Dagens middag

Grillings
A3EF27B3-0113-4545-9462-85AA4E173BDA.jpeg
 
Chef's table på Bro i Ålesund, i går kveld. Bursdagsgave fra avkommet.

Fritert torskeskinn.
DSC_0893.JPG


Surdeigspotetbrød.
DSC_0894.JPG


Lammetartar.
DSC_0895.JPG


Rå reker i krabbebuljong.
DSC_0896~2.JPG


Kamskjell.
DSC_0897~2.JPG


Sjøkreps.
_20200906_094118.JPG


Akkar.
DSC_0899~2.JPG


Bakte og grillede gulrøtter.
IMG_20200906_100221~2.jpg


Uer.
_20200906_094236.JPG


Piggvar.
DSC_0903~2.JPG


Lam.
DSC_0904~3.JPG


Blåbær- og skogsorbet.
DSC_0906.JPG


Plommer med ostekrem.
DSC_0908.JPG


Pluss en osterett og en melkeis jeg glemte ta bilde av.

Fem timer til bords, med stort sett champagne, pluss en tawny og auslese til dessertene.
Veldig god valuta for 950,- når vanlig 4-retters ligger på 629,-
DSC_0902~2.JPG
 
Falafel med litt grønt og tahini-saus. Kjapt, enkelt og digg. Må dessverre innrømme at ikke så mye er hjemmelaget, men skit au. Rødløk med sitron og sumac er btw en ekstremt undervurdert kombo, tror @Edzilla kan si seg enig i det!
Vis vedlegg 217354

Elsker Sumac!!!
Tips bror. Skyld rødløken i kald vann før du gønner på med sumac og evt litt sitron si.
 
Falafel med litt grønt og tahini-saus. Kjapt, enkelt og digg. Må dessverre innrømme at ikke så mye er hjemmelaget, men skit au.
Nydelig! Favoritttrikset mitt for god falafel er å kjøpe «løst» fra noen av restaurantene i Oslo. Istanbul (Grønlandsleiret og Trondheimsveien) har konge falafel og ordner opp.

Hvilken AD har du tatt ut dine fra?
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Nydelig! Favoritttrikset mitt for god falafel er å kjøpe «løst» fra noen av restaurantene i Oslo. Istanbul (Grønlandsleiret og Trondheimsveien) har konge falafel og ordner opp.

Hvilken AD har du tatt ut dine fra?
Må ærlig innrømme at dette er noen frosne saker fra min lokale coop mega. Har tidligere laget selv fra scratch, uten særlig hell. Leser at hemmeligheten er at man må bruke tørkede kikerter og ikke de fra boks. Skal dog prøve ditt tips beste gang :)
Ellers må jeg melde at brødet/wrap’en er noe som heter Liba bröd, også fra Coop. Lite familiebakeri i Sverige som lager brød som i Libanon. Jeg hater å bake så dette er helt superdigg. Mye bedre en «vanlig» pita.
 
Helping it on it's way with a little encouragement to a low & slow.

It was a celebration dinner.

I asked our grown-up children if they could take some pics along the way, the excuse was, he said she was, she said he was, so there wasn't any taken but one.

The Menu

Scampi & scallops placed on a bed of spinach with sandefjordsmør.

Lamb steak, ratatouille with dauphinoise potatoes.

Blackcurrant Cheesecake ice cream.
IMG_20201024_142108.jpg
image.jpg
 
Redigert: