bundeswehr, men med en del nyare orginaldelar enlight annonsøren. Ser væl ut som den er relumed också. Tycker ni att den ser OK givet vad det ær, och ær det ett rimligt pris? Tack på førhand!

Ærlig beskrivelse av klokka fra selger, grei den hvis du er ok med hva som er gjort med den. Prisen virker ok også. Ønsker du selv å gjøre litt research, har du en fin oversikt her, inkl. Sinn-restaureringene (slik som den du lenker til). Sinne annonserte og solgte restaurerte Bund på begynnelsen av 90-tallet, her en annonse fra den tiden:

bund_heuer_90s_advert.jpg
 
Ærlig beskrivelse av klokka fra selger, grei den hvis du er ok med hva som er gjort med den. Prisen virker ok også. Ønsker du selv å gjøre litt research, har du en fin oversikt her, inkl. Sinn-restaureringene (slik som den du lenker til). Sinne annonserte og solgte restaurerte Bund på begynnelsen av 90-tallet, her en annonse fra den tiden:

bund_heuer_90s_advert.jpg

Tack @SpaceCowboy för svar. Det uppskattas enormt och jag imponeras verkligen av din breda kunskap inom vintage.
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Jeg selger min flotte Omega fra 1969 om noen er interessert:)

20150914_132937_zpsnnkypwyp.jpg

Pen klokke. Litt feil å ha den her (utover å lenke til en salgsannonse). Legg den ut på KS, med beskrivelse, litt flere bilder og pris. Husk å les reglene for annonsering før du legger ut.

EDIT: Ser nå at lenke er lagt til. :)
 
Redigert: