Bilspotting

Spottet denne lamboen på Frogner isted. Rimelig spessielt utseende!

11102010336.jpg
 
Serie I Espada 400GT fra 1970 med intet mindre 4 liters V12'er.
Det ble visst produsert færre enn 200 av dem.

Ser ut til å være samme eksemplaret som ble viet oppmerksomhet over flere sider i Carburetti (RIP) for noen år siden.

Nydelig sak og herlig å se slike biler i bruk.
 
På vei hjem fra en koselig bytur med madamen i går.

Nedover gaten kommer noen laaaange LED-lys, nææææært bakken.

Selvfølgelig er det Audi sine LED lys, og bak disse er en hvit R8.

For en bil, for et design, og for en lyyyyyyd :D
 
Sett denne på Majorstuen et par ganger. Sykt fet, sett 2 i norge og 1 i tsjekkia. Helt rått
 
Kjørte bak en RR Phantom på bekkestua idag, med BR skilter og sort MATT racinglakk...sykt fet bil, men den lakken ?..:p
 
Jepp, det var nok den ja...syk bil å kjøre på fjellet med da...

Forøvrig virker det som studentene nå til dags har temmelig god råd...det stod en Ferrari parkert på Westerdals isted.:D
b00cb84d.jpg
 
Hva angår studenters økonomi føler jeg at jeg ikke har så mye jeg skulle sagt. Lånekassen er jo genialt:)
 
Fin bil skal man ha, men penger til å skilte den har man ikke. Prøveskilter festet med borrelås. Sett den to dager på rad på Majorstuen.
a4d72fbc.jpg


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25253385
ser ut til at det er denne, forklarer prøveskiltene. Mulig det er en selger hos AutoStrada som er utrolig glad i sushien på Go´bit

Edit: to min etter at jeg skrev det over her hørte jeg en fin ulyd utenfra, der var den igjen gitt. Der jeg kommer ifra var det volvo som gjalt når vi var ute og råna, i beste fall en 200SX, skjønner at det er litt anderledes i Oslo.
 
Ikke noe spesielt med bilen, men så nettopp en Honda Accord utenfor Meny Colosseum med kjennetegn NO2EU. Så ikke hvilket land den var registrert i, men var en rød firkant på venstre siden av skiltet.
 
Ikke noe spesielt med bilen, men så nettopp en Honda Accord utenfor Meny Colosseum med kjennetegn NO2EU. Så ikke hvilket land den var registrert i, men var en rød firkant på venstre siden av skiltet.

Som i din venstre når du står og ser på skiltet, eller skiltets venstre?

Det første kan høres sveitsisk ut. Det andre evt. tysk?

Men, uansett kult skilt :)
 
Til min venstre når jeg stod å så på skiltet. Var ikke sveitsisk, de har jo "våpen-skjoldet" sitt og det tar litt større del av skiltplaten.
 
Danske eksportskilt muligens. En danske som var tidligere nabo av mine foreldre hadde en Volvo S80 V8 på slike skilt. Ikke f... om han skulle betale noe særlig med avgifter til Norge :p
 
Blåser liv i denne tråden.

For en ukes tid siden sto vi kara med kaffen utenfor den lokale kiwisjappa og løste det meste av det som er av verdensproblemer. Plutselig hørte vi noen herlige motorlyder og alle ble stille, bortsett fra en gammel varamann til kommunestyret - han hørte bare seg selv...

Tilbake til motorlydene. Det var to biler som tilsammen var ca 170 cm høye og det formelig oste av sydlandsk temprement.

Den ene var en Ferrari-rød 1985 328 GTS og den andre var en Ferrari-gul 1969 Dino. Gromlyd var det i begge bilene, selv om det ikke sang som i en tolver.

Fantastiske vogner og med svært hyggelige sjåfører. De var på vei over Valdresflya mot Gudbrandsdalen for å kjøpe brunost, og de hadde med seg hver sin "navigatør" som sannsynligvis skulle holde orden på "kompassnåla" :D

Artig for oss ute oppi fjellheimen å få se noe annet enn traktorer og pickup'er en gang i blant.