Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Dette blir vel ikke et "varp" når auksjonen går mot slutten, men likefullt et pent eksemplar av Heuer Carrera black med Lemania 5100 på ebay. :)
Skulle gjerne fått tak i dette uret, men noe sier meg at prisen kommer til å bli noe høy etterhvert.

$_3.JPG


Vintage Black Tag Heuer Carrera Automatic Chronograph Lemania 5100 Mens Watch | eBay

Den endte på 1.600 USD, det er en god pris for en Lemania Carrera. De kan fort koste 2-3.000 USD.

Jeg skulle gjerne slått kloa i denne....

Mvh

Jarl
 
Redigert av en moderator:
Jeg får ikke opp bildene, så litt vanskelig å mene noe utifra teksten dessverre :) @acnorway

Så merkelig @GCSJ, bildene fungerer fint både på mobil og PC her :confused: Noen andre som har problemer med bildene?

Edit: annonsen er fra TRF så det er mulig du må være innlogget der
 
Redigert av en moderator:
Så merkelig @GCSJ, bildene fungerer fint både på mobil og PC her :confused: Noen andre som har problemer med bildene?

Edit: annonsen er fra TRF så det er mulig du må være innlogget der

Ja, du må være innlogget. :)

Har sett bildene, men jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt? Hvis dette er en 1978-1980 modell er muligens prisen litt høy, er det en ca. 1970-modell er den vel grei? Som sagt: jeg kan 5513 og ikke disse dato-variantene, så ta det med en klype salt. :)

Bottom line: Jeg så denne og må si at jeg ikke sånn uten videre reagerte på prisen.

Og ja: ut i fra bildene så den ok ut, men jeg ville ha bedt om serie-nummer (og årstall) og gjort en sjekk ift skive og bezel. I tillegg til serienummer og modellnummer mellom lugsa da. :)
 
Redigert av en moderator:
Fortis Marinemaster (valjoux 72)

Jeg er som kjent litt interessert i valjoux 72-verkene, og mange fine varianter der ute.

Siste på raderen er denne Fortis Marinemasteren, tidlig 70-tall som er lagt ut på bukta:

fmm1.jpg


Denne sjekker ut, jeg har tom spurt selgeren om den har blitt restaurert. Det har den ikke i følge han. Den ser veldig bra ut, og den er også ganske så sjelden med original lenke.

fmm7.jpg


Jeg er ikke i kjøpsposisjon, men hadde jeg vært det hadde denne vært noe å gå for.
 
Ja, du må være innlogget. :)

Har sett bildene, men jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt? Hvis dette er en 1978-1980 modell er muligens prisen litt høy, er det en ca. 1970-modell er den vel grei? Som sagt: jeg kan 5513 og ikke disse dato-variantene, så ta det med en klype salt. :)

Bottom line: Jeg så denne og må si at jeg ikke sånn uten videre reagerte på prisen.

Og ja: ut i fra bildene så den ok ut, men jeg ville ha bedt om serie-nummer (og årstall) og gjort en sjekk ift skive og bezel. I tillegg til serienummer og modellnummer mellom lugsa da. :)

Var egentlig ikke noe spørsmål, bare et tips uten at jeg helt vet prisnivået på disse :)
Har som sagt ikke satt meg så mye inn i vintage Rolex og trodde at prisene kanskje lå litt høyere på disse modellene. Men da skjønner jeg det slik at det tipset kanskje ikke var all verden da :eek:
 
Var egentlig ikke noe spørsmål, bare et tips uten at jeg helt vet prisnivået på disse :)
Har som sagt ikke satt meg så mye inn i vintage Rolex og trodde at prisene kanskje lå litt høyere på disse modellene. Men da skjønner jeg det slik at det tipset kanskje ikke var all verden da :eek:

Å jo! Tips i vei! :)

Vi skulle forresten ha hatt flere eksperter på vintage-Rolex her på vintage-delen, men slike medlemmer har jo ikke sonen. Sa han provoserende... Cue flere vintage Rolex-tips! ;)

Så da får det bli Omega da. Her en Pre-moon Speedy fra 1967 som sjekker ut, dog med en nyere 1171-lenke (på Bukta, kan kanskje gjøre et kupp):

DSCN5621_zps9c994bc8.jpg


DSCN5616_zps91374701.jpg



DSCN5612_zpsf4068393.jpg


DSCN5614_zps5b527125.jpg


Det eneste jeg ville ha sjekket ut med selger (og som stikker litt ut) er lumina. Den ser hvit ut og er ikke patinert. Jeg har sett flere av disse, så det kan være mulig. Men det kan også være en utskiftning av skive, kanskje. Så spør!

Stikkordet her er Buzz Aldrin... :)
 
Redigert:
$3000 er en bra pris fra kjøpers ståsted. Kan gå mot $3500. Kan gå under $3000 hvis alle som byr forstår at den sannsynligvis må ha en service om ikke så lenge. :)

3600USD gikk den jaggu for! MEN alikevel ikke så aller-aller værst. Her får man mye good-feeling for pengene...
Omega vintage priser er i grunn ikke så ille :) (sammenlignet med Rolex da)
 
3600USD gikk den jaggu for! MEN alikevel ikke så aller-aller værst. Her får man mye good-feeling for pengene...
Omega vintage priser er i grunn ikke så ille :) (sammenlignet med Rolex da)

Tja. Det syntes jeg var forsåvidt greit. Har du tilgang på billig service, er det enda greiere... ;)

Og helt riktig som du sier: vintage Omega er vel de beste kjøpene innenfor vintage-verdenen akkurat nå, gitt historikk, dele-tilgang, støtte fra dagens fabrikk og ikke minst: Design. :cool:

Dessverre er vintage Rolex i andre enden av skalaen, og mange (inkl. meg) ser ei Rolex-boble akkurat nå... :( Ikke alle modellene, men mange.
 
Denne er kanskje ikke så dum??!!
Er ingen ekspert på vintage rolex, men den virket pen.
Rolex Oyster Perpetual Date 1977 - FINN.no mobil

Det så i utgangspunktet ut som en komplett pakke! :)

Jeg ville gravd litt i dette:

"Uret var inne hos Urmaker Kjell Larsen i Sandvika i August 2013 for overhaling og pussing."

Overhaling. Hva er blitt gjort, og hva er eventuelt blitt byttet ut?