Bilspotting

Rå bil å kjøre forresten, dog litt rart at det ikke kommer en rå lyd når du har klampen i bånn
 
El biler

Jeg ville aldri hatt en el bil, uansett om det er Think, Tesla eller Venturi eller hva de heter.
Med all respekt for N. Tesla som jeg mener er et av de største geni historien har sett. Men jeg synes ikke at elbiler har noe for seg, som noe annet enn leketøy.:D
 
har sett en burgunder tesla også, så er nok en del av dem!

Var også en Aston V8 som ga flatt jern forbi meg i vika her om dagen(natten), vill lyd i de bilene!
 
Geneve var full av sinnsyke biler. Som å være i Monaco; Ferrarier, Porscher, Maseratier og Aston Martins over alt!
Men en tok kaka, en McLaren F1! Så den til overmål to ganger.
Det var vel første og siste gang jeg får sett en live.
Fikk ikke knipset, men legger ved internett bilde for dere som ikke helt ser for dere hva jeg snakker om...:cool:
e6393138.jpg
 
GROMT!

Apropos spotting; på vei hjem fra jobb i dag møtte jeg en rød Facel Vega i nærheten av Solveien på Nordstrand. HEFTIG.
 
GROMT!

Apropos spotting; på vei hjem fra jobb i dag møtte jeg en rød Facel Vega i nærheten av Solveien på Nordstrand. HEFTIG.

Facel Vega? Det kaller jeg interessant bilspotting! Det eneste stedet i verden jeg ikke ville vært overrasket over å se en Facel Vega må ha vært på filmfestivalen i Cannes i 1959.

Listen over prominente eiere er lang og inkluderer bl.a: Dean Martin, Ringo Starr, Joan Fontaine, Pablo Picasso, Ava Gardner, Stirling Moss, Tony Curtis, Fred Astaire, etc. Albert Camus døde i en Facel Vega, men det var ikke hans egen.
 
Facel Vega? Det kaller jeg interessant bilspotting! Det eneste stedet i verden jeg ikke ville vært overrasket over å se en Facel Vega må ha vært på filmfestivalen i Cannes i 1959.

Listen over prominente eiere er lang og inkluderer bl.a: Dean Martin, Ringo Starr, Joan Fontaine, Pablo Picasso, Ava Gardner, Stirling Moss, Tony Curtis, Fred Astaire, etc. Albert Camus døde i en Facel Vega, men det var ikke hans egen.

Jeg vet! Har sett en mørk blå (eller noe i den retning) på Øvrevoll for noen år siden, men å møte en RØD (og da mener jeg knall rød) kjørende i nærheten av Nordstrand Skole var mildt sagt overraskende. Utrolig hvor flott det er å se klassikere i trafikken - litt som å se en eldre herremann på bussen med en godt brukt 1675 med pepsi på armen.

Ellers så ble jeg i går forbikjørt av den orange Lancia Stratos Stradalen rett ved Skøyen. Helt vill bil i trafikkbildet! Dessverre kjørte jeg ML, så "vinking og veiving" uteble.
 
Ellers så ble jeg i går forbikjørt av den orange Lancia Stratos Stradalen rett ved Skøyen. Helt vill bil i trafikkbildet! Dessverre kjørte jeg ML, så "vinking og veiving" uteble.

Ha, ha - jeg kjenner problemet. Som motvillig ex-alfist (når det gjelder hverdagsbil) vinker og veiver jeg fortsatt til Alfaførere og alt annet interessant, men de ser bare på meg i forakt der jeg sitter i bundespanzeren min. Når jeg er ferdig med tegnspråkforsøket på "Min andre bil er en Alfa Romeo 1750 GTV, 1969-modell, første serie med campagnolofelger m.m. (jeg kommer aldri helt i mål)" har de passert for lenge siden. Jeg bidrar i det minste litt til underholdningen i bilkøen.
 
Geneve var full av sinnsyke biler. Som å være i Monaco; Ferrarier, Porscher, Maseratier og Aston Martins over alt!
Men en tok kaka, en McLaren F1! Så den til overmål to ganger.
Det var vel første og siste gang jeg får sett en live.
Fikk ikke knipset, men legger ved internett bilde for dere som ikke helt ser for dere hva jeg snakker om...:cool:
e6393138.jpg

Når du nevnte Monaco, jeg fikk faktisk muligheten til å ta en titt på Bugatti Veyron der nede i sommer. Sto parkert utenfor Hotel De Paris. Faktisk veldig liten og kompakt i real life....
Tror det var den nye modellen med 1200hk.

Regards :)
AW
 
Når du nevnte Monaco, jeg fikk faktisk muligheten til å ta en titt på Bugatti Veyron der nede i sommer. Sto parkert utenfor Hotel De Paris. Faktisk veldig liten og kompakt i real life....
Tror det var den nye modellen med 1200hk.

Regards :)
AW

Jeeeez!
Fantastisk!

Så forresten en Ferrari California i dag parkert i Thomas Heftyes gate (Frogner), i perlemor. Den var ikke mindre enn dritlekker!:cool:
 
Sykler forbi en Tesla Roadster hver dag, står koblet til veggen rett ved skolen, dustebil.
 
hehe, det tror jeg ikke alle de som sitter i kø ned Bogstadveien hver morgen synes når jeg sykler forbi dem:)

Update: Jeg tar det tilbake, det regner idag og jeg skulle gjerne hatt en bil av hvilket som helst fabrikat.
 
Når du nevnte Monaco, jeg fikk faktisk muligheten til å ta en titt på Bugatti Veyron der nede i sommer. Sto parkert utenfor Hotel De Paris. Faktisk veldig liten og kompakt i real life....
Tror det var den nye modellen med 1200hk.

Regards :)
AW

Hver gang jeg er i Berlin må jeg bort å kikke i folkevognsjappa på Unter den Linden...og hvert år står det en Veyron der.
4987895451_b38fe948ed_b.jpg


For et par år siden hadde de denne utstilt....og jeg var såvisst ikke den eneste som siklet.....
4987895809_ddfa6607d1_b.jpg
 
I går, på vei til IKEA (...), møtte jeg en sort Testarossa med åpne spjeld gjennom festningstunnelen. Jeg hang meg på (i ML med henger...), og da vi passerte Skøyen kom det jammen meg en hvit Renault Alpine i fullt rallystuk (den gamle typen fra sen 60).

I dag regner det, mao lite spennende å se.
 
Tøft. Testarossaen er en fantastisk bil, men minner meg for mye om alt som var galt med åttitallet og den er like bred som en Hummer (forøvrig representanten for alt som var galt med tidlig 2000-tallet).

En Renault Alpine derimot. Dersom det var 60/70-talls modellen A110 har du en ekte entusiastbil, ikke noe for spradebasser. Hatten av og kryss i taket. Jeg tror bare jeg har sett et par av disse i Norge.
 
Tøft. Testarossaen er en fantastisk bil, men minner meg for mye om alt som var galt med åttitallet og den er like bred som en Hummer (forøvrig representanten for alt som var galt med tidlig 2000-tallet).

En Renault Alpine derimot. Dersom det var 60/70-talls modellen A110 har du en ekte entusiastbil, ikke noe for spradebasser. Hatten av og kryss i taket. Jeg tror bare jeg har sett et par av disse i Norge.

Er HELT enig med deg der. Kjørte forøvrig tilfeldig forbi en litt sliten garasje i Srøbak for en måneds tid siden. På utsiden sto en blå A110 med ekstralys og full dekaltrimming. Så ut som om den kom rett fra "WRC 1971". Heftige biler, som generelt det meste fra Renault Sport.
 
Var en Nordmann med i år. Husker ikke hva han heter, men han kjørte ihvertfall en Porsche Panamera. Og når jeg tenker mer om var Leif Kristian Haugen med Jon Olsson på USA etappen i denne bilen:

Bakke4-710x459.jpg
Snygg bil. Undrar om han kör i dessa skor:

lamborghini-shoes-by-tim-cooper.jpg


LOL! :)