Dagens trening

En god treningsuke så langt; basket mandag, langintervaller løp/jogg onsdag og torsdag, styrke før jobb i dag :)
Har samtidig strammet inn kosten/kaloriinntaket vesentlig sammenlignet med i sommer, virker å gi resulater ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Någon med Oslo maraton erfarenhet? Signat upp mig på min första maraton i år. Funderar lite på gel/bars ol.
Det korte svaret er vel "ikke prøv noe du ikke har prøvd før løpet." Selv har jeg syklet Birken syv år på rad uten å ta til meg annen næring enn bananer og lefser underveis, og det har gått fint, men det skal sies at jeg har "carbet opp" de siste 3-4 dagene for å ha et godt lager. Skal løpe halvmaraton i Oslo selv, men det er så kort at jeg ikke planlegger noe særlig inntak underveis, selv om jeg vurderer å ha en liten flaske cola/kaffe-miks før bakken opp mot St. Hanshaugen, så jeg holder helt inn til mål. :) Har hørt mye bra om Squeezy sine gels, som skal være skånsomme mot magen, mens jeg gikk på en smell med selvblandet Maxim sportsdrikk under Grenserittet for noen år siden...

Uansett, lykke til! :)

• Liker
Reaksjoner: Ceramic
Någon med Oslo maraton erfarenhet? Signat upp mig på min första maraton i år. Funderar lite på gel/bars ol.
Test ut forskjellige typer i god tid før Dagen. Maxim har aldri skuffet meg, men finnes flere andre i markedet. Tipper du finner svar på mye om du søker opp temaet på kondis.no, evt. les denne:
http://www.maximsport.no/karbofella/

Lykke til!

• Liker
Reaksjoner: Ceramic
Det korte svaret er vel "ikke prøv noe du ikke har prøvd før løpet." Selv har jeg syklet Birken syv år på rad uten å ta til meg annen næring enn bananer og lefser underveis, og det har gått fint, men det skal sies at jeg har "carbet opp" de siste 3-4 dagene for å ha et godt lager. Skal løpe halvmaraton i Oslo selv, men det er så kort at jeg ikke planlegger noe særlig inntak underveis, selv om jeg vurderer å ha en liten flaske cola/kaffe-miks før bakken opp mot St. Hanshaugen, så jeg holder helt inn til mål. :) Har hørt mye bra om Squeezy sine gels, som skal være skånsomme mot magen, mens jeg gikk på en smell med selvblandet Maxim sportsdrikk under Grenserittet for noen år siden...

Uansett, lykke til! :)

Tack för det. Har sprungit ett par halvmaraton och då blir det enbart ett par klunkar sportdryck på vägen - men å andra sidan ute i 90 minuter. Med strax över 3 timmar känns det som kroppen behöver extra påfyll på vägen. Testat Maxim gel på ett par långturer 2-3 mil, men lite osäker på hur ofta och hur mycket man bör stoppa i sig under ett maraton i 4:30 pace. I tillägg är det ju logistiken med och bära det med sig, undviker gärna bälte.

Redigert:
DSCN6640-01.jpeg

Har levert om lag 28 timer med øks, sag, machete og annet tilbehør i skog, kratt og annet bannskap rundt meg de to siste ukene. Det går crossfit, strongman og det hele en lang gang hva angår kraftanstrengelse og kroppsbeherskelse. Burde egentlig gjort dette enda oftere. Elsker og hater det, men føles utrolig deilig!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: trippelj

Fy fan hel maraton är något helt annat än halv. Gelén funka bra och löpningen kändes väldigt kontrollerad i 35k. Sen kom den berömda väggen. Kramp i bägge benen och snigelfart sista 7k.
IMG_3245.jpg

Någon annan som sprang idag?

Fy fan hel maraton är något helt annat än halv. Gelén funka bra och löpningen kändes väldigt kontrollerad i 35k. Sen kom den berömda väggen. Kramp i bägge benen och snigelfart sista 7k.
Vis vedlegg 58086

Någon annan som sprang idag?
Respect! Jeg løp halv i dag, 18 sekunder raskere enn du passerte på @Ceramic, og en runde til hadde vært utenkelig. Still, ny PB for meg, så jeg er fornøyd... :)

Hva ble sluttiden?

• Liker
Reaksjoner: natu86
Respect! Jeg løp halv i dag, 18 sekunder raskere enn du passerte på @Ceramic, og en runde til hadde vært utenkelig. Still, ny PB for meg, så jeg er fornøyd... :)

Hva ble sluttiden?

Tack :). Det var betydligt tyngre än väntat. Hade 3:15 som mål. Men kramp i bägge benen sista 7k och snigelfart gav en sluttid runt 3:30.

• Liker
Reaksjoner: Xalle