Bilsnakk

Fant ut at jeg heller tok turen i dag med mindre folk enn i morgen.. :mrgreen:


Snapchat-536512763.jpg
Snapchat-2051448685.jpg
Snapchat-1403585579.jpg
Snapchat-416406953.jpg
Snapchat-2021853607.jpg
Snapchat-1243924646.jpg
Snapchat-403021427.jpg
Snapchat-1766249862.jpg
Snapchat-965912647.jpg
Snapchat-423008261.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Tenkte å dra på søndag. Noen som har sjekket om det er noe særlig MC der? The Clubhouse stiller, men utover det?

Det pleier alltid å være noen MC der. Det blir ikke hovedfokus, eftersom MC har sin egen messe på våren. (I 2024 blir det Forhandlerne med prøvekjøring).

Det er uansett på OMS en hyggelig mengde med MC.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Skal, skal ikke? Trenger noen argumenter for og i mot salg nå(til hva man får for den np) eller vente!? Jeg bruker så å si aldri bilen, men liker tanken på at den står i garasjen… https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297230683

Vis vedlegg 350319

Ville tenkt litt som med Rolex klokker. Har aldri angret på et kjøp eller å ha beholdt en Rolex (selv om den blir lite brukt), men har angret på å ha solgt flere...

Om du ikke må selge eller har planer om noe annet osv, så er det vel bare å beholde, men du kan også sette en pengemessig grense for et beløp du blir godt fornøyd med, og la bud over avgjøre sjebnen..

Solgte selv Porsche i høst etter omtrent å ha gitt opp. Men man trenger bare en kjøper; både han og jeg ble happy. (Salget var pga oppgradering).

Så uansett ha is i magen, og du taper lite på å beholde den, i det minste til våren..

Bilen din ser også fin ut og bra utstyrt, og den ligger i prisklasse godt under 1mill, som jeg tror bare blir mer og mer populær og øker i pris. Bare se på prisøkning på de nye bilene, og hvordan de brukte nyere med rett utstyr har holdt seg ok.
997.2 er jo i et veldig fint krysningspunkt ift "moderne 911" vs. pris. (Og mindre diskusjon rundt diverse kjente feil på 996/997.1). Det kommer selvsagt også ann på 991.1 prisene som jeg selv ville strukket meg til om jeg skulle kjøpe til under 1mill..

Et annet for-argument; vi trenger flere deltagere på ts driveout/gtg med bil og klokker. :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Spring Drive
Skal, skal ikke? Trenger noen argumenter for og i mot salg nå(til hva man får for den np) eller vente!? Jeg bruker så å si aldri bilen, men liker tanken på at den står i garasjen… https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297230683

Vis vedlegg 350319


Nå er jo vinteren her. Det betyr at du (nok) har tid til å vente til våren(?)

Jeg har selv en MGF som blir brukt alt for lite. Fantastisk bil, gir horn i pannen og alt slikt, men den vinner ikke kampen mot motorsykkelen når 'singlekjøring' byr seg.

Det er slikt som 'du aldri vil få igjen'. Kommer til å angre; Ja helt sikkert. MEN; Alting har sin tid. Jeg solgte min Cooper S. Angrer, Ja, men det ble noe annet og jeg fikk meg en bil som hadde bedre comfort enn Cooper S'en.

En bil tar tross alt plass og det koster med service, forsikring etc. Og det har ikke godt av å stå for mye. Det bør bli brukt.

For øyeblikket har jeg ikke hjertet til å selge MGF'en. Har ikke noe i kikkerten for å 'oppgradere' til. Ved et salg vil "den bare bli borte". Liv uten sportsbil!

La vinteren få bli tenketid.
Alt har sin tid, tross alt. Er det noe annet du ønsker (mer?)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Nå er jo vinteren her. Det betyr at du (nok) har tid til å vente til våren(?)

Jeg har selv en MGF som blir brukt alt for lite. Fantastisk bil, gir horn i pannen og alt slikt, men den vinner ikke kampen mot motorsykkelen når 'singlekjøring' byr seg.

Det er slikt som 'du aldri vil få igjen'. Kommer til å angre; Ja helt sikkert. MEN; Alting har sin tid. Jeg solgte min Cooper S. Angrer, Ja, men det ble noe annet og jeg fikk meg en bil som hadde bedre comfort enn Cooper S'en.

En bil tar tross alt plass og det koster med service, forsikring etc. Og det har ikke godt av å stå for mye. Det bør bli brukt.

For øyeblikket har jeg ikke hjertet til å selge MGF'en. Har ikke noe i kikkerten for å 'oppgradere' til. Ved et salg vil "den bare bli borte". Liv uten sportsbil!

La vinteren få bli tenketid.
Alt har sin tid, tross alt. Er det noe annet du ønsker (mer?)

8
Takker for innspill. Den trenger ikke å stå, har vinterhjul!
IMG_6547.jpeg
IMG_6543.jpeg
 
Vi har et lite dilemma nå. Det er nylig lagt stein på vår gårdsplass og det viser seg at leietaker har kjøpt seg piggdekk. Kan vel si det slik at dette ødelegger belegningsstenen. Har vi noe som helst å si eller må vi bare akseptere dette?
 
Vi har et lite dilemma nå. Det er nylig lagt stein på vår gårdsplass og det viser seg at leietaker har kjøpt seg piggdekk. Kan vel si det slik at dette ødelegger belegningsstenen. Har vi noe som helst å si eller må vi bare akseptere dette?
Jeg kan vanskelig se for meg at leietager har rett til å velge å ødelegge gårdsplassen din.
Jeg ville lagt frem to alternativ for leietakeren:
1. Bytt til piggfritt.
2. Parker et annet sted om ikke han aksepterer Alternativ 1.
Om ikke de to første faller i smak så kan du jo friste med alternativ 3 - flytt ut.
 
Vi har et lite dilemma nå. Det er nylig lagt stein på vår gårdsplass og det viser seg at leietaker har kjøpt seg piggdekk. Kan vel si det slik at dette ødelegger belegningsstenen. Har vi noe som helst å si eller må vi bare akseptere dette?

Er det stein eller sånne sandbetongklosser? Sistnevnte tåler lite og må nok byttes etter 15-20 ish år med piggdekkbruk . Er det stein så har eg aldri sett spesielt slitasje på dei eg kjenner som har slikt på tunet . Alle kjører piggdekk . Men så klart . Driver en å burner , bremser m.m så vil en jo få spor.
 
  • Liker
Reaksjoner: csojs og Grendel
Jeg kan vanskelig se for meg at leietager har rett til å velge å ødelegge gårdsplassen din.
Jeg ville lagt frem to alternativ for leietakeren:
1. Bytt til piggfritt.
2. Parker et annet sted om ikke han aksepterer Alternativ 1.
Om ikke de to første faller i smak så kan du jo friste med alternativ 3 - flytt ut.
Jeg kan jo alltids spørre han pent, men nå lar vi noen ukrainske flyktninger bo hos oss, så vi prøver sånn generelt å trå litt forsiktig. Han har ennå ikke råd til en skikkelig bil, så skjønner at han sliter da det er en liten kneik å kjøre opp.

Er det stein eller sånne sandbetongklosser? Sistnevnte tåler lite og må nok byttes etter 15-20 ish år med piggdekkbruk . Er det stein så har eg aldri sett spesielt slitasje på dei eg kjenner som har slikt på tunet . Alle kjører piggdekk . Men så klart . Driver en å burner , bremser m.m så vil en jo få spor.
Er vel presset sand ja. Hadde en leietaker før de som bor der nå som hadde kjøpt seg spett som stod og hogde en morgen på plassen. Det var ingen suksess for oss da vi måtte bytte sikkert 50 sten da. Vil nødig gjøre dette igjen.
 
Jeg kan jo alltids spørre han pent, men nå lar vi noen ukrainske flyktninger bo hos oss, så vi prøver sånn generelt å trå litt forsiktig. Han har ennå ikke råd til en skikkelig bil, så skjønner at han sliter da det er en liten kneik å kjøre opp.


Er vel presset sand ja. Hadde en leietaker før de som bor der nå som hadde kjøpt seg spett som stod og hogde en morgen på plassen. Det var ingen suksess for oss da vi måtte bytte sikkert 50 sten da. Vil nødig gjøre dette igjen.

Okay. Ja då ville eg ha bedt pent om å parkere annet sted.


Men leietaker som dundrer løs med spett på din oppkjørsel ? Hørtes ikkje helt normalt ut akkurat.