Bilsnakk

Jeg skal ikke hive mer bensin på bålet.
PS! @gullet , jeg er fra Oslo Vest. Bor nå i København.

Hvis man ser bort fra at en elmotor ikke lager grom lyd: noen tanker om ID.Buzz?
Den er uaktuell for meg, men jeg synes unektelig at den så artig ut.
 
Jeg er skuffa. De kunne gjort så mye mer! Nå er det jo bare en Transporter med litt fetere farger. Savner setene og interiøret fra konseptbilen.
 
Håpløst at det ikke er 3 Isofix-fester i baksetet i en bil av denne størrelsen. Det kan virke som om målgruppen er hipstere på Grünerløkka med decaf latte på soya i koppholderen snarere enn barnefamilier med plassbehov. Den kommer jo som 7 seter senere, men da bruker man av bagasjeplassen. Men kul er den, må se på en slik når den kommer med firehjulstrekk og lang rekkevidde.
 
Men er ikke storfan av de som flasher både klokke og bil på diverse interesseforum :sick:
E5194A10-A18C-4CD5-A060-FB8C1A636279.jpeg
31CF7578-F9B6-4176-BD9E-7D8CD19F32A8.jpeg
 
Redigert:
For å komme med noe som ingen sikkert har sterke meninger og, hva er det minste av tre onder? Ford S-Max, Vw Touran og Peugeot 5008. Nøkkelord er minst utgifter med plass til 3 barneseter på 2.seterad.

Usikker på om du får plass til 3 barneseter i noken av dei . Bruttern hadde s-max og vi har en Touran , og eg trur nok begge er litt trange til 3 stoler . Sjølvsagt avhengig av type stoler. En kompis av meg bytta ut VW og kjøpte en BMW 2 serie sak når han fikk tvillinger pluss 1 . Så den har nok meir plass .
 
Ser ut som det blir det ja. Leveringstid er fortsatt ukjent. Har fått låne en Kodiaq, som er ca samme størrelse og er ikke i nærheten å få plass til ungene baki den.

Tre barneseter bak er ikke lett, men har du prøvd BYD Tang?
Jeg så på Enyaq og ID4 men syntes plassen ble litt snau, for meg var det imidlertid bagasjeplassen med mulighet for stort hundebur som ble utslagsgivende. Endte opp med BYD Tang, god å kjøre, mer enn sprek nok, bra utstyrt og ikke minst kunne leveres på dagen.

Forutsatt at du føler deg komfortabel med kinesisk bil;)
 
Tre barneseter bak er ikke lett, men har du prøvd BYD Tang?
Jeg så på Enyaq og ID4 men syntes plassen ble litt snau, for meg var det imidlertid bagasjeplassen med mulighet for stort hundebur som ble utslagsgivende. Endte opp med BYD Tang, god å kjøre, mer enn sprek nok, bra utstyrt og ikke minst kunne leveres på dagen.

Forutsatt at du føler deg komfortabel med kinesisk bil;)

BYD Tang imponerte meg stort. En kompis av meg har kjøpt. Jeg så ingen mangler eller savn, og kvaliteten virket å være god. Definitivt verdt å teste!
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Tre barneseter bak er ikke lett, men har du prøvd BYD Tang?
Jeg så på Enyaq og ID4 men syntes plassen ble litt snau, for meg var det imidlertid bagasjeplassen med mulighet for stort hundebur som ble utslagsgivende. Endte opp med BYD Tang, god å kjøre, mer enn sprek nok, bra utstyrt og ikke minst kunne leveres på dagen.

Forutsatt at du føler deg komfortabel med kinesisk bil;)
Har ikke prøvd men ut i fra bildene er det to bra seter og et lite sete i midten, altså mye likt som de andre og ikke plass til 3.
 
Har ikke prøvd men ut i fra bildene er det to bra seter og et lite sete i midten, altså mye likt som de andre og ikke plass til 3.

Du har sikkert rett. Du har jo to seter hel bakerst i tillegg (7 seter), men det er vel vanskelig å få brukt disse til noe. (De to bakerste mine ligger nede hele tiden pga hundebur.)
 
Redigert:
Usikker på om du får plass til 3 barneseter i noken av dei . Bruttern hadde s-max og vi har en Touran , og eg trur nok begge er litt trange til 3 stoler . Sjølvsagt avhengig av type stoler. En kompis av meg bytta ut VW og kjøpte en BMW 2 serie sak når han fikk tvillinger pluss 1 . Så den har nok meir plass .


Det gjør du. Jeg har prøvd samtlige biler med svære bakovervendte barneseter og det gikk fint. Det er til og med plass til tre barneseter i biler som Volvo V70 og bilen vi kjører i dag, en 2021 Subaru Forester.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Det gjør du. Jeg har prøvd samtlige biler med svære bakovervendte barneseter og det gikk fint. Det er til og med plass til tre barneseter i biler som Volvo V70 og bilen vi kjører i dag, en 2021 Subaru Forester.

Såpass ja. Vi har et sånt roterende bakovervendt sete og et uten og eg synest dei kriga litt mykje om plassen når eg monterte dei side by side i touranen. I land Rover var det null stress