Bilsnakk

Ville valgt Renault Spider foran Cayman og MX-5 10 av 10 ganger ;)

IMG_1558.jpg
 
Ville valgt Renault Spider foran Cayman og MX-5 10 av 10 ganger ;)

Vis vedlegg 312871

Denne skal ha bedre kjøreegenskaper og alt bedre enn MX5, men unntaket var visst dette trekket legges over veltebøylen som liksom skal holde nedbøren vekk fra interiøret. Dette var visst ikke helt i vater. I følge Teknikens Varld da bilen ble testet. Men de mente det var uvesentlig, sett opp mot kjøreglede etc.

Det gjelder å prioritere. Hva trenger du?
MX5 kan du bruke hele året og i alle typer vær.
Men trenger du det?

8
 
Det gjelder å prioritere. Hva trenger du?
MX5 kan du bruke hele året og i alle typer vær.
Men trenger du det?

Vet ikke hva slags MX5 du har kjørt, men den jeg hadde (NA) er den minst vanntette bilen jeg har hatt, samtidig som det var den verste på vinterføre. Elsket den, men ble etterhvert litt lei av å komme på jobb i Januar, vettskremt og klissvåt (det kom en foss fra taket ned på kneet mitt hver gang jeg bremsa), for så måtte klatre ut passasjervinduet fordi det var eneste åpning på bilen som ikke var frosset igjen.

10/10, would buy again.
 
  • Elsker
  • Haha
Reaksjoner: Thomas84 og Grendel
MX5 er artig, men ikke noe jeg kommer til å kjøpe igjen. Symaskinmotor og sånn passe materialkvalitet - men for all del, du får vel nesten 3 stk. for 1 stk. Cayman. Det koker vel ned til størrelsen på lommeboken….

E93E24E5-B2B7-4E77-93B9-FEFD39D1BAEF.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Ja - ikke veldig morsomt med nyere sportsbil på 120hk. Heldigvis finnes mye bra tuning kit tilgjengelig. I England kan du få ett kit (BBR Super 225) og da har du plutselig 225 hk i en relativ lett bil som du kan ha mye gøy med. Hyggelig priset og enkelt å få godkjent.
8DB4369C-4DBE-4864-A061-DB37AB470BC8.jpeg
 
Redigert:
Jeg har gjort mitt valg og kjører AMC Gremlin, så aner ikke hvorfor noen bryr seg om hva jeg sier.
AMC Gremlin har svært solide motorer som gjør at man fremdeles har muligheter til å oppgradere performance på den gode gamle måten:



Jeg har hatt mye rart av biler opp over årene. Ikke AMC, men jeg har lyst på en 1969 Rambler American S/C. Det var en compact car med største V8 motor AMC hadde. Den ga mye juling til Ford, GM og Chrysler det året.
 
Ja - ikke veldig morsomt med nyere sportsbil på 120hk. Heldigvis finnes mye bra tuning kit tilgjengelig. I England kan du få ett kit (BBR Super 225) og da har du plutselig 225 hk i en relativ lett bil som du kan ha mye gøy med. Hyggelig priset og enkelt å få godkjent.
Vis vedlegg 312893
Min hadde heldigvis en 2-liter med 160HK, nå er det vel 184HK som gjelder. Vurderte kompressorkit, men ville dessverre mistet alt av garantier - kjøpte bilen ny…

Egentlig burde jeg vel beholdt den, og kjørt på med tuning:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: GT350
Er på nippet til å anskaffe meg et leketøy. Lyst på en skikkelig "hot hatch" og er farlig nære en A45 AMG. Noen som har erfaringer med den? @Qwestern har vel en RS3? Blir jo litt i samme gata. Yay or nay?
Jeg drømmer om å bytte ut konas MINI Cooper i en skikkelig liten råtass, men så langt snakker jeg til døve ører...:unsure: "Jeg er så glad i den lille bilen min!" Jaja...:rolleyes:
 
Vet ikke hva slags MX5 du har kjørt, men den jeg hadde (NA) er den minst vanntette bilen jeg har hatt, samtidig som det var den verste på vinterføre. Elsket den, men ble etterhvert litt lei av å komme på jobb i Januar, vettskremt og klissvåt (det kom en foss fra taket ned på kneet mitt hver gang jeg bremsa), for så måtte klatre ut passasjervinduet fordi det var eneste åpning på bilen som ikke var frosset igjen.

10/10, would buy again.

Jeg hadde NB. "Big Block", 140 hk. Den hadde LSD-differensial , så den var god på vinterføre. Den ble brukt som alternativ 2 på vinteren.
Bilen min var tett. Den lakk som F da jeg fikk den. Årsaken var at det var byttet kalesje på den, men de hadde droppet å sette på ny rainrail. (En takrenne for kalesjen).

En vanlig feil på MX5 er at dreneringen til kalesjen går tett. Da blir det selvfølgelig oversvømmelse og vann kommer inn i bilen. Og enda verre; det renner inn i kanalen, og da ruster det i kanalen foran bakhjulene. Disse må stakes.

MX5 er uten tvil den beste, rimeligste og mest anvendelige cab som er å få tak I. Enten som ny eller gammel.

Kan jo slenge inn at MGF er hakket hvassere å kjøre og bedre på langtur, men den er ikke så tett som (min) MX5....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: GT350
W176 eller W177 du vurderer? Skulle jeg personlig ha valgt et leketøy så hadde jeg nok heller vendt blikket mot noe som veier 1000 kg eller lavere, med bakhjulstrekk og manuelt gir. Begge A45-variantene er vel 1550-1600 kg, firehjulstrekk og med automat.

For min del hadde nok en Lotus Elise eller Exige vært meget aktuelle. Eksempler: Exige med 220 hk, 933 kg og Exige Cup med 190 hk, 860 kg. Sistnevnte passer sannsynligvis best for de som kjører en del på bane, ser for meg at den blir rimelig hardcore på veier i indre strøk med varierende kvalitet. Eller en 97-mod. Elise med 128 hk og 755 kg, altså ca. 300 kg lettere enn en lignende motorisert Mazda MX-5 fra samme periode (NB-generasjonen).
 
W176 eller W177 du vurderer? Skulle jeg personlig ha valgt et leketøy så hadde jeg nok heller vendt blikket mot noe som veier 1000 kg eller lavere, med bakhjulstrekk og manuelt gir. Begge A45-variantene er vel 1550-1600 kg, firehjulstrekk og med automat.

For min del hadde nok en Lotus Elise eller Exige vært meget aktuelle. Eksempler: Exige med 220 hk, 933 kg og Exige Cup med 190 hk, 860 kg. Sistnevnte passer sannsynligvis best for de som kjører en del på bane, ser for meg at den blir rimelig hardcore på veier i indre strøk med varierende kvalitet. Eller en 97-mod. Elise med 128 hk og 755 kg, altså ca. 300 kg lettere enn en lignende motorisert Mazda MX-5 fra samme periode (NB-generasjonen).
Det er en W176. Jeg er jo Mercedes-mann, så jeg sliter litt med å se andre veier. Dessuten har jeg hatt en A-klasse for som jeg synes var veldig ok som en bil nummer to. At det er automat og firehjulstrekk er bare bonus for min del, jeg kjører aldri på bane. Men mange gode og sikkert kjempemorsomme alternativer der ute.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og ErlendBA
Jeg har alltid sett på A-klasse som 'litt for liten ' til å være ordentlig Mercedes.

Kanskje en etterdønning etter første generasjon sitt rykte som Velte Petter. Men grensen for Mercedes og BMW går ved C-klasse og 3-serien.

8
 
Jeg har alltid sett på A-klasse som 'litt for liten ' til å være ordentlig Mercedes.

Kanskje en etterdønning etter første generasjon sitt rykte som Velte Petter. Men grensen for Mercedes og BMW går ved C-klasse og 3-serien.

8
C-klasse er uten tvil den kjedeligste MB som noensinne er laget (med unntak av AMG-versjonene.) Både A-klasse og 1-serie har mer for seg synes jeg. C og 3 er hverken fugl eller fisk.
 
Lenge siden jeg har postet noe på TS. Lite klokker på en god stund. Byttet begge dieselbilene til 2 elbiler... Den siste her spiser elektroner som vitaminbjørner og har så kort rekkevidde at den nesten oppleves som en iwatch som må lades hverdag (har heldigvis ikke iwatch).

Håper på en klokke snart…
1F9E6AD5-29BF-4124-BBAA-876FF1C9F3E6.jpeg