Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Har du sjekket mot On The Dash?

Serial Number Registry -- 40s and 50s

Det ser ut som den er legit, men kanskje verk-nummer er litt tidlig for den skiva der. Her må noen Heuer-eksperter inn og si litt om hvordan disse ble produsert i så fall.

Synes også at prisen er litt høy tross V72. Du får generiske V72-modeller til ca. 7-8.000. Dette er riktignok Heuer, men så tidlig at den tangerer disse generiske modellene slik jeg ser det. Vet heller ikke om de hadde Heuer-krone på den tiden, krona her er i alle fall usignert.

Bottom line: Litt høy pris, men virker ellers ok, gitt at man får avklart det ovenstående.

Takk for input, SpaceCowboy.

Jeg sjekket bildene på On The Dash og finner at den svenske klokken har lik urskive som modellen med serienummer 451070, men med signert krone, det har ikke den svenske klokken som er til salgs. Det virker derfor som om dette urverket med serienummer 451533 er for nytt til denne skiven. Iføge OTD har urverknummer 451523 en annen urskive.

Hei,

Smått ufint å bruke første innlegg til å be om hjelp, men den trengs så da gjør jeg det :)

Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av denne, med en totalpris på ca 10K.

Hva tror folket om prisnivået?

Omega Speedmaster Automatic for $*1,684 for sale from a Trusted Seller on Chrono24

All hjelp mottas med takk

Det er lov å be om hjelp, og velkommen skal du være!

Denne er fra begynnelsen av 90-tallet, så den er vel ikke å regne som vintage. Tror nok at du får bedre hjelp hvis du stiller spørsmålet i Omega-forumet her på sonen. Her er det mange som er vel bevandret i nyere Omegaer! :)

Redigert:
Omega Speedmaster Professional, ref. 105.012-65

Her er en original Speedy Pre-moon som sjekker ut på alle punkter:

IMG_1734_zpsa8c52194.jpg

Den har t.o.m. original 1506-lenke:

IMG_1733_zpscfc5156c.jpg

Disse eksemplarene med original bezel, skive, visere og lenke dukker sjeldnere og sjeldnere opp. Prisen er ikke så ueffen heller, muligens rom for litt pruting.

Heuer kronografen..

Hei Knutos. Den Heuer kronografen er god som gull den. Jeg har gjort mye research på Heuer fra 1930-40 tallet. Det meste av det du finner på OnTheDash fra denne perioden kommer fra meg.

Når det gjelder Heuer kan man ikke henge seg så mye opp i serienummer som ved mange av de andre klokkemerkene. I hvert fall ikke fra den perioden.

Etter min vurdering er dette en flott original Heuer fra 1945-50 sånn der omkring.

Prisen er litt høy....

Mvh

Jarl
Classic Heuers

Pen og korrekt Speedy Pre-moon, ref. 105.012-66

Her er enda en 105.012 denne gangen til en relativt hyggelig pris må jeg si.

photo2.jpg

Veldig fin bezel, som er korrekt med dot-over-90. Litt dårlige bilder, eneste jeg ville ha sjekket ut er serienummer på verket. Og om han shipper til Norge.

Redigert:
Hva har folket å si om denne fra Finn.

Kanskje du har noe vettugt å komme med @Jarl fr.

Alt jeg kan si er at jeg ikke ser noen grunn til å kjøpe en så herjet Pasadena. PVD-klokker kan være kule med litt patina, men det får da være grenser.

Hva med denne i stedet?

Heuer%2520PVD%2520750.501%2520001.JPG

Redigert av en moderator:
Det er også noe med folk som i sine annonser er svært nøye med å understreke "dette er et ekstremt ettertraktet samlerobjekt" og "folk som vet hva dette er, vet hva det er verdt" og "ingen vits å prøve å diskutere prisen, disse går for millioner i utlandet" o.l. Da tenker jeg jeg at dette egentlig ikke er noe for samlere og folk som vet hva de holder på med....

Vanvittig overpriset

Det er også noe med folk som i sine annonser er svært nøye med å understreke "dette er et ekstremt ettertraktet samlerobjekt" og "folk som vet hva dette er, vet hva det er verdt" og "ingen vits å prøve å diskutere prisen, disse går for millioner i utlandet" o.l. Da tenker jeg jeg at dette egentlig ikke er noe for samlere og folk som vet hva de holder på med....

Nemlig, problemet er bare det at vi som vet hva en Heuer Pasadena som dette er verdt, vet at prisen på denne Finn annonsen er helt på trynet!
Tidligere har han prøvd selge den for 28.000,-. For den prisen kan du få en vintage Heuer Monaco.... Eller Siffert Autavia...

En så sliten Pasadena ville ikke jeg gitt mer enn USD 500 for.... Ganske fine eksemplarer kan man finne på Ebay for under USD 1.000...

Mitt råd er, styr unna denne...

Mvh

Jarl

Nemlig, problemet er bare det at vi som vet hva en Heuer Pasadena som dette er verdt, vet at prisen på denne Finn annonsen er helt på trynet!

Herlig! Takker for tilbakemeldinger folkens. Jeg vet nemlig ikke hva en Heuer Pasadena er, før nå.

Heuer har vært et litt oversett brand for min del. Nok fordi jeg i min uvitenhet har blandet Tag inn i bildet. Så har siste dagers Valjoux tråd satt meg mer på riktig spor.

Redigert: