Bilsnakk

06FA2A09-D1E7-4CCD-84E5-2FE920435CAA.jpeg

La ikke merke til denne på baksiden av brosjyren med en gang men er ikke hybrid definisjonen på kompromiss når det gjelder bil?

Sinnsykt at og fram på om denne EL bil bestillinga mi var særleg lur.
Burde kanskje turt en diesel til...A6 allroad frister.. Og nå finnes de jo med ok km til ca 600k.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Vis vedlegg 241758
La ikke merke til denne på baksiden av brosjyren med en gang men er ikke hybrid definisjonen på kompromiss når det gjelder bil?

-Poeng! Min Toyotareklamefavoritt er fortsatt den litt hastig oversatte Land Cruiser-plakaten som henger i garasjen i engelsk og norsk språkdrakt; originalen viser en J73 på vei gjennom gjørma så det sprutet i alle retninger, og teksten "Roads are optional".

På norsk? Samme bilde. "Veier er et tilvalg"

EL-biler har jo alltid beat rekkevidde på papiret, for ikke å snakke om den som er like rundt hjørnet. En feature er jo at strømmen er så godt som gratis , dersom du lader hjemme. Tiden det tar å lade er uvesentlig, dersom du lader over natten.

Kjører selv hybrid og setter pris på god regrnerering. Kompromiss? Jo viktigste for meg er fortsatt en pålitelig bil. Det er første kriterier. Dernest en pen bil, komfortabel bil og .... tror ikke det var noen flere....

8

Kjørte bak en nyere Prius i dag. Er det lov å si at den er fryktelig stygg? Helt skandale

Erlig talt. Siste generasjon Prius er da ikke så ille som mange av de tidligere. Prius har aldri vært pen bil, og er det heller ikke nå. Det er en trist bil å se på....

8- )

Med den nye hybriden der, så vurderer jeg å viderelease X5 til fordel for Velar. Tanker rundt dette? Er det verdt det?

Tja, var jo litt skuffet over hybriden til RR, og det er vel samme motor som i Velar’en. Ytelsene er jo bra, men det er noe med lyden som gjør et eller annet med «totalopplevelsen». Tror ikke jeg hadde byttet rekkesekseren i X5’en mot en 2-liters hybrid.

Det sagt, Velar er jo rett og slett griselekker. Den skiller seg ut, i motsetning til X5. Blir litt som med klokker, Rolex er tipp topp - men du skiller deg fra mengden med en BP Milspec - uten sammenlikning for øvrig:)

• Liker
Reaksjoner: Grendel og BigT
Tja, var jo litt skuffet over hybriden til RR, og det er vel samme motor som i Velar’en. Ytelsene er jo bra, men det er noe med lyden som gjør et eller annet med «totalopplevelsen». Tror ikke jeg hadde byttet rekkesekseren i X5’en mot en 2-liters hybrid.

Det sagt, Velar er jo rett og slett griselekker. Den skiller seg ut, i motsetning til X5. Blir litt som med klokker, Rolex er tipp topp - men du skiller deg fra mengden med en BP Milspec - uten sammenlikning for øvrig:)

Det lukter prøvekjøring av dette...

Kjørte forbi BOS hvor det var en e300de parkert utenfor. Tittet inn i bagasjerommet. Skvatt. Hva var den klumpen? Himmel, må da finnes en bedre løsning. Blir Traktor XC70 en stund til.
Er LandRover Discovery Sport Hybrid et alternativ? Ser iallefall bra ut:) Men er den stor nok? Kjenner ikke disse så godt. Er den mye mindre (iallefall rimeligere) enn RR Velar som nevnt over her. Sliter med å komme inn i garasjen med takboks, men noe må ofres for godt design:)

Må si Velar ser sajko bra ut!
1616883796343.jpeg

1616883826056.jpeg