Bilsnakk

Har ikke skjedd så mye i Oslo i det siste, så det har blitt noen roadtrips. Morsomt med manuell gir og svingete norske veier:love:
EB4FFB0A-7D4A-4701-BD12-260B0D5D6E59.jpeg
3F42FE6C-0EE7-4F54-BB3B-CEB8B9963B47.jpeg
C3FDAA66-99F6-46D9-8CE5-3DD5B1E4E2B7.jpeg
185E660B-4EDA-4940-B65B-FEBCFBCC418B.jpeg
 
Da får du nok en overraskelse. ALLE må gjennom 111 først, uavhengig av om det er forlengelse av eksisterende garanti eller ikke. Hvordan vet jeg dette? Fordi jeg akkurat forlenget garanti på min 991.2 C4S. Fikk først vite at 111 ikke var nødvendig, men det ble omgjort. Dette var hos PCO hvor jeg forøvrig også kjøpte bilen ny.

PAW er nå forlenget på min bil og det ble ikke foretatt ny 111 og følgelig heller ikke betalt for 111, da det ikke var nødvendig i følge forhandler. Den ble tegnet denne uka.
Ikke PCO, men annet PC.
 
PAW er nå forlenget på min bil og det ble ikke foretatt ny 111 og følgelig heller ikke betalt for 111, da det ikke var nødvendig i følge forhandler. Den ble tegnet denne uka.
Ikke PCO, men annet PC.

Da er det tydeligvis ulik praksis fra PC til PC... Smått irriterende, selv om det ikke er snakk om kjempebeløp.
 
Da er det tydeligvis ulik praksis fra PC til PC... Smått irriterende, selv om det ikke er snakk om kjempebeløp.
Det ER ulik praksis fra PC til PC.
- Ulike kommisjonspriser
- Ulike priser på 111 sjekk
- Ulike krav til hva som går igjennom på PAW (f eks dekk og felg)
- Ulike priser på PAW
- Ulike priser på biler
- Ulikt kunnskapsnivå!!!
- Ulikt servicenivå
++
 
Det ER ulik praksis fra PC til PC.
- Ulike kommisjonspriser
- Ulike priser på 111 sjekk
- Ulike krav til hva som går igjennom på PAW (f eks dekk og felg)
- Ulike priser på PAW
- Ulike priser på biler
- Ulikt kunnskapsnivå!!!
- Ulikt servicenivå
++
Noen her som vil rangere PC fra top til bunn!
 
Vis vedlegg 250618
Synes denne oppsummerer det greit. Det dreier seg om prioriteringer uansett hva mann vektlegger i valget.
Jeg har vel eid mer enn 10-12 911(911,964,993,996,997). At påstå at en 911 ikke inneholder kompromiss blir bare tull! Men de er ett veldig nøye avveid kompromiss. Her er ett bilde av et bilde av min første 911S fra tidlig 80-tall. En av de mange 911 jeg aldri skulle solgt!
FBD6006E-E758-43FF-97F4-5045D7DEA974.jpeg
 
Jeg har vel eid mer enn 10-12 911(911,964,993,996,997). At påstå at en 911 ikke inneholder kompromiss blir bare tull! Men de er ett veldig nøye avveid kompromiss. Her er ett bilde av et bilde av min første 911S fra tidlig 80-tall. En av de mange 911 jeg aldri skulle solgt! Vis vedlegg 250744

Det var vel heller ikke poenget. Valg dreier seg om prioriteringer og kompromiss.
 
Hahaha!
Du kan jo kaste ut første navn @Spring Drive .
Har en mistanke om at forslaget ditt starter på S og slutter på N
PC i og rundt Oslo har det største forbedringspotensial på dette punkt, helt klart! Jo lengre vest du kommer des bedre, har ett meget godt inntrykk fra Bergen og Ålesund.
Det kan selvfølgelig også være Porsches kunder som gjør noe med forhandler...
D9AE5367-7B4C-4C00-A551-1A36B2B09742.png
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM og gullet
PC i og rundt Oslo har det største forbedringspotensial på dette punkt, helt klart! Jo lengre vest du kommer des bedre, har ett meget godt inntrykk fra Bergen og Ålesund.
Det kan selvfølgelig også være Porsches kunder som gjør noe med forhandler...
Bergen og Ålesund har samme eier, så det er en kanskje grunnen til at de er «like gode». Endre har gjort veldig mye bra med PCB og jeg har selv hatt mange gode erfaringer med dem den tiden jeg benyttet dem; for 5-6 års tiden.

At kunder har en påvirkning er nok meget sannsynlig!
Spennende å se hvordan det utvikler seg i Bærum.....
 
Janei, ventet på bekreftelse på når Enyaq 4wd er igang, men nada info om oppstart av produksjon på denne.
Vurderer seriøst å bytte til en Audi Q4.... har da bil før ferien...

#Likerdårligåvente