Bilsnakk

Noen som har erfaring med keramisk lakkbeskyttelse, nærmer bestemt Drop-off.
Er det verdt de 10-11k som det koster? Bilen er ny :)

Jeg har bestilt Ditec Ceramic Ultra for min bil som leveres i februar. Når dette gjøres før levering koster det kr. 8500,- Broderen har samme type behandling på sin bil som nå er ett år gammel, og ut fra hans erfaring var jeg ikke i tvil om at dette var noe jeg skulle ha. Tanken på å slippe å vokse/polere bilen etc er tiltalende i seg selv, men lakken holder seg ekstra fin. Asfaltrester o.l. fester seg ikke, vannet preller av og man får ikke de klassiske vaskestripene. Men, går man for keramisk beskyttelse må det tas høyde for etterbehandling til ca. kr. 1200,- pr. år. Det er jo som en pølse i slaktetiden å regne ;)

• Liker
Reaksjoner: Ban
Jeg har bestilt Ditec Ceramic Ultra for min bil som leveres i februar. Når dette gjøres før levering koster det kr. 8500,- Broderen har samme type behandling på sin bil som nå er ett år gammel, og ut fra hans erfaring var jeg ikke i tvil om at dette var noe jeg skulle ha. Tanken på å slippe å vokse/polere bilen etc er tiltalende i seg selv, men lakken holder seg ekstra fin. Asfaltrester o.l. fester seg ikke, vannet preller av og man får ikke de klassiske vaskestripene. Men, går man for keramisk beskyttelse må det tas høyde for etterbehandling til ca. kr. 1200,- pr. år. Det er jo som en pølse i slaktetiden å regne ;)

Takk for svar. Jeg må si det frister, hvis lakken faktisk holder seg bedre blir det jo småpenger. Jeg har ingen erfaring med dette fra før, men resultatet ser ihvertfall bra ut rett etter behandling og jeg antar at Ditec og Drop-off gir forholdsvis like resultater?
Årlig etterbehandling kommer i mitt tilfelle på 2k.

• Liker
Reaksjoner: eidehelg

Jeg tok keramisk behandling, eller Arctic Coating, som behandlingen heter hos Brynhildsen AutoSpa.
Veldig fornøyd. Det er noen år siden.
Lett å vaske og beskytter godt mot saltmarinerte norske veier. Det var et avgjørende punkt for meg.

8

Pris: 20 millioner – allerede utsolgt

DEN TØFFESTE: Mange vil påstå at Daytona SP3 er den tøffeste bilen Ferrari har laget til nå. Samlere som var invitert på en forhåndsvisning, kjøpte alle de 599 eksemplarene som skal bygges. Foto: Ferrari

IMG_20211128_200908.jpg

Min Far har jammen spart på mye artig.
Jeg husker han kjøpte en silk.
20211212_124926.jpg

Den var selvfølgelig i klassisk 'Mandarinrød'.
Han kjøpte den på ren impuls. Ringte meg da jeg var I militæret, og fortalte om kjøpet. Bilen var overraskende god å kjøre. Kvikk og fin. Litt forut for sin tid i design. Bilen likte dårlig å få en lastebil i hekken...

8

Noen som har tips til selv-vask i Bergen evt vaskehall eller enda bedre; hvor folk tar bilen for meg ?

Er det andre her inne som venter på nybil? Bestilte i september og var forespeilt levering i februar. Siste melding fra forhandler er nå månedsskiftet juni/juli... Mangelen på halvledere skal visstnok være grunnen, i min naivitet trodde jeg det var i ferd med å normalisere seg? 2022 starter altså med et i-landsproblem :coffee:

• Trist
Reaksjoner: Grendel
Er det andre her inne som venter på nybil? Bestilte i september og var forespeilt levering i februar. Siste melding fra forhandler er nå månedsskiftet juni/juli... Mangelen på halvledere skal visstnok være grunnen, i min naivitet trodde jeg det var i ferd med å normalisere seg? 2022 starter altså med et i-landsproblem :coffee:
Kjenner til 2 som nettopp har bestilt ID3 og ID4 der er oppgitt levering tidligst juni men mest sannsynlig august.

• Liker
Reaksjoner: eidehelg