Dagens vin

Dette blir snadder! Ikke dagens vin, men den skal drikkes kommende lørdag :)

null_zpsaefb160f.jpg
 
Driver å vurderer litt et nytt vinskap, noen her inne som har noen erfaringer å komme med?
Heller litt mot en Liebherr WTEes 2053 , ikke for stort og ikke for lite, men hører gjerne på folka her inne.

Har idag et "crappy" vinskap, men er ikke så fornøyd med det så.. forandring fryder :D
 
Sprudlevann

Spiste lunsj i dag på Dinner by Heston Blumenthal i London, noe jeg virkelig anbefaler. Skulle bare ha noe å leske meg med ved baren da jeg kom over denne (by the glass):

2004 Dom Pérignon Vintage Brut
Frisk og ung på lukt, mineralpreget. Moderat gjærpreg på smak. Lang ettersmak med svake preg av vanilje og litchi. Når temperaturen gikk opp dukket det opp et mildt pepperpreg.
20140108_113649_zps2db17977.jpg


Alt i alt en super vin, men kunne godt ha vært lagret noen år til.
 
Dagens kjøp etter en tur på Polet :

Denis Mortet Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes 2008



Giacosa Fratelli Barbera d'Alba Bussie 2012
Et par små er også greit å ha på lager!





Det som er skummelt med polet i Vika er at man ofte finner mye snacks.. klarte ikke dy meg når jeg kom over denne! 2010 er allerede innkjøpt ( skal kose seg maaaange år i skapet ) mens denne er snart klar for å sprettes :D

Chateau-Figeac 1998



Ch. Lafitte-Tramier 2005



Chateau La Haye 2010



Sist men ikke minst, Ny dekanter (Riedel Eve Decanter) ble hentet for et par dager siden, gleder meg til å ta den i bruk! :)



Om noen få dager ankommer et større vinskap (endelig!) så bare å handle nå! :D
 
Redigert:
Jeg åpnet en Altesino brunello di montalcino 2008 på søndag og helte nesten hele flaska ned i en gryterett. Middagen ble meget god og flasken var gratis, men dog.
 
hø, hva skjedde med Brunelloen?

Jeg er tom for hvitvin, har bare sånne tunge osteviner og det er ikke noe å sitte å pimpe på, så nå drikker jeg vintage sjampis alene mens jeg leser aviser :) Får meg til å tenke på min gamle nabo som måtte i kjelleren når han var blakk og ofre fine burgundere til grandisen :) Denne er så god at det er litt vondt å ikke kunne dele. Bestill den med en gang!

bilde_zps6011f550.jpg
 
Et lite bilde fra kjelleren
Fortsatt ledig plass:cool:

93DCAB89-AE4D-4801-9C14-58A9F1EAFD32_zpsjfficfv0.jpg


Siste flaske som ble hentet opp

68EF6782-8BBB-439D-82E0-DC3C74710D86_zpspe3czo51.jpg


Noen som fikk med seg siste slippet på Vika og noen godbiter?
 
@Jegaren, er du fornøyd med stativet? Stabilt og bra? Plass til litt tjukke flasker? Har en krok i en bod der et slikt akkurat kan skvises inn, så jeg lurte på å kjøpe et.
 
Redigert av en moderator: