Dagens vin

Til det tilbehøret så hadde jeg valgt Ripassoen av de som du har på kjøkkenbenken.

Jeg ville valgt PN. Du har to PN på benken. La madammen velge hvilken av dem hun vil ha. :)

Tilbehøret ditt (i normale mengder) er ikke så spesielt at det krever noe spesiel «solid» vin. Gå for en klassisk PN.
Jeg slapp å reise på polet, som var målet, så takk for tilbakemeldinger! Da er det bare å tilberede denne høna.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Starter med bobler og kjører PN til kalkunen.

20251231_180746(1).jpg

20251231_180728(1).jpg

Jeg ville valgt PN. Du har to PN på benken. La madammen velge hvilken av dem hun vil ha. :)

Tilbehøret ditt (i normale mengder) er ikke så spesielt at det krever noe spesiel «solid» vin. Gå for en klassisk PN.

Jeg slapp å reise på polet, som var målet, så takk for tilbakemeldinger! Da er det bare å tilberede denne høna.

Tiltredes!
Pinot Noir passer som regel perfekt til kalkun. :)
Er på INGEN måte uenig i at PN er «allrounderen» til kalkun, men med fete medisterkaker og en søtlig (løk) brun saus, så står jeg i mitt valg av Ripassoen her ;)

Her i huset var forretten Bellinis med Røros rømme, ørret-rogn og rødløk. Hovedretten var andeconfit med rotgrønsaker og små-poteter.

Vinvalget var under stående, champagnen til forrett og Burgunderen til anden:
IMG_8202.jpeg

Redigert: