Dagens middag

@Edzilla

Hvilken størrelse Egg har du og er du fornøyd?
Sitter å vurderer medium og large og kommer ikke helt i mål om large er verdt det.
Nesten dobbelt pris på large så hvis medium klarer opp til 8 personer (og vi er som regel 4) er det fristende.
Men samtidig har jeg funnet ut at " buy once, cry once" stemmer i de fleste tilfeller så interessant å høre din erfaring.

Kjøpte den nest minste. MiniMax.
Den dekker seriøst behovet for to små og to voksne. Fordelen med MiniMax er at den er portabel. Veier riktignok 35 kg+. Men til forskjell fra storebror medium så kan den flyttes rundt. Noe de større praktisk sett ikke er. Om du ikke har behov for det hadde jeg valgt så stor som lommeboka rekker. For man har for sjelden en for stor grill. Heller en for liten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Goatboy og sunshine
Fredag er pizza. Typ italiensk.
711B9EBE-7E43-4BB5-959F-1230E38ED3AC.jpeg
DFACF9EA-AD66-4E2A-ABFC-A5425A434872.jpeg
BD54D0F3-15A8-4B48-B0D1-EEE2D1E66BD3.jpeg
 
Imponerende.
Akkurat det å koke risen på vanlig vis hadde ikke vært det som holdt meg tilbake her.

Men...å få til perfekt ris uten riskoker er nesten en umulighet. Så jeg elsker å bruke min thermomix til blant annet som riskoker. Men før det brukte jeg den til å hakke alt av grønnsaker, tomater, kikerter og blende dette med lammekjøtt og storfekjøtt.
Også genial til å lage sauser (varm og kald emulsjon) supper, pastadeig, elte gjærbakst, dampe grønnsaker og fisk, og hundre andre ting.
I prinsipp kan den følgende; mikse, blende, veie, dampe, røre, piske, emulgere, male, kontrollert oppvarming, koke, hakke og elte.

1588056510999.jpeg
 
Enkel søndag middag.

Helstekt entrecote og salaten var med årets første grønt fra drivhuset.

Små blader av spinat, ruccola, rødbeter, rosenkål, gulrot, plukk salat og ramsløk.

Saint Agur blåmuggost dressingen litt crème fraîche, majones, sitron saft, salt og pepper. :)

IMG_20200502_195740.jpg
 
Redigert:
Sjølvsagt nasjonaldagen nærme seg. Kan jo bli litt kjedeleg med rømmegrøt, pølser og is... Noen som har en smekker menu å dele?
 
Sjølvsagt nasjonaldagen nærme seg. Kan jo bli litt kjedeleg med rømmegrøt, pølser og is... Noen som har en smekker menu å dele?

Til 17-maimiddag pleide familien å spise laks med sandefjordsmør.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og sunshine