Dagens vin

Kan ingenting om vin, men vant denne i klassens vinlotteri sist fredag. Drikkeklar?

 
@Tore, @Jegaren, hvor er stativet fra?

Hei

Vet ikke hvor stativet er kjøpt, det fulgte med huset her :)
Men skal sjekke senere i dag om det står produksjonsnavn eller lignende på det.

Stativet er forøvrig veldig stødig og det matcher alle flasker jeg har hatt liggende i det.
Skulle jeg komplimentert med noe måtte det vært en mini stativ til magnum.
Noen tips her?
 
Redigert av en moderator:
Om det er helt identisk vet jeg ikke, men det ligner i alle fall på stativet jeg har sett på her tidligere:

RTA 72 - Vinstativ til 72 flasker

Har det ikke selv, har valgt en rimelig løsning fra IKEA med Ivar hyller tror jeg de heter.

@Jegaren: I den kjelleren din passer det perfekt med pupitre, (champagne rack). Der han du ha magnum også. Har sett at det har blitt solgt noen orginale velbrukte fra kjente produsenter på finn.no fra tid til annen. På websiden over får du også kjøpt noen nye slike. Ikke like kule.
 
Redigert av en moderator:
Hei

Vet ikke hvor stativet er kjøpt, det fulgte med huset her :)
Men skal sjekke senere i dag om det står produksjonsnavn eller lignende på det.

Stativet er forøvrig veldig stødig og det matcher alle flasker jeg har hatt liggende i det.
Skulle jeg komplimentert med noe måtte det vært en mini stativ til magnum.
Noen tips her?

Eller, du kan kjøpe do-it-yourself-systemer som dette; kostet meg rundt 20K. Uten innhold naturligvis...
Du får det HER, søk på RedRack.
Hvis man sender en målskisse lager de en nøyaktig tegning med nøyaktig pris, helt uforpliktende.

Vinkjeller.jpg
 
Redigert:
Eller, du kan kjøpe do-it-yourself-systemer som dette; kostet meg rundt 20K. Uten innhold naturligvis...
Du får det HER, søk på RedRack.
Hvis man sender en målskisse lager de en nøyaktig tegning med nøyaktig pris, helt uforpliktende.

Vinkjeller.jpg

Herregud jeg gleder meg til å få hus!(Bor nå på stusselige 49KVM:cool:)
 
@aek den var jo bare helt nydelig, god oversikt og pen.

@iveland Det er nok tilsvarende den @ManFred viste til i linken over. Fant ikke noe merke på min, men detaljene er mistenkelig like:)

Har tidligere sett etter pupitre på denne siden ja, blant annet fra denne;
Pupitre 60 - Vinstativ i Eik
Men hadde jo passet mye bedre om jeg fikk en velbrukt og "patinert" fra en vingård.
Skal begynne å følge litt etter på finn.no

Legger ved et tidligere stemningsbilde fra kjelleren.
Neste prosjekt blir kanskje å få støpt gulv der:eek:

image_zpsfe389445.jpg
 
Redigert av en moderator:
@aek den var jo bare helt nydelig, god oversikt og pen.

@iveland Det er nok tilsvarende den @ManFred viste til i linken over. Fant ikke noe merke på min, men detaljene er mistenkelig like:)

Har tidligere sett etter pupitre på denne siden ja, blant annet fra denne;
Pupitre 60 - Vinstativ i Eik
Men hadde jo passet mye bedre om jeg fikk en velbrukt og "patinert" fra en vingård.
Skal begynne å følge litt etter på finn.no

Legger ved et tidligere stemningsbilde fra kjelleren.
Neste prosjekt blir kanskje å få støpt gulv der:eek:

image_zpsfe389445.jpg

@Jegaren. Dæsken, ser at jeg må få inn noen stoler og et bord :)

kjeller.jpg
 
Redigert av en moderator:
Kan ingenting om vin, men vant denne i klassens vinlotteri sist fredag. Drikkeklar?


Kanskje jeg er for sent ute @Mathfjeld, men jeg hadde i alle fall ikke "kastet bort" denne på rødvinssaus som jeg mener jeg fikk med meg i farten på Insta? :)

Jeg kan mer om mat (over gjennomsnittlig) enn vin (nesten ingenting), men til rødvinssaus er det bare å bruke billig vin.
 
Redigert av en moderator:
Kanskje jeg er for sent ute @Mathfjeld, men jeg hadde i alle fall ikke "kastet bort" denne på rødvinssaus som jeg mener jeg fikk med meg i farten på Insta? :)

Jeg kan mer om mat (over gjennomsnittlig) enn vin (nesten ingenting), men til rødvinssaus er det bare å bruke billig vin.

Ironi fungerer stadig dårlig på "papir" :)
 
Redigert av en moderator:
Ironi fungerer stadig dårlig på "papir" :)

@Mathfjeld

Haha, bra! :) Du hadde vært sprø (men ikke sprø) for det er jo en del av disse liksom-fancy kokkene som insisterer på at man skal bruke dyr vin osv... IMHO så hører det hjemme i samme tullete kategori som "vannsommelier", bladgull i maten og kobeburgere.
 
Redigert av en moderator:
Skudd i mørket: Noen som har en Ch. Musar 1974 de vil selge? Det er vel en usannsynlighet i andre potens, men lov å prøve seg. Jeg sov i timen da den ble sluppet i høst. Jeg er også 74-årgang, en ellers begredelig vinårgang bortsett fra dette unike unntaket har jeg forstått. En slik flaske hadde vært noe å feire med :)
 
Skudd i mørket: Noen som har en Ch. Musar 1974 de vil selge? Det er vel en usannsynlighet i andre potens, men lov å prøve seg. Jeg sov i timen da den ble sluppet i høst. Jeg er også 74-årgang, en ellers begredelig vinårgang bortsett fra dette unike unntaket har jeg forstått. En slik flaske hadde vært noe å feire med :)

Åh! Du skulle spurt litt før. Brukte mine to siste av disse til gløgg i julen. Ble helt grei gløgg altså.......
 
Skudd i mørket: Noen som har en Ch. Musar 1974 de vil selge? Det er vel en usannsynlighet i andre potens, men lov å prøve seg. Jeg sov i timen da den ble sluppet i høst. Jeg er også 74-årgang, en ellers begredelig vinårgang bortsett fra dette unike unntaket har jeg forstått. En slik flaske hadde vært noe å feire med :)

Hørt rykter om at det kommer er LITE pari nå på vårparten med noen få Ch. Musar 1974, så bare å følge med!
 
Seriøst? Det hadde vært knall. Elsker 2005 Musar, skikkelig fjøsvin! En 1974 på fødselsdagen hadde vært stort.
 
Har brukt denne deilige standardpolhyllevaren til å feire en ubrukelig stressfyllt dag på jobben. Forleden feiret vi konas parkeringsbot (750 kr!) med en annen god vin jeg ikke husker. En ny ide jeg har som tiltak mot dårlige dager som foreløpig fungerer utmerket for så sannsynligvis å bli brutalt avsluttet når jeg ikke synes det fungerer lenger, akkurat som min geniale pokersjetongøkonomi der ungene byttet utetid, fysisk aktivitet, boksider lest og hardt kroppsarbeid mot skjermtid på FB, PS3 og TV. Kursen varierte med markedet, og det fungerte også utmerket helt til det etter noen mnd kollapset pga lån, korrupsjon, svindel og grådighet, men det var to herlige stille og rolige måndeder så lenge det varte. Jeg regner med at jeg evt kan finne på nye gode grunner til et godt glass på en torsdag. Tar gjerne i mot forslag.

08909E40-65E9-490D-8960-CCBDF1EACB40_zpsuew5qggi.jpg