Dagens vin

6A9BD09B-E1BC-418D-BB0C-9178B392992E.jpeg
 
Var på årlig event hos Dynamic Vines i London nær der jeg bor og fikk prøvd meg på en haug med oransjevin, som jeg fra før ikke har vært så kjent med. Likte spesielt godt de fra Radikon, så kjøpte en av mine favoritter fra dem forrige helg. 2018 Oslavje. Forsiktige tanniner, melon og honning. Mmmhm.

IMG_0461.JPG
 
Var på årlig event hos Dynamic Vines i London nær der jeg bor og fikk prøvd meg på en haug med oransjevin, som jeg fra før ikke har vært så kjent med. Likte spesielt godt de fra Radikon, så kjøpte en av mine favoritter fra dem forrige helg. 2018 Oslavje. Forsiktige tanniner, melon og honning. Mmmhm.

Vis vedlegg 363397

Muligens den mest spennende vinen jeg har drukket. Virkelig alt i ett!
 
Ikke dagens vin men siste innkjøp, usual suspect drikke til en påske middag.

Fennochio Barolo Riserva Bussia 2017

Hvordan er det jeg kjøler og dekanterer en Barolo igjen? Husker ikke, lenge siden sist.

La den stå i kjøleskapet noen timer og siden dekantere to timer før middagen?
Jeg har smakt denne Barolo av ulike årganger før når jeg bodde hjemme i Norge.

Faktisk den beste vinen jeg har drukket noensinne som jeg har kjøpt selv. Men den koster litt.

17103693107064624833468119613624.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: jonska og sunshine
Ikke dagens vin men siste innkjøp, usual suspect drikke til en påske middag.

Fennochio Barolo Bussia 2017

Hvordan er det jeg kjøler og dekanterer en Barolo igjen? Husker ikke, lenge siden sist.

La den stå i kjøleskapet noen timer og siden dekantere to timer før middagen?
Jeg har smakt denne Barolo av ulike årganger før når jeg bodde hjemme i Norge.

Faktisk den beste vinen jeg har drukket noensinne som jeg har kjøpt selv. Men den koster litt.

Vis vedlegg 363564
Godt spørsmål! Synes ditt forslag om å sette i kjøleskapet noen timer for så dekantere 2 timer før middag høres helt supert ut. Ta en smaksprøve 20 min før middagen serveres. Synes du den er for varm kan du helle tilbake i flasken og sette den i kjøleskapet igjen i 20 min for å få den litt kjøligere :)
 
Åpnet nettopp en P.A. Larsen «Cuvee Abelone» Liebfraumilch. Flott vin. Hittil har ALT under P.A. Larsen-navnet smakt fortreffelig - og til jovial pris!
 
Litt mixed bag fra Vinoteket i går. Veldig morsom hvitvin fra Anthill, ueiket blend på Pinot Gris, Pinot Noir (!) og Gewürztraminer. Superfresh, cirsp og leskende! Heresztyn-Mazzini har jeg ikke smakt tidligere, men dette var knallgodt.
IMG_3727.jpeg
IMG_3728.jpeg
IMG_3733.jpeg