Dagens trening

Gårsdagens improviserte økt når Oslo Maraton først ble avlyst. Målet til neste gang må være å barbere av 15 minutter med en litt mindre kupert løype.
76DDFDE3-F6B7-4167-A34A-6B7A07AB5310.jpeg
 
Ble tur på sykkel fra Oslo Sentrum opp til Tryvann. Har som mål for året å å sette pers på segmentet Gressbanene-Tryvann. Den er noen år og noen kilo gammel, men innenfor rekkevidde. Må bare skrape av 90 sekunder av tiden

Mørket kom litt tidligere en ønsket. Noen tips til ladbare sykkellykt ? Trenger ikke noe som lyser j**lig langt, men greit at den ikke må lades `hele tiden`.
 
Ble tur på sykkel fra Oslo Sentrum opp til Tryvann. Har som mål for året å å sette pers på segmentet Gressbanene-Tryvann. Den er noen år og noen kilo gammel, men innenfor rekkevidde. Må bare skrape av 90 sekunder av tiden

Mørket kom litt tidligere en ønsket. Noen tips til ladbare sykkellykt ? Trenger ikke noe som lyser j**lig langt, men greit at den ikke må lades `hele tiden`.
Kjøpte en Lezyne 600XL (tror jeg) for et par år siden, og den funker finfint til pendling til langt uti oktober, i hvert fall. USB-lading er praktisk, og den må lades såpass sjeldent at jeg ikke husker når jeg ladet den sist. Tror den ble kjøpt på XXL i sin tid, og det har sikkert kommet nyere modeller nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
Mer sykling.. 41 km søndag, 47 km tirsdag, 46 km i går og 50 km i dag. Ble overrumplet av voldsom vind i går. Kombinasjon lett sykkel (6,2 kg) med høye karbonfelger og vindkast fra siden frister virkelig ikke til gjentakelse..
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Skulle egentlig løpt Berlin Marathon i dag, men det gikk jo ettertrykkelig i dass. Kompenserte med den virtuelle utgaven, "2:01:39 Challenge", og kom meg rett i overkant av 27 kilometer på den tida Kipchoge brukte på maraton i 2018. Tungt å motivere seg underveis, men også litt moro, og bærer "finisher"-trøya med stolthet, som et symbol på at dette året ikke har vært helt som andre år. Neste helg skal "London Marathon" gjennomføres, virtuelt, på distansen Asker-Oslo-Asker. :D
 
"London Marathon" gjennomført virtuelt i dag. Forsåvidt en morsom ide, siden ordentlige løp er uaktuelt, men appen må ha vært utviklet av en gjeng sadister i en kjeller i Hull! Garmin klokket meg inn på 3:27:40 på maratondistansen, men da kunne Steve Cram og Paula Radcliffe i appen fortelle meg at jeg hadde to miles igjen. De tre kilometerne ble SEIGE!
 
Det begynner å bli langt mellom øktene. Mye jobbing og Covid stengte sentre gjør det vrient. Men for hver dag som går uten trening blir veien tilbake lengre, så man må gripe de mulighetene man får. Måtte motivasjonen og treningsgleden igjen komme sigende.

C15F61A1-4C33-48FC-B116-07CFECBE261D.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Carrera
Ikke dagens, men finværet har heldigvis gjort at landeveissykkelen har kommet ned fra veggen. 41 km på søndag og 50 km for 2 uker siden. Deilig å komme i gang igjen..
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
I dag ble det 58 km på sykkelen. Formen har ikke tapt seg så mye som fryktet, men det ble ganske tungt med motvind store deler av turen. Pulsbeltet sier at jeg har forbrent knappe 2k kalorier..
 
Redigert: