Bjerke Vintage & Pre-owned

Har nå aksepterte tilbud fra Bjerke på to av klokkene mine. Syntes det har vært en ryddig prosess, og syntes prisingen var fair. Bjerke oppgir forventet salgspris og gjør fradrag for kostnader og fortjeneste. Fradragene er 5% lavere om du velger tilgodelapp fremfor cash som betaling.

Spent å se hva annet de har til salgs når de får åpnet, og utelukker absolutt ikke at tilgodelappen min går til noe fra vintage-avdelingen...
 
Veldig intr @Heftos . Har du lyst å gå nærmere i detalj på hvilke ur, pris, hva Bjerke evt sitter igjen med?
Ingen tvil om at dette vil kunne være en god arena både for kjøpere og selgere.
 
Veldig intr @Heftos . Har du lyst å gå nærmere i detalj på hvilke ur, pris, hva Bjerke evt sitter igjen med?
Ingen tvil om at dette vil kunne være en god arena både for kjøpere og selgere.

Det var en TAG Heuer Carerra Cal. 16 og en Omega Aqua Terra. Begge kom med lenke og noen ekstra remmer, TAGen er noen år gammel og trengte en liten service, mens ATen ikke trengte noe. De priser klokkene individuelt, basert på behov for service, stand, hvor komplette de er osv. Jeg syntes de satte en ganske god salgsverdi, som kanskje er noe over hva liknende ur er solgt for ellers i bruktmarkedet, men tatt i betraktning at de går god for tilstanden og gir et års garanti på urverket så mener jeg de kan forsvare den premiumen. Jeg var redd for at de ville gi meg et sikkelig skambud, med det opplevde jeg som sagt ikke.

Nå skal det sies at jeg valgte tilgodelapp, og sånn sett fikk noe mer enn jeg ville fått om jeg ville hatt betalt i cash. Om jeg hadde ønsket cash så kan jeg innrømme at beslutningen hadde vært litt vanskeligere.
 
Interessant å høre fra noen som har fått til mer enn den å motta den standardiserte meldingen; takk for interessen vi kommer (kanskje ) tilbake til deg.
Vet nå om 3 stykk med ur i høy prisklasse nyere brukt, vintage stål sportsklokke av merke de selv selger og nyere brukt italiensk de selv selger som ikke har fått mer enn den standard e-posten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Spennende @Heftos .
Tilgodelapp er jo ikke så galt. Eneste jeg ville følt vanskelig er om du vil / få muligheten til å bruke den til de kjøp du ønsker. Tenker selvfølgelig på om dette vil kunne åpne en Rolex-dør.

Nå skal det også legges til at Bjerke har mye, mye annet som er veldig veldig interessant. (Verden består jo av mer enn Rolex).

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Spennende @Heftos .
Tilgodelapp er jo ikke så galt. Eneste jeg ville følt vanskelig er om du vil / få muligheten til å bruke den til de kjøp du ønsker. Tenker selvfølgelig på om dette vil kunne åpne en Rolex-dør.

Nå skal det også legges til at Bjerke har mye, mye annet som er veldig veldig interessant. (Verden består jo av mer enn Rolex).

8

Ikke noe tvil om at jeg vil finne noe å bruke den på nei. Men det er jo, som du skriver, knyttet litt spenning på hva det blir... Men det er vel noe av det som gjør denne hobbyen gøy, og noen ganger litt frustrerende...:)
 
Noen andre som har fått noen tilbud fra Bjerke, lurer veldig på prisnivået de tenker å legge seg på.
 
Ikke fått tilbud, men e-post at nå kan de ta inn klokken til vurdering. Overraskende nok trenger de 7-10 virkedager på å gjøre en vurdering.
 
Bjerke har fått enormt med henvendelser, ting tar tid. For 3-4 uker siden hadde de en backlog på 300+ forespørsler.

Så bra, det skal bli veldig spennende å se utvalget når de åpner for salg :) Noen som vet når de har planer om å åpne?
 
Så bra, det skal bli veldig spennende å se utvalget når de åpner for salg :) Noen som vet når de har planer om å åpne?

Husker jeg rett så skal de være klare om par uker.
Riktignok blir det en nettbutikk der mankan avtale visning av aktuelle klokker hos Urmaker Bjerke i Nedre Slottsgate 11.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban og Qwestern
Små fugler som sier at det kommer mye spennende og flere klokker som ikke tidligere har sirkulert på det norske markedet

GloomyGloriousAnchovy-size_restricted.gif
 
  • Haha
Reaksjoner: Qwestern
Små fugler som sier at det kommer mye spennende og flere klokker som ikke tidligere har sirkulert på det norske markedet

Det blir spennende :) Jeg har tenkt (fryktet) at de stort sett får inn det som er forsøkt solgt her inne, på Klokkeriet eller Finn. Det hadde vært veldig morsomt om de klarte å finne frem noe mer i tillegg. Kanskje de henter noe fra utlandet? (Bjerke har vel et stort kontaktnett)

Nå er det ikke det at jeg har noen store kjøpsplaner, men hvem vet:rolleyes:
 
Det blir spennende :) Jeg har tenkt (fryktet) at de stort sett får inn det som er forsøkt solgt her inne, på Klokkeriet eller Finn. Det hadde vært veldig morsomt om de klarte å finne frem noe mer i tillegg. Kanskje de henter noe fra utlandet? (Bjerke har vel et stort kontaktnett)

Nå er det ikke det at jeg har noen store kjøpsplaner, men hvem vet:rolleyes:
Tviler på at de prøver å overta overskuddslageret fra finn.no. De er smartere enn som så ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Tviler på at de prøver å overta overskuddslageret fra finn.no. De er smartere enn som så ;)

Jo da, det var vel ikke akkurat rusk og rask fra Finn jeg tenkte på ;), det var vel mer at jeg håper det skal dukke opp noe vi ikke ser så ofte på de vanlige markedsplassene. Brukt hyllevare fra Omega, Tudor, Tag Heuer, Rolex etc, det kan vi vel kjøpe andre steder enn på Bjerke:)