Bjerke Vintage & Pre-owned

Er nok fortsatt drømmepris. Er det noen som vet hvordan salg via. Bjerke fungerer? Kan man be de sette ned prisen til det man selv ønsker når som helst?

selvsagt! ønsk deg klokken for 1k, så kjøper jeg den av deg for 2k - 100% fortjeneste til deg - vinn-vinn! :mrgreen:
 
Er nok fortsatt drømmepris. Er det noen som vet hvordan salg via. Bjerke fungerer? Kan man be de sette ned prisen til det man selv ønsker når som helst?
De kommer med en anbefalt pris. Men så er det selger som bestemmer minimum salgspris. Etter man ser at de tar 15% av salgssummen og 2600kr for klargjøring+bilder. Og at den ofte må sendes til service i samme slengen, så er det nok ikke alltid like fristende å sette en veldig lav salgssum . Men det er litt lettere å få noe solgt siden kjøper får 1 års garanti fra Bjerke, hvis klokken allerede er ute av garanti fra før av.
Jeg har en klokke til salgs der, det gjelder å være veldig tålmodig dersom du ikke har en «populær» klokke.
 
De kommer med en anbefalt pris. Men så er det selger som bestemmer minimum salgspris. Etter man ser at de tar 15% av salgssummen og 2600kr for klargjøring+bilder. Og at den ofte må sendes til service i samme slengen, så er det nok ikke alltid like fristende å sette en veldig lav salgssum . Men det er litt lettere å få noe solgt siden kjøper får 1 års garanti fra Bjerke, hvis klokken allerede er ute av garanti fra før av.
Jeg har en klokke til salgs der, det gjelder å være veldig tålmodig dersom du ikke har en «populær» klokke.

Spennende, så Bjerke har altså ikke kjøpt disse og videreselger?
Hva skjer hvis f.eks. hvis du og jeg ble enig om en sum for din klokke?
 
Lurer på hvem som kjøper en brukt Black Bay GMT på natoreim til 2000 mindre enn den koster ny.
Etterspørselen etter disse er da virkelig ikke det den var?
 
1658817141776.png

 
Markedet er nok ikke like hett lenger. Nå er denne nede i 480k :D

Screenshot_2022-07-27-14-15-11-54_628976b3594d23256314d80f00e6012b.jpg


At markedet ikke lenger er like hett kan man nok trygt si...

EDIT: Det viser seg at en eller annen hos Phillips har vært litt for raske på tastaturet, og at prisen ikke er oppgitt (som vanlig) med auksjonshusets salær på 26%. Men innlegget mitt står fortsatt ;)
 
Er det noen som har prøvd å forhandle litt på prisen på klokkene som ligger der, eller er den satt fast av selger?