Dagens vin

Prøver denne etter å ha lest denne tråden
35501199-81C6-46FC-AD96-C6400C10A349.jpeg
 
Interessant! Jeg drakk Simpsons Rabbit Hole Pinot Noir tidligere i sommer. Ingen utpreget drittsmak, veldig saftig og veldig mye syre. Synes den manglet mye kropp, struktur og fylde (kanskje 3 ord for samme ting(?)). Har lest meg frem til at det kan komme av at vinrankene er såppass unge. Skal bli spennende å følge disse i årgangene som kommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: KlokkeKjell
De leverer god musserende også.
Veldig godt forhold mellom pris/kvalitet på denne.

Vis vedlegg 210184

Absolutt, de har levert gode musserende over tid, men rødvinsproduksjon er vel enda hakket mer utfordrende i det klimaet.
2018 var spesielt varmt derfor har den Pinoten blitt hypet endel.
Jeg er ikke nødvendigvis enig i overskriften, men legger ved en interessant artikkel fra Kapital om engelsk musserende Smaker like godt som Champagne
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
To italienere ikveld. Ingen utpreget drittsmak på noen. Guidalberto er i mine øyne fløyel. Ekstremt balansert bruk av eik, tanninene er myke og en smak som varer, og varer og varer. Baroloen er god, men hissige tanniner og høy syre gjør at den taper kveldens match. Drukket til helstekt entrecote med ovnsbakte poteter og stekte kantareller.
1CB36BF3-C26F-4233-A086-90CE0DCD2FBD.jpeg
 
Ikke antydning til drittsmak på denne cab’en. Faktisk smaker den av røde (mørke) bær og krydder, har fin syre og jeg syntes den passet svært godt til en overraskene god Japansk biff akkompagnert av lokalt høstede og saltbakte beter. My god, dette var digg! God fredag folks...

17F45B70-0BBD-4449-8D51-B3C80110BB5C.jpeg

A0F79C6D-35A6-43C7-BAFB-C30EA7747971.jpeg
 
Ikke antydning til drittsmak på denne cab’en. Faktisk smaker den av røde (mørke) bær og krydder, har fin syre og jeg syntes den passet svært godt til en overraskene god Japansk biff akkompagnert av lokalt høstede og saltbakte beter. My god, dette var digg! God fredag folks...

Vis vedlegg 211592
Vis vedlegg 211593
Black Stallion er en av mine favoritter til en grei penge fra USA. Den pleide å koste 185 svenske pesetas frem til for noen år siden, det var ett av mine absolutt favorittkjøp da jeg var på hytten. Ser at den koster 299 her hjemme nå, det må da fortsatt være ett godt kjøp mot f.eks Schug sin cab til 360kr. Vanskelig å få tak i gode cab'er til under 300kr, men Black Stallion er gode ting!
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT og Kenny1000