Dagens trening

Det begynner å bli langt mellom øktene. Mye jobbing og Covid stengte sentre gjør det vrient. Men for hver dag som går uten trening blir veien tilbake lengre, så man må gripe de mulighetene man får. Måtte motivasjonen og treningsgleden igjen komme sigende.

C15F61A1-4C33-48FC-B116-07CFECBE261D.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Heftos og Carrera
Ikke dagens, men finværet har heldigvis gjort at landeveissykkelen har kommet ned fra veggen. 41 km på søndag og 50 km for 2 uker siden. Deilig å komme i gang igjen..

• Liker
Reaksjoner: Heftos
I dag ble det 58 km på sykkelen. Formen har ikke tapt seg så mye som fryktet, men det ble ganske tungt med motvind store deler av turen. Pulsbeltet sier at jeg har forbrent knappe 2k kalorier..

Redigert:
Har du noen gode tips til gravel-turer i østmarka @Ceramic ?

Nej tyvärr inte. Cyklat ett par turer till haukåsen radartårn men bor på andra sidan så blir oftast direkt ut i nordmarka och ring 4/5.

Har tänkt ta denna en dag. Ser dock inte ut att vara väldigt mycket grus även om service course nämner den som en gravel tur.

ABBA6CBE-7FD3-4FC0-9BEE-97E8AF259697.png

52CB4FDD-68BA-4DB1-8D4E-08B4397BF9BF.png

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: daghoi og Heftos
Nej tyvärr inte. Cyklat ett par turer till haukåsen radartårn men bor på andra sidan så blir oftast direkt ut i nordmarka och ring 4/5.

Har tänkt ta denna en dag. Ser dock inte ut att vara väldigt mycket grus även om service course nämner den som en gravel tur.

Vis vedlegg 241099
Vis vedlegg 241100

Sett litt på kart over området, og ser ut til å være mange blindveier i Østmarka. Skal prøve meg frem når snøen forsvinner. Ellers ser det ut som en fin tur du planlegger, men mye asfalt ja. Kan forøvrig anbefale å svinge innom Svartskog på vei hjem, veldig fint langs Bunnefjorden forbi Ingierstrand:)

Terreng-power-walk og seig styrkeøkt med fokus på rygg og ben. Elsker rumenske markløft!

• Liker
Reaksjoner: Ivar
Starta dagen grytidlig med litt bevegelsestrening/amatøryoga. Fin skogtur i middels høyt tempo med hunden før frokost. Golftrening etter frokost. Lang gåtur med hunden gatelangs før middag. Så er det på’n igjen med styrke i morgen tidlig før jobb.

• Liker
2021 har jeg fokusert på styrketrening med kroppsvekt, spesifikt pull-ups. I januar 2021 var rekorden min 2 stykker, der den siste innebar en del sparking i lufta. Mot slutten av 2022 gjorde jeg 5 sett à 6 pullups med 3 min pause mellom settene, denne gangen uten sparking. Jeg holdt også på med noe vektløfting, spesifikt benk og overhead press. I løpet av året fikk jeg også full kontroll på hodestående på bar bakke.

Etter en god stund med generell styrkeoppbygging, har jeg den siste tiden begitt meg ut på markløft. Startet sakte og har fokusert mye på form, og filmet meg selv når jeg trener. Det gjør det lettere å rette opp småting når man trener alene, og anbefales på det sterkeste selvom man til tider føler seg dum der man setter opp et kamera før man skal løfte.

Har endelig følt at jeg stoler nok på løftene mine til å begynne å teste ut hvor tungt jeg faktisk kan løfte, og de siste par månedene har jeg gått fra 100kg til 125kg. Realistisk tror jeg at jeg skal klare rundt 140kg, men velger heller å øke med 2.5kg de gangene jeg løfter 1RM, heller enn å ødelegge meg med å løfte for mye på en gang. Uansett mangler jeg "bare" 7.5 kg til jeg løfter 1.5x kroppsvekt!

Det å øke markløft er nok det jeg vil fokusere på primært dette året, og sekundært vil jeg få til håndstående.
Veldig spent på dette året, håper jeg holder meg skadefri og motivert :)

• Liker