Bilsnakk

F3AEBB29-06F8-4B2E-8383-61CA716A256E.jpeg
 
Fantastisk flott bil, @kvasbo .
Min Mini var registrert for fire. På den tiden var de vel mer opptatt av plass-kravene fremfor vekt. Litt rart, for bilen er jo identiske. Når disse bilene ble redusert til 'treseter' vet jeg ikke.

Jeg fikk laget nytt vognkort til min da jeg hadde restaurert bilen. Hadde en liten diskusjon med damen hos Biltilsynet for å få den registrert for fem. Det var fullgod plass der, mente jeg, og på den tiden var det 'populært' med fem plasser. Men hun vant. Det ble bare fire, så hun vant...
 
5400 i året for fossilbil. 2700 kr i året for motorsykkel…

Det er positivt med enkelte subsidier og incentiver for å øke andelen elbiler, men at de skal betale mindre enn en liten 50cc scooter for å parkere i byen er helt høl i huet.
 
Denne kommentaren er det nok svært mange som er enig i :rolleyes:
Tja.. slik jeg har forstått det, så er du jo på ingen måte garantert plass når du betaler for denne tjenesten. Tilgjengelige plasser fjernes jo synkront med økningen av parkeringsavgiften. Klarer ikke helt å gi mitt bifall til å øke en avgift og samtidig minske det tilbudet du da betaler for. Er glad jeg eier en leilighet i Oslo med 3 tilhørende garasjeplasser ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Grendel
Tja.. slik jeg har forstått det, så er du jo på ingen måte garantert plass når du betaler for denne tjenesten. Tilgjengelige plasser fjernes jo synkront med økningen av parkeringsavgiften. Klarer ikke helt å gi mitt bifall til å øke en avgift og samtidig minske det tilbudet du da betaler for. Er glad jeg eier en leilighet i Oslo med 3 tilhørende garasjeplasser ;)
Hørt om ironi?
 
  • Haha
  • Wow
Reaksjoner: TomB, Grendel og Gin
Tja.. slik jeg har forstått det, så er du jo på ingen måte garantert plass når du betaler for denne tjenesten. Tilgjengelige plasser fjernes jo synkront med økningen av parkeringsavgiften. Klarer ikke helt å gi mitt bifall til å øke en avgift og samtidig minske det tilbudet du da betaler for. Er glad jeg eier en leilighet i Oslo med 3 tilhørende garasjeplasser ;)

Helt rett. Oslo er et døende sted å bo. Dessverre.

8- (
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Gin