- Medlem
- 25. nov. 2008
NRF fra Coop på Sjølyst. Mest sansynlig det møreste kjøttet jeg har vært borte i utenom wagyu. Dette var helt konge!
Redigert:
NRF fra Coop på Sjølyst. Mest sansynlig det møreste kjøttet jeg har vært borte i utenom wagyu. Dette var helt konge!Vis vedlegg 180807
Vis vedlegg 180820
Kjøpte meg en sånn fancy non-coated stekepanne selv i håp om å lage bedre stekeskorper. Det eneste jeg har oppnådd foreløpig er å bruke ekstremt lang tid med oppvasken. Noen tips til enkel/smart rengjøring?Indrefilet av hjemmeskutt elg fra Løten.
90 minutter i sous vide på 54 endte i søpla.
Dette dyret har ikke hatt i nærheten av nok hengedøgn. Huff og gruff! Hadde også hint av kjip brunst. Kjennere vet.
Nå blir det medisterkaker med viltsaus, asparges, sjampinjong og kokte mandelpoteter.
Skål!
Vis vedlegg 187201
En slik panne skal vel behandles på lik linje med en støpejernspanne. Altså ikke såpe og ikke skrubbing, og skal settes inn med olje etter man har tørket den.Kjøpte meg en sånn fancy non-coated stekepanne selv i håp om å lage bedre stekeskorper. Det eneste jeg har oppnådd foreløpig er å bruke ekstremt lang tid med oppvasken. Noen tips til enkel/smart rengjøring?
Kjøpte meg en sånn fancy non-coated stekepanne selv i håp om å lage bedre stekeskorper. Det eneste jeg har oppnådd foreløpig er å bruke ekstremt lang tid med oppvasken. Noen tips til enkel/smart rengjøring?
Er det karbonstålpanne kan du enkelt koke ut innholdet i pannen, stek den ren med grovt salt og avslutt med en runde med nøytral matolje som du smører den inn med.
Slik panne @turmeric ?
Vis vedlegg 188232