Dagens vin

God? Tester nok en Bourgogne Pinot selv i kveld. Har gitt denne typen flere forsøk og klarer ikke konkludere med annet enn terningkast 3,5. Enkelte ganger 4. Akkurat den der har jeg ikke testet. Taste notes?
Til +- 300kr synes jeg man for mest kvalitet for pengene i Tysk Spätburguner om dagen. Franz Keller Spätburguner Vom Löss koster det samme som Jadot sin Bourgogne PN og er et hestehode foran imo :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
Vanvittig mye for pengene!
100% Merlot fra Bordeaux til kun kr 219.- Dette er et kupp!
Smaker og lukter som en langt mer moden Bordeaux enn en 2021 årgang skulle tilsi.
Vis vedlegg 359265
Takk for tipset! 180,- på det lokale polet.
1000017315.jpg
 
IMG_3340.jpeg

Fortsetter med å prøve nye ting.
Envinate La Santa di Ursula 2021. En fieldblend av Negramoll og Listan Negro fra Teneriffe. Kirsebær, røyk, krutt, urter og umami. Leskende syre og et ørlite tanninbitt. Ikke så mye mer å si enn
IMG_3341.jpeg
 
Vanvittig mye for pengene!
100% Merlot fra Bordeaux til kun kr 219.- Dette er et kupp!
Smaker og lukter som en langt mer moden Bordeaux enn en 2021 årgang skulle tilsi.
Vis vedlegg 359265
Enig i vurderingen din.
Fant ut at hvit '20 og magnum '18 var enda gunstigere priset, så da får vi se om de er like gode kjøp.
1000017374.jpg
1000017375.jpg
 
Luksus å kunne sammenlikne disse. Dauvissat var svært moden i stilen, men på ingen måte over toppen. Tror denne ble tatt på perfekt tidspunkt. Modne gule epler, salt og sjø. Raveneau er Raveneau. Blir ikke mer klokkerent! Sjø, hvite blomster, litt fersken, grønne epler. Sitronskall. Svært lang.
 

Vedlegg

  • IMG_3188.png
    IMG_3188.png
    643,2 KB · Visninger: 0
Altså, av og til er det «salg» på polet når importører har sluttet med sine leveranser og selger ut sitt restlager. At denne Chardonnay selges for kun kr 110.- akkurat nå, er sinnsykt! Kanskje den beste Chardonnay jeg har smakt - uansett pris.
IMG_0482.jpeg

IMG_0483.jpeg
 
IMG_0497.jpeg
I dag har det vært en match som er verdt å huske. Vinen alene faller igjennom, men sammen med en grillet burger med syltet rødløk og chilli mayo, så var dette en kombo som er verdt å gjenta. Ser frem til sommerens grill-aftener. :)
 
Redigert: