2021 har jeg fokusert på styrketrening med kroppsvekt, spesifikt pull-ups. I januar 2021 var rekorden min 2 stykker, der den siste innebar en del sparking i lufta. Mot slutten av 2022 gjorde jeg 5 sett à 6 pullups med 3 min pause mellom settene, denne gangen uten sparking. Jeg holdt også på med noe vektløfting, spesifikt benk og overhead press. I løpet av året fikk jeg også full kontroll på hodestående på bar bakke.
Etter en god stund med generell styrkeoppbygging, har jeg den siste tiden begitt meg ut på markløft. Startet sakte og har fokusert mye på form, og filmet meg selv når jeg trener. Det gjør det lettere å rette opp småting når man trener alene, og anbefales på det sterkeste selvom man til tider føler seg dum der man setter opp et kamera før man skal løfte.
Har endelig følt at jeg stoler nok på løftene mine til å begynne å teste ut hvor tungt jeg faktisk kan løfte, og de siste par månedene har jeg gått fra 100kg til 125kg. Realistisk tror jeg at jeg skal klare rundt 140kg, men velger heller å øke med 2.5kg de gangene jeg løfter 1RM, heller enn å ødelegge meg med å løfte for mye på en gang. Uansett mangler jeg "bare" 7.5 kg til jeg løfter 1.5x kroppsvekt!
Det å øke markløft er nok det jeg vil fokusere på primært dette året, og sekundært vil jeg få til håndstående.
Veldig spent på dette året, håper jeg holder meg skadefri og motivert