Cartier-tråden

35EE4029-2076-4E69-8236-0719319D70DA.jpeg

Kom tilfeldigvis over denne tråden på Reddit der noen lurer på hva som skjer med Solarbeat modellen. Et knippe brukere hadde lagt inn bestilling tidlig og mottatt sin modell, mens andre sier at de har fått beskjed at den er en begrenset utgave (?)

Vis vedlegg 277505
Det er ikke nevnt noe sted at disse er limited (det gjorde det heller ikke for Must i RGB, men det er ganske klart at de var limited) og vil da ikke tro at Cartier vil gjøre det. Tror det heller er "supply chain" som er hovedproblemet.

edit: sendte mail til Bjerke for å høre.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Kom tilfeldigvis over denne tråden på Reddit der noen lurer på hva som skjer med Solarbeat modellen. Et knippe brukere hadde lagt inn bestilling tidlig og mottatt sin modell, mens andre sier at de har fått beskjed at den er en begrenset utgave (?)

Vis vedlegg 277505

Har en i small i bestilling til fruen, så får vi se leveransetid på den. Slik jeg forstod det har de p.t. kun får én. Solgt selvfølgelig

• Liker
Reaksjoner: darkcho og MikroKrone
Vet ikke hvem som er interessert, men jeg syntes det er interessant å spekulere litt.
1642865387699.png

Jeg har pratet med en som kjøpte en grønn Must nylig og spurte så klart hvordan det var mulig. Denne personene har en felles venn med Cartiers sjef i et europeisk land, og handelen ble ordnet gjennom vennen. Via dialogen ble det også opplyst at modellen ikke er begrenset i antall, men i produksjon. Ryktes rundt 1500 per farge. Det er ikke sikkert, men det er sannsynlig at Cartier produsere en siste batch av disse klokkene før de tas ut av produksjon.

Da kom tank solar beat i small til fruen. Den er lekker!

Solcellepanelet ligger bak skiven, som har utskjærte markører (slik jeg forstår det). Hvilket gjør at det er markørene selv som fanger sola. Med makromodus på iPhone er det likevel vanskelig å se at dette er noe annet en vanlige markører. Har lyst på en matchende selv :LOL:

9CE9348A-D944-4BA9-80EE-88B7A27614E5.jpeg

Santos til en ok pris for de som er keen - kjenner ikke selger eller uret fyi.

• Liker
Reaksjoner: Labbos
Er ny til tidssonen, så vet ikke om dette er rett tråd å poste i, men prøver meg:

Har kjøpt en cartier tank must (kjøpt ny høsten 2021) som jeg ønsker å kjøpe ny skinnreim til. Jeg har funnet en reim jeg liker godt på Bjerke, men denne passer dessverre ikke til det nye reimsystemet som har kommet på klokken (nå kan man enkelt skifte reim selv).

Er det noen som har noen erfaring med å få hjelp fra en skomaker eller andre som er gode på arbeid med skinn til å tilpasse en reim til en cartier tank must eller lignende klokke?

Er ny til tidssonen, så vet ikke om dette er rett tråd å poste i, men prøver meg:

Har kjøpt en cartier tank must (kjøpt ny høsten 2021) som jeg ønsker å kjøpe ny skinnreim til. Jeg har funnet en reim jeg liker godt på Bjerke, men denne passer dessverre ikke til det nye reimsystemet som har kommet på klokken (nå kan man enkelt skifte reim selv).

Er det noen som har noen erfaring med å få hjelp fra en skomaker eller andre som er gode på arbeid med skinn til å tilpasse en reim til en cartier tank must eller lignende klokke?
Jeg har brukt bespokestraps.com, men er ikke kjent med nye reimsystemet til Cartier. Der kan man legge inn modell, så mulig de har fått inn den . Send de en mail kanskje? Pleier å svare raskt.

Hvis det nye systemet er quick release springbars så er det mange nettsteder som har godt utvalg. Da kan du finne lug width på klokken din, bestille en haug og få de i posten relativt raskt.
1643731818272.jpeg

1643731835834.jpeg

Hvis du skal kjøpe reimen du liker og få den spesialtilpasset for quick release så ville jeg vært forberedt på timespris og medgått materiell. Da tror jeg det nesten er bedre å få en helt ny reim med det du ønsker, jeg har sett (ikke kjøpt noe enda) fra Aaron Bespoke, masse alternativer med et fint bildegalleri for å hente inspirasjon. Men da starter prisen på 1500kr og kan lett doble seg.
58C26444-974A-4CF9-97C8-93A1C6074C59.jpeg

Edit: krøll med vedlegg…

Vedlegg

• 3066FEEA-5271-4F77-A3DA-F40828487C68.jpeg
    3066FEEA-5271-4F77-A3DA-F40828487C68.jpeg
    120,4 KB · Visninger: 0
  • A60A4368-B454-4914-9A9E-DF7332B800DC.jpeg
    A60A4368-B454-4914-9A9E-DF7332B800DC.jpeg
    56,9 KB · Visninger: 0
Redigert: