Dagens kjøpetips

Ser at Jomashop.com har mye bra på tilbud, både ur og annet. Fordelaktige priser også med MVA inkludert fra kjente og respektable produsenter av kvalitets ur. Noen som har erfaring med kjøp derfra?
Jeg har kjøpt flere billige klokker der, spesielt dameklokker til familiemedlemmer. Er av og til helt sprø rabatter!
Har alltid fått varene lynkjapt og alt etter boken. Ville nok vert skeptisk til å kjøpe dyrere klokker der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Watcher
Jeg har kjøpt flere billige klokker der, spesielt dameklokker til familiemedlemmer. Er av og til helt sprø rabatter!
Har alltid fått varene lynkjapt og alt etter boken. Ville nok vert skeptisk til å kjøpe dyrere klokker der.
Hvorfor det, hvis alt er etter boken?
 
Hvorfor det, hvis alt er etter boken?
Personlig har jeg ikke handlet der etter at de sluttet å sende med originale sertifikater. Du kan med andre ord glemme «world wide guarantee» gjennom AD, klokken må tilbake til USA med det styret dette måtte medfølge…

For klokker i prisklassen +50k synes jeg ikke prisene er lave nok til å ta risikoen selv, og i hvert fall ikke med dagens valutakurser!
 
Jeg har prøvd å kjøpe 3 klokker fra jomashop. Og har delte erfaringer. Den første jeg bestilte hadde alligator rem og det tok en uke etter bestillingen før jeg fikk beskjed om at den kunne de ikke sende grunnet reima. Så den ble det ikke noe av hvilket var synd for det var ett kupp F.C.

Så handlet jeg en Tudor Glamour den ble sendt og kom som den skulle. Jeg vet ikke om Tudor gir COSC sertifikat, men det kom ikke med.

Siste jeg kjøpte var en rimelig Seiko 5. De sendte feil klokke, som var i samme prisklasse og også en Seiko 5. I steden for å returnere den, så solgte jeg den raskt til kostpris på Finn.

Edit kom på jeg har handlet 2 sterkt rabatterte Eterna der også, uten problem.
 
Redigert:


1000016516.jpg


Nå er dette to skivebom modeller fra Seiko, men man må nok vente lenge for å finne nye SLA til denne prisen.
 
 


Det er rystende at en slik klokke kan ligge usolgt til denne prisen! Svært høy kvalitet på skive, håndsveisede lugs, og et urverk av rang.
 
For spesielt interesserte, så ligger det nå en 1. generasjon skx-009 for salg på finn.no Dette er modellen med A-movement. Det er en 2000 modell, så dette er kun 4. produksjonsår. Har lyst på den selv, men har allerede en slik.
 
IMG_1797.png



Knivinteressert??? Kjenn din besøkelsestid! Første gang jeg ser noen andre i Norge som har en original MoD. Og ubrukt, i motsetning til min som vært i daglig bruk i 21 år. Kjjjøøøøp!
 
Sikle sikle
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Ikke dum pris på en kronograf med et Valjoux 7750:

 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch og Apocalypse
At ingen som passer størrelsen til disse klinker til på @lobergen sine syyykt råe sko er uforståelig :unsure:

 
Protid Urmaker Jermstad har en Grand seiko SBGE283 på lager, til god pris. Legger ved bilde. Skulle gjerne kjøpt denne selv, men det blir for stort innhugg i privat økonomien nå. Så håper en her fra TS slår til! ;)
Veil 98 300,-
Selges nå for 68 810,-
Tilbud gjelder kun i butikk og kan ikke ses på nett. Ta kontakt med de om interesse. Har avklart med butikken om at den deles her :)

1703916903582.png
 
Ikke dum pris på en kronograf med et Valjoux 7750:

I rekken av kronografer til en grei pris: En Hamilton Khaki Pilot Auto Chrono med et H31/Valjoux 7753 til 5 800 kr.
 


I skrivende stund er flere av modellene veldig lavt priset hos urverket, den blå med lenke ser ut til å være mest bang for the buck med milled clasp og skikkelig divers extension. Grønn med gummi er billigst. Alle har iso sertifisering. Dette er en billigere versjon i stål av "fujitsubo" nb6021 som er i titan.

Seiko må ta seg en bolle i denne prisklassen.

EDIT Butikken satt opp prisene, men de er fortsatt rimeligere enn konkurrentene.

maxresdefault.jpg


Skjermbilde 2024-01-11 084109.png
Skjermbilde 2024-01-11 084123.png
 
Redigert:
I rekken av kronografer til en grei pris: En Hamilton Khaki Pilot Auto Chrono med et H31/Valjoux 7753 til 5 800 kr.
Denne kronografen synes jeg var spennende, en Maurice Lacroix Masterpiece Flyback Grande date, ser ut til å være referanse MP6098-PS101-19E.
Et ETA 2892-A2 med en flyback-modul.
19 900 kr er vel ikke galt for en flyback?

 
Yema Flygraf Navigator til en fornuftig pris; 9 900 kr
Den har Valjoux 7750
 
  • Liker
Reaksjoner: kire og mr_frodo