Bilsnakk

C-klasse er uten tvil den kjedeligste MB som noensinne er laget (med unntak av AMG-versjonene.) Både A-klasse og 1-serie har mer for seg synes jeg. C og 3 er hverken fugl eller fisk.

Jeg hadde 3-serie da jeg møtte Fruen , i sin tid. Fantastisk bil. C-klasse har jeg likt av utseende. Aldri hatt MB.

Jeg har en innebygd motstand mot 'biler utenfor produsentens område'. MB og BMW lager gode store biler. BMW har fine fra 3-serie og oppover. Min datter kjøpe en 1-serie, og den var det største driiiiiit som har rullet på fire hjul. (Ingen stygge ord om Morris Marina her!). Hun hadde den i litt over 6 måneder. Heldigvis fikk hun byttet den inn i en Audi A4.

En venn hadde A-klasse og ble stiv i blikket da jeg spurte om hva han mente om bilen.

Har du vært heldig, så kan det jo være at du har vært nettopp det.

Toyota GR var nevnt i samtale om små biler. Toyota kan nok mer om å lage mindre biler. Kan være det har noe for seg.

8
 
Jeg hadde 3-serie da jeg møtte Fruen , i sin tid. Fantastisk bil. C-klasse har jeg likt av utseende. Aldri hatt MB.

Jeg har en innebygd motstand mot 'biler utenfor produsentens område'. MB og BMW lager gode store biler. BMW har fine fra 3-serie og oppover. Min datter kjøpe en 1-serie, og den var det største driiiiiit som har rullet på fire hjul. (Ingen stygge ord om Morris Marina her!). Hun hadde den i litt over 6 måneder. Heldigvis fikk hun byttet den inn i en Audi A4.

En venn hadde A-klasse og ble stiv i blikket da jeg spurte om hva han mente om bilen.

Har du vært heldig, så kan det jo være at du har vært nettopp det.

Toyota GR var nevnt i samtale om små biler. Toyota kan nok mer om å lage mindre biler. Kan være det har noe for seg.

8
E30 var siste treserien med sjarm, men en E30 M3 Evo 2. Ja takk :love:

Toyota er uaktuelt med mindre det er snakk om landcruiser eller hilux.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Gla’ kona kjører rød bil!
Design is dead ….
8A87EA5C-1068-4D57-87FC-AB11D9284416.jpeg
 
50EAEDFE-E034-4828-9F03-1A45867F14FF.jpeg

hmmmm.. Kan kanskje ikke forvente mer når audiofile også begynner å anmelde biler :ROFLMAO:

Sitter langt inne å skulle gå for elektrisk Kina-SUV, men litt nysgjerrig på hvilken modell som regnes som den beste uavhengig av pris. Noen her på tidssonen som har erfaring eller har gjort mye research?
 
  • Haha
Reaksjoner: Genta
Vis vedlegg 318210
hmmmm.. Kan kanskje ikke forvente mer når audiofile også begynner å anmelde biler :ROFLMAO:

Sitter langt inne å skulle gå for elektrisk Kina-SUV, men litt nysgjerrig på hvilken modell som regnes som den beste uavhengig av pris. Noen her på tidssonen som har erfaring eller har gjort mye research?
Uavhengig av kvaliteten så er det totalt uinteressant å støtte opp en fabrikant fra et prorussisk autoritært regime.
Jeg hadde fått en særdeles vond smak i munnen av å kjøpe noe sånt.
 
Uavhengig av kvaliteten så er det totalt uinteressant å støtte opp en fabrikant fra et prorussisk autoritært regime.
Jeg hadde fått en særdeles vond smak i munnen av å kjøpe noe sånt.

+1

Mye annet å velge i den størrelsen/prisklassen.

Skjønner at mange opplever å «få mye for pengene» i forhold til disse diktator-traktorene, men jeg tror mange glemmer eller rett og slett velger å se bort i fra hvor de er produsert…
 
Mye annet å velge i den størrelsen/prisklassen.
Sitter med en følelse av at det kun er Tesla X og EQS SUV som er sammenlignbare når vi snakker om størrelse på bagasjerom.

ETRON (Q8:ROFLMAO:) og IX50 blir i minste laget for meg, og Audi og BMW har uansett priset disse bilene helt ut på glattisen:oops:
 
Sitter med en følelse av at det kun er Tesla X og EQS SUV som er sammenlignbare når vi snakker om størrelse på bagasjerom.

ETRON (Q8:ROFLMAO:) og IX50 blir i minste laget for meg, og Audi og BMW har uansett priset disse bilene helt ut på glattisen:oops:

Ser den, men må du absolutt ha batteribil? ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Grendel
Uavhengig av kvaliteten så er det totalt uinteressant å støtte opp en fabrikant fra et prorussisk autoritært regime.
Jeg hadde fått en særdeles vond smak i munnen av å kjøpe noe sånt.

Helt enig. Føler det ikke riktig å støtte kina-industri slik. Det eneste er at jeg, merkelig nok, føler for å kunne velge MG. Dette skyldes ene og alene emblemet i fronten. Godt og engelsk. Nå er det 99% kinavare, og jeg gir emblemet 1%.

OK. Jeg har litt å jobbe med egne holdninger der.

Skulle jeg først gått for Diktatorbil, så bør det bli en slik:
Studebaker Dictator (1936)
1936 Studebaker Dictator Coupe.jpg


8
 
Ser den, men må du absolutt ha batteribil? ;)
Mest nysgjerrig. Egentlig ikke aktuelt å kjøpe stor el-suv for min del. Mer aktuelt å kjøpe Tesla Y eller ID.4 GTX som bil nr.2, dvs erstatte den gamle el-bilen med en litt mer allsidig modell som også kan brukes til lengre turer m/familien - når vi ikke behøver ta med oss allverdens stæsj.