I min bok er vin fra Gattinara noe av det beste jeg veit...Dette var en herlig match til pastasalaten. Flott syre. Nei; fantastisk syre. Coronavirus gir kontinentale vaner.
Normalt er «kule etiketter» og/eller «kule flasker» en big no-no i min bok, men etter å ha lest ulike artikler om Barolo og Barbaresco sin mer ukjente slektning basert på Nebbiolo - så tok jeg en informert sjanse. Det lønte seg.
Vis vedlegg 186188Vis vedlegg 186189
Nei. Den har jeg dessverre ikke smakt @Golfballen
Dette var en herlig match til pastasalaten. Flott syre. Nei; fantastisk syre. Coronavirus gir kontinentale vaner.
Normalt er «kule etiketter» og/eller «kule flasker» en big no-no i min bok, men etter å ha lest ulike artikler om Barolo og Barbaresco sin mer ukjente slektning basert på Nebbiolo - så tok jeg en informert sjanse. Det lønte seg.![]()
Noen fordeler/ulemper med magnum-flasker sett bort fra at det er mer som må konsumeres i løpet av en viss periode? Greit å ha noen magnum til middagselskap o.l.
Og i forlengelsen av dette, hvordan oppbevarer dere vin som er åpnet og hvor lenge?
Vet jeg at den blir stående noen dager, bruker jeg denne for å pumpe ut mest mulig luft før jeg setter flasken tilbake i kjelleren. Det fungerer selvsagt ikke på musserende eller andre viner som frigjør karbondioksid.Noen fordeler/ulemper med magnum-flasker sett bort fra at det er mer som må konsumeres i løpet av en viss periode? Greit å ha noen magnum til middagselskap o.l.
Og i forlengelsen av dette, hvordan oppbevarer dere vin som er åpnet og hvor lenge?
Gode tilbakemeldinger som alltid, da går en magnum Muga Reserva 2015 på handlelisten til helgenFor øvrig Jern-Ernas favorittprodusent.
Italienske kjøttboller, tomatbasert chunky saus, pasta og deilig Travaglini Gattinara 2016 åpnet i går. Kjøpte 6 flasker av denne i dag, samt en Nervi Gattinara 2015. Nervi’n ble kjøpt for å se om den nye eieren, Conterno, betyr de fact kvalitet - eller bare prispåslag pga. navnet Conterno.
Anyways - kos dere under Coronatiltakene.
Jeg tror deg - før jeg smaker.Tja, min erfaring er at kvaliteten ikke gikk opp på langt nær så mye som prisen etter at Conterno-etikettene kom på Nervi-flaskene.
Interessant å høre hvs du synes.
Jeg kjøpte 96 flasker av den før 01.01.2019.Italienske kjøttboller, tomatbasert chunky saus, pasta og deilig Travaglini Gattinara 2016 åpnet i går. Kjøpte 6 flasker av denne i dag, samt en Nervi Gattinara 2015. Nervi’n ble kjøpt for å se om den nye eieren, Conterno, betyr de fact kvalitet - eller bare prispåslag pga. navnet Conterno.
Anyways - kos dere under Coronatiltakene.
Vis vedlegg 186333Vis vedlegg 186334