Cartier-tråden

Hva er egentlig status på solarbeat for tiden? Ryktes at den er tatt ut av produksjon, men dét virker rart. Noen som har noe oppdatert informasjon om levering hos feks Bjerke? De lister jo ikke modellen på sidene sine en gang.
 
Har lest en god del om Cartier den siste tiden, og det er rart med det - har aldri likt romertall eller ikke-runde-klokker. Så, da er det litt artig at man etterhvert åpner øynene for slikt - og velger å undersøke litt om det man burde like mer - gitt historikken til merket.

Dette med kjøpsmulighet og -arenaer er vel noe mange her inne har følt på kroppen de siste årene. Det er derfor særdeles gledelig å oppleve at når man først vil anskaffe en ny Cartier så trenger man ikke tråle ulike AD i ulike land, men rett og slett putte det man vil ha i handlekurven online. Man velger betalingsmetode - og spedisjonsfirma plukker opp klokken og leverer den til deg på døren innen 2-3 dager.

Makan til kjøpsopplevelse skal man jaggu lete lenge etter disse dager.

Når man ser på hjemmesiden til Bjerke står følgende "..vi opplever stor interesse for denne modellen og har for øyeblikket ventetid...". Skip that. Kjøp online direkte fra Cartier og få klokken levert innen 3 dager.

Ja takk, til at flere seriøse produsenter tilbyr samme brukervennlige kjøpsopplevelse og -speed som Cartier. :) Og, spedisjonsfirma Cartier bruker? DHL. Magisk. Raskeste og mest presise spedisjonsfirma på den nordlige halvkule.
 
Så hva skal DHL frakte?

I min studietur frem til kjøp så skal jeg ikke legge skjul på at de mer industrielle Cartier; Carre og Galbee ser designmessig helt fantastiske ut:

maxresdefault.jpg


maxresdefault.jpg


MRWatchley-s36-71_800x.jpg


pf-236e080e--Image-4.jpg


Men - og det er dessverre alltid et men. Det blir for mye "vintage-freak-control" og dette med å kjøpe upolerte versjoner og som også skal tåle bruk i vann. Ga opp det der på samme vis som jeg ga opp min Rolex 1680 Red Sub. Fine klokker, men for mye high-maintenence.

Da sitter man igjen med å enten gå for en Tank eller en annen modell. Jeg valgte en annen. Lenke med fantastisk løsninger ikke en gang Gerald Genta kunne forutse.

Crap. Dette blir den minste klokka jeg noen gang har tenkt på og sogar seriøst vurdert...
 
Flott!
Samme problem her. 810kr per. stk (om jeg husker rett). Bjerke sa vel 1-2 mnd. levering, men var på plass etter ei uke.
Takk. Siden jeg kjøpte online direkte fra Cartier, så skal jeg sjekke med dem hvordan man løser dette direkte.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Hvordan fungerte det å kjøpe direkte fra Cartier? Noen utfordringer med toll e.l.?
Når man handler online hos Cartier er prisene i NOK med norsk moms inkludert. Gratis frakt med DHL. Levering er 2-3 dager. Cartier sier 5 dager, men det er konservativt estimat. Alt er forhåndsdeklarert. Man kan også velge å betale med Klarna, som forfaller etter 4 uker etter innkjøp. Man får varen før man betaler. Genialt enkelt.

Alt er med andre ord lagt til rette for en moderne online kjøpsopplevelse. Veldig atypisk "Swiss Made" slikt sett. ;)
 
Vet ikke, men hvis netthandling funker så bra så hvorfor kan de ikke beholde mer profitt ved å kutte forhandlere?
Det er nok mange som vil prøve klokker i fysisk butikk. Det er jo tross alt et velprøvd konsept. Enn så lenge - heldigvis.
 
Fikk svar fra en kilde at det kun er Cartiers egne butikker som vises på den innholdsrike listen over Cartiers utsalgssteder på hjemmesiden. Bjerke er tydeligvis ikke å regne som en slik butikk. Litt rart, men forståelig. Man må jo opp i 2. etasje for å ta Cartier i øyesyn. :ROFLMAO:
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Fikk svar fra en kilde at det kun er Cartiers egne butikker som vises på den innholdsrike listen over Cartiers utsalgssteder på hjemmesiden. Bjerke er tydeligvis ikke å regne som en slik butikk. Litt rart, men forståelig. Man må jo opp i 2. etasje for å ta Cartier i øyesyn. :ROFLMAO:
Bra. Det hadde vært dumt å ikke ha en Cartier-forhandler i Norge, selvom det virker som de kommer til å gjøre det bra på nettsalg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen