Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

$3000 er en bra pris fra kjøpers ståsted. Kan gå mot $3500. Kan gå under $3000 hvis alle som byr forstår at den sannsynligvis må ha en service om ikke så lenge. :)

3600USD gikk den jaggu for! MEN alikevel ikke så aller-aller værst. Her får man mye good-feeling for pengene...
Omega vintage priser er i grunn ikke så ille :) (sammenlignet med Rolex da)

3600USD gikk den jaggu for! MEN alikevel ikke så aller-aller værst. Her får man mye good-feeling for pengene...
Omega vintage priser er i grunn ikke så ille :) (sammenlignet med Rolex da)

Tja. Det syntes jeg var forsåvidt greit. Har du tilgang på billig service, er det enda greiere... ;)

Og helt riktig som du sier: vintage Omega er vel de beste kjøpene innenfor vintage-verdenen akkurat nå, gitt historikk, dele-tilgang, støtte fra dagens fabrikk og ikke minst: Design. :cool:

Dessverre er vintage Rolex i andre enden av skalaen, og mange (inkl. meg) ser ei Rolex-boble akkurat nå... :( Ikke alle modellene, men mange.

ploprof-jpg.41215

Baby PloProf

img_6559-jpg.36585

Constellation Quartz med komplett pakke

Hei folkens. Litt laber aktivitet i denne tråden fra min side. Jeg ser mange vintage-ur som er gode kjøpskandidater, skal prøve å få de lagt ut her. Uansett, her er noen tips:

Hamilton Super-Compressor 600
Disse dukker sjeldnere og sjeldnere opp til salgs. Her er en som ser bra ut:

DSCN2132_zps4d0d743e.jpg

Dårlig bilde, bedt om flere (bedre) bilder pluss bilde av baklokk, krone og urverk. I utgangspunktet sjekker denne ut.

Seiko "Pogue", ref. 6139-6002
Seiko, modell brukt på Skylab av Col. Pogue:

unadyma4.jpg

Ser bra ut denne, men er ikke solgt, kun de andre klokkene. Vet ikke helt hvorfor, denne sjekker ut i mine øyne. Den har t.o.m. den indre hvite bezel-ringen, jf. Pogue sin originale.

Glycine Airman Special
Vietnam-klokke, AS1701-verk:
ad3fe22ac19572b1899b448479614933_zpsec65956f.jpg

Her ville jeg også bedt om flere og bedre bilder. Prisen er jo veldig bra, så hvis denne sjekker ut er det et godt kjøp. Mulig den kosmetiske tilstanden er under par ("patinert"). Og husk å sjekke at hacking-funksjonen fungerer!