Dagens vin

Kom over en fullstappet hylle med Chateau Musar 2007 på systembolaget på fredag. Ikke en eneste flaske var tatt. Jeg tok heldigvis ansvar og rasket med meg tre stykker. :cool:
 
Kom over en fullstappet hylle med Chateau Musar 2007 på systembolaget på fredag. Ikke en eneste flaske var tatt. Jeg tok heldigvis ansvar og rasket med meg tre stykker. :cool:


Musar 07 er forholdsvis enkel å få tak i her i Norge også om dagen
 
noen flasker chateau musar 1974 igjen på Bekkestua, om noen er gira!

og deeer var alle utsolgt, couldn't resist :rolleyes:
 
Redigert:
Åpnet akkurat denne: (Jeg jobber natt om dagen, så nå er det kvelden for meg).

grd1265.jpg


Kjøpt på Vika-polet i fjor. 2001 årgang.
 
USA slipp på spesialpolene idag. Masse bra saker for de som liker amerikansk Pinot Noir.
2012 er en sterk årgang ut mot stillehavet. Prisene synes å være noe opp for ifjor men ikke noen krise.

Har selv kjøpt Anthill, Drouhin og Copain.
 
Nam, den er god! På vei i bestilling. Sammen med et godt innhogg i siste klokkesalg :p Bobler er aldri feil, men et virkelig kvalitetsprodukt som har skilt seg ut i det siste er denne:



Strohmeier Rosé Sekt. Dette er noe helt spesielt. Ikke så dyrt heller.
 
Åpnet denne her akkurat nå. Romtemperert. Syltet frukt, nøtter, romrosin, karamell. Kan sitte å lukte leeenge uten behov for å smake. Bløt som fløyel i munnen, flott syrlighet, dadler, kandisukker, tørr avslutning og lang ettersmak. Kjøpt i fjor? 800 kroner fortegner seg nesten som et kupp.

Miles' Round About Midnight på spilleren.


DSCF1566_zps771f214c.jpg


DSCF1570_zpsc18ae2f0.jpg
 
Er veldig glad i vin, og min favoritt innen det vide begrepet, er fortiden dessertvin. En god sjokoladedessert med en Recioto della valpolicella, er uslåelig. Synd det er få dessertviner å få tak i på polet.