Bilsnakk

Men skal jeg gå for Base, S eller hybrid? Coupe eller vanlig...

Cayenne fremfor X6. Ingen tvil.

Ang drivlinje så må det bli hybrid. Porsche selger «ingen» av de andre drivlinjen og det vil derfor gjøre at du vil slite med et videresalg. Tror det var 5 stk i 2020 som ikke var hybrid.....

Nye hybridene (2018) er vanvittig mye bedre enn forrige generasjonen mtp sømløs overgang mellom el og bensin. Den forrige generasjonen ble jo nesten som å kjøre en Lexus. Helt sjanseløst.

Coupe mot vanlig må bli et spørsmål om hva du har behov for av plass. Coupe har betydelig mindre plass i bagasjen enn vanlig. Du får ikke plass til en barnevogn. Om du ikke har behov for så mye bagasje så gå for coupe fordi den er mer sportslig. Nærmere Macan enn vanlig cayenne. Og estetisk mye penere etter min mening, men ikke alle som deler den meningen selvsagt. Jeg har ikke salgstallene, men basert på observerte salg på Finn er jeg ganske sikker på at det er solgt mange flere coupe enn vanlig siden introduksjon av coupe i 2020 modellen.
 
Redigert:
Husk at det er kostnader også ved å forlenge nybilgaranti når bilen passerer 2 år om du importerer en nyere Porsche (min eneste erfaring med kjøp av bruktbil fra utlandet). Blir vel fort nærmere 50.000,- for 3 år med nybilgaranti. Hvilke ordninger Audi har vet jeg ikke, men vil tro at det også koster litt.
.
Det er ca 27.000 for approved garanti for 2 år. Få forhandler i Tyskland til å stifte den før du henter den inn som en rabatt på bilen. Om du timer det med utløp av den tyske garantien så får du mer eller mindre like lang garanti som i Norge.
 
Det riktige (ikke-politiske) svaret er G-5-0-0.
Hjelp!
0182C2A7-0AC3-4F14-966C-BC39F39390F8.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ikke helt enig, men ikke langt fra! Fler problemer med Land Rover, men de gir seg aldri! Volvo fikk det rett og slett ikke til, men ville fortsatt ha poeng for innsatsen...

Tja. Land Rovern er særs enkel å fikse sjølv. Der er alle feil såpass belyste at der ligger YouTube how to film på alt .
Bilmerket har jo en del meir entusiastiske eiere en bilmerker flest .
 
Tja, det er jo mye rimeligere å få tak i en «ny» G500 fremfor G63 @gullet Det virker som prisene på sistnevnte er (kunstig) skrudd opp på grunn av lav tilgang i de offisielle kanaler...

Har kjørt begge modeller, og ville selvsagt gått for G63 hvis penger ikke var noe tema. G500 er for øvrig også ganske gøyal, og har bra lyd selv om den selvfølgelig ikke kan sammenliknes med storebror.

Et man på jakt etter 5 seter kan det være greit å være oppmerksom på at flere av G63’ene opprinnelig er varebiler, der det er tuklet med interiøret som ikke er 100% tilbakeført.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Tja, det er jo mye rimeligere å få tak i en «ny» G500 fremfor G63 @gullet Det virker som prisene på sistnevnte er (kunstig) skrudd opp på grunn av lav tilgang i de offisielle kanaler...

Har kjørt begge modeller, og ville selvsagt gått for G63 hvis penger ikke var noe tema. G500 er for øvrig også ganske gøyal, og har bra lyd selv om den selvfølgelig ikke kan sammenliknes med storebror.

Et man på jakt etter 5 seter kan det være greit å være oppmerksom på at flere av G63’ene opprinnelig er varebiler, der det er tuklet med interiøret som ikke er 100% tilbakeført.

Joda 500 er billigere, men om man bruker 2,0 eller 2,6 mill spiller vel stort sett liten rolle. Har man 2.0 har man 2.6.
Ser det skiller 400’ på 500 og 63 for 2019 varebil. Usikker på hvor mye det skiller i basispris på ny 2021 modeller.
 
Det er ca 27.000 for approved garanti for 2 år. Få forhandler i Tyskland til å stifte den før du henter den inn som en rabatt på bilen. Om du timer det med utløp av den tyske garantien så får du mer eller mindre like lang garanti som i Norge.
3. året (totalt 5.året med nybilgaranti) koster vel i tillegg rundt 15.000,- Er vel først da man har tilsvarende norsk garanti. Tror forøvrig det nå er sånn at man ikke må betale for/gjennomføre 111-punktsjekk så lenge man tegner forlengelsen før forrige periode har gått ut.
 
For meg er det veldig enkelt. Nå er jeg riktig nok ikke i millionbil kategorien, men Tesla Model 3 er århundrets kjøp. Makan til fantastisk innovativ bil. Koster ikke blod. Gokart med plass til både familien og bagasjen man må ha med på hyttetur. Rekkevidden. Ladenettverket. Software oppdateringer som kommer hyppig og faktisk gjør noe. Raskeste kupevarmer jeg har vært borti (varmepumpe). Designet uten knapper og brytere og dash og all drit man blir veldig fort lei av. Veldig bra lydanlegg. 0-100 på 3,9 (riktig nok med en 20 tusen lapp i oppgradering). Og det drar jo også jævlig bra om man ligger i 100 fra før. Hengerfeste. Osv osv.

Jeg kan bare tenke meg én eneste konkurrent i overskuelig fremtid, og det er Model Y.
 
For meg er det veldig enkelt. Nå er jeg riktig nok ikke i millionbil kategorien, men Tesla Model 3 er århundrets kjøp. Makan til fantastisk innovativ bil. Koster ikke blod. Gokart med plass til både familien og bagasjen man må ha med på hyttetur. Rekkevidden. Ladenettverket. Software oppdateringer som kommer hyppig og faktisk gjør noe. Raskeste kupevarmer jeg har vært borti (varmepumpe). Designet uten knapper og brytere og dash og all drit man blir veldig fort lei av. Veldig bra lydanlegg. 0-100 på 3,9 (riktig nok med en 20 tusen lapp i oppgradering). Og det drar jo også jævlig bra om man ligger i 100 fra før. Hengerfeste. Osv osv.

Jeg kan bare tenke meg én eneste konkurrent i overskuelig fremtid, og det er Model Y.
Om en har null forståelse og ønske om kjøreglede, kjørefølelse, og bilinteresse for øvrig, så er sikkert Tesla en fantastisk bil.

For de som setter pris på overnevnte, og i tillegg ønsker mer enn å kjøre fort på en rett strekning, atpåtil å skryte av dette i enhver anledning, så finnes det mange bedre alternativer.
 
Om en har null forståelse og ønske om kjøreglede, kjørefølelse, og bilinteresse for øvrig, så er sikkert Tesla en fantastisk bil.

For de som setter pris på overnevnte, og i tillegg ønsker mer enn å kjøre fort på en rett strekning, atpåtil å skryte av dette i enhver anledning, så finnes det mange bedre alternativer.
Jeg er veldig lei for at jeg kom med en slik tåpelig kommentar. Jeg er en idiot som har null peiling. Selvsagt har du rett, og jeg burde vite min plass og holdt kjeft.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM, Ove og Zawatch
Jeg er veldig lei for at jeg kom med en slik tåpelig kommentar. Jeg er en idiot som har null peiling. Selvsagt har du rett, og jeg burde vite min plass og holdt kjeft.
Så så gutter (antar jeg), noen liker mora, andre datra. Begge har rett i en tråd om generell bilsnakk. Selv syns jeg G63 er en forkastelig bil fordi jeg vil at barna skal vokse opp. Men den er også overlegen. (Ikke relevant ift deres disputt, men viser at en sak ha flere sider).
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og ilpadrino
Så så gutter (antar jeg), noen liker mora, andre datra. Begge har rett i en tråd om generell bilsnakk. Selv syns jeg G63 er en forkastelig bil fordi jeg vil at barna skal vokse opp. Men den er også overlegen.
All respekt for andres meninger, og det er nettopp poenget! Selv kommer jeg til å kjøpe meg en gammal Camaro om jeg vinner i lotto, har alltid syntes gamle muskelbiler er fett. Men i hverdagen stemmer jeg for Model 3!
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Camaro går vel for øvrig også bare fort rett frem, så det er kanskje en sammenheng?
 
Jeg er veldig lei for at jeg kom med en slik tåpelig kommentar. Jeg er en idiot som har null peiling. Selvsagt har du rett, og jeg burde vite min plass og holdt kjeft.
Åj, såpass. Tenkte det var rom for en slik kommentar, når vi på tross alt oppholder oss på et diskusjonsforum. Jeg er naturligvis helt åpen for at andre kan ha andre kommentarer - og meninger enn meg selv. Jeg bare ytret min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar