Dagens middag

Barna vil ha klassisk pepperbiff av mørbrad med potetpuré, cherrytomater, brekkbønner og kremet peppersaus.
Mor vil ha rød vin til. Da blir det slikt!
28CEF54F-695F-433E-AC19-7219BE4B06FC.jpeg
2CA946D4-7F3A-4E2F-8BF0-3FD6333E317F.jpeg
93123114-20D7-4AF0-8F57-47CF68A06BF0.jpeg
 
Mye godt her, og jeg skimter en hot sauce på kebabbordet. Hvilke hot sauce-favoritter har dere?
Selv er jeg stor fan av Frank’s red hot, Tabasco Chipotle, Cholua, Midsummer Habanero og Louisiana.
 
Mye godt her, og jeg skimter en hot sauce på kebabbordet. Hvilke hot sauce-favoritter har dere?
Selv er jeg stor fan av Frank’s red hot, Tabasco Chipotle, Cholua, Midsummer Habanero og Louisiana.

Ikke den med mest kick, men en as de beste på smak :)

p_192304_default_1



Denne river ganske greit og har en litt annen smak en typisk hotsauce
301163937-1-encona-hot-pepper-sauce-142ml.jpg
 
Lammeskank er noe av det beste jeg vet
Del gjerne oppskrift på denne! Lammeskank er fantastisk. Jeg har falt fullstendig for denne oppskriften fra Jamie Oliver og disker den gjerne opp - de siste to årene har vi hatt den på julaften til stor suksess.
 
Ah, Dave’s Insanity sauce... Herregud for en perle..
Jeg ser Marie Sharp’s der også, det var denne som ble intro for meg. Marie & kyllingklubber til Dave’s på pizza:ROFLMAO:
Mtp Dave’s, er du på opplevelsereise eller smak?

Med Dave’s så blir det litt begge deler. Fungerer utmerket med en t-skje i en god chili con carne.
 
Del gjerne oppskrift på denne! Lammeskank er fantastisk. Jeg har falt fullstendig for denne oppskriften fra Jamie Oliver og disker den gjerne opp - de siste to årene har vi hatt den på julaften til stor suksess.

Gjør det rimelig enkelt.
Finn frem en støpejernsgryte som er stor nok til å romme det antall lammeskank som skal tilberedes.
Start først med å varme opp par spiseskjeer nøytral olje. Svi skankene godt slik at de får en fin stekeskorpe. Når det er gjort, så ta ut skankene å sett de til siden. Så freser man en stor gul løk, par gulrøtter og par stilker stangselleri (mirepoix). Klem flat par hvitløk som også få være med i gryta og la det surre og gå til grønnsakene er ferdig blansjert. Hiv også oppi par laurbærblad, og en boks med hermetiserte tomater, og par spiseskjeer tomatpurre, litt vann og en dæsj rødvinseddik. Så tar du tilbake lammeskankene. Legg de flate så de dekkes sånn halvesis opp av tomastsausen. Etterfyll litt vann om det er for lite veske i gryta. Skankene skal ikke kokes under vann, men braiseres med mindre veske om du forstår.
På med lokket, Inn i en forvarmet ovn på omlag 150 grader, og om ca. fire timer så er skankene ferdige.
Jeg servere dette med en potetpurré, ratatouille og kraften fra tomatene og lammeskanken.
Nytes med en Chianti Classico, eller hva med en Barbera d'asti.