Dagens dårligste kjøp

9EC4F729-51D9-4138-BC47-61F9311FC603.png
DD78D29B-5956-4304-9907-9FCD6A19DF29.jpeg
 
  • Haha
Reaksjoner: christoball og Maz19
Akkurat han du nevner her er vel en kjent "aktør" på Rolexforum/Klokkeriet med mange jern i ilden. Prisen er selvsagt off the hooks.
 
"Tatt ut" av Norsk AD, joda, man "tar seg" til rette.

Snodig uttrykk dette med å drive "ta ut" klokker, ser at flere driver med dette... omtrent som det er et personlig lager de bare "tar ut" og "henter ut" det de til enhver tid ønsker, heldiggriser spør du meg.
 
"Tatt ut" av Norsk AD, joda, man "tar seg" til rette.

Snodig uttrykk dette med å drive "ta ut" klokker, ser at flere driver med dette... omtrent som det er et personlig lager de bare "tar ut" og "henter ut" det de til enhver tid ønsker, heldiggriser spør du meg.

Haha, dette har jeg også irritert meg over. "Ta ut fra AD". Hvorfor er det ingen som klarer å si "kjøpt i butikk"?
 
Haha, dette har jeg også irritert meg over. "Ta ut fra AD". Hvorfor er det ingen som klarer å si "kjøpt i butikk"?

Ja selv henter jeg melk i kjøleskapet of tar ut en bok fra bokhylla, men dette gjør jeg selvsagt ETTER at melka er kjøpt i butikken og boka kjøpt fra bokhandel eller hvor den enn kommer fra.

Når det gjelder språk trenger man ikke være noe petimeter men det er greit å ha noen grenser.
 
  • Liker
Reaksjoner: ehauger
Dei her begrepa er såpass innarbeida at eg trur eg hadde hatt vanskelig for å lage en seriøs rolexannonse uten å putte inn alle floksene en finner . Inkl denne . :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp

Er vi på 45k for en Reduced nå :oops:
 

Er vi på 45k for en Reduced nå :oops:

...og 80k for denne?!

 
  • Liker
Reaksjoner: Ban og Maz19
...og 80k for denne?!

Dessverre ikke helt ukjent at eiere av Speedy med Mitsukoshi skive/visere prøver å loppe en uheldig sjel, tilbud fra AD (2020):

1655202908483.png
 

Er vi på 45k for en Reduced nå :oops:
Er ikke disse notorisk dyre/vanskelige å vedlikeholde? Mulig det har vært flere varianter
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban

Er vi på 45k for en Reduced nå :oops:

45 for en reduced med "ukjent" servicehistorikk tolker jeg som 45 for en reduced som ikke har vært på service på årevis. Selv kjøpte jeg en Speedmaster Pro med ukjent servicehistorikk for 39 000 i november og
Er ikke disse notorisk dyre/vanskelige å vedlikeholde? Mulig det har vært flere varianter


For noen år siden lå de vel ute til mellom 8 og 15 000 kroner, avhengig av om forrige eier hadde giddet å koste på de service til omtrent samme pris. Jeg tenker det eneste fornuftige selger kan gjøre her er å forsøke å bytte klokka i Jahn Teigen sin jakke:

1655291858163.png