En endring i bruktbilmarkedet!? Når en ser på totalmarkedet i Finn er det litt over 30% som er private og på biler over 500’ er det knapt 20%. Virker på meg som forhandlere setter seg på en større del av markedet nå enn før i tiden.
Det har de siste årene blitt en markant økning i antall «forhandlere» av bil. Alt for mange som stifter et ENK/AS og selger luksusbiler ut fra kjelleren til mor. De har sett høye priser på Finn og ser hva biler legges ut for, men har egentlig null peil på hvordan markedet egentlig fungerer.En endring i bruktbilmarkedet!? Når en ser på totalmarkedet i Finn er det litt over 30% som er private og på biler over 500’ er det knapt 20%. Virker på meg som forhandlere setter seg på en større del av markedet nå enn før i tiden.
Ganske morsomt/underholdende å iakta hvordan segmenter/modeller sikkert men langsomt blir feilpriset på Finn! Private og amatører følger høyeste pris (kan de så vil jeg også ha)! Finn er på mange områder/modeller ett veldig lite marked med lite likviditet, mao lagt fra ett perfekt marked… det går naturligvis begge veier, men som regel blir det priset way off ! Om mann kunne kunne fåt de faktiske transaksjoner (solgtpris)Det har de siste årene blitt en markant økning i antall «forhandlere» av bil. Alt for mange som stifter et ENK/AS og selger luksusbiler ut fra kjelleren til mor. De har sett høye priser på Finn og ser hva biler legges ut for, men har egentlig null peil på hvordan markedet egentlig fungerer.
Jeg får alltid en haug med slike på tlf/melding som lover gull og grønne skoger for å få anledning til å selge min bil. De lokker med høy salgspris (urealistiske gjetninger) og lav kommisjon. Det ender med at bilen blir brent i markedet og du må senke prisen så langt ned at du kunne like gjerne solgt den privat med en gang.
Min spådom er at det vil bli en stor økning i ant konkurser i den bransjen fremover.
Det er for mange som lever på marginer godt under 10% og med samfunnets økte kostnader og sviktende salg av luksus artikler så er det noen som vil brenne inne med dyre varelager.
Tenk å hatt denne med den kmstand idagCa 60 stk 997 på Finn om dagen, er det mye eller lite? En stund siden jeg var i 911 markedet og har mistet litt følelsen …
Dette var min første 911 kjøpt i 1984… den hadde da gått 52` men ett dårlig batteri så måtte ha Vis vedlegg 304656litt starthjelp!
Rub it in!Tenk å hatt denne med den kmstand idag![]()
Ser den! 147 stk 911(991 og 992) på Finn i dag. Med litt tålmodighet kan det bli kjøpers marked I løpet av vinteren.Jeg kan skyte inn at antallet 911 på markedet har eksplodert siden starten på dette året.
Det er et tegn på at prisene skal ned.
Jeg kan nevne at det var 0 GTS 991-992 til salgs i ca 1 år frem til det «eksploderte» i våres/sommer.
Jeg hadde sittet på gjerdet frem til vinteren er her og lagt inn skambud på et par 991 modeller.
Jeg ville personlig gått for 4s/GTS da det er mye mer moro for pengene. GTS er ofte priset likt som 4s når du regner inn utstyr, men mye bedre satt opp mtp understell etc.
Finner du en cab så er det kanskje enklere å selge til våren til en hyggelig pris.
Det var ingenting å hente på import på de modellene når jeg sjekket i fjor. Nå er vel regnestykket enda dårligere.
Jeg har ikke så mange andre gode kandidater men jeg er veldig svak for Jaguar F type (4x4) eller Mercedes AMG GT.
Ingen av de er gode på verditap, men jeg har en mistanke at det finnes en del AMG GT der ute som er høyt belånt. Så det kan være noen kupp ila vinteren.
Noen som kjenner en pålitelig sveiser på Østlandet som kan sveise kanaler på en boble?
De To jeg har hatt dialog med hittill har gitt med hodebry og grå hår!