Bilsnakk

Personen eller arbeidet hans?

Arbeidet!

Stilen hans funker kanskje på klassiske Ford hotrods, men på alt nyere enn 1930 synes jeg det blir helt håpløst.
Alt han gjør er stort sett å lene frontruten bakover, stappe noen digre krom-donks inn i hjulbuene og call it a day.
At folk fortsatt digger Eleanor er et av tidenes store mysterier. (beklager til alle Eleanor eierne på forumet ;) )

Arbeidet!

Stilen hans funker kanskje på klassiske Ford hotrods, men på alt nyere enn 1930 synes jeg det blir helt håpløst.
Alt han gjør er stort sett å lene frontruten bakover, stappe noen digre krom-donks inn i hjulbuene og call it a day.
At folk fortsatt digger Eleanor er et av tidenes store mysterier. (beklager til alle Eleanor eierne på forumet ;) )

Huffda! Han er en gamlis designer altså? :D Kan sikkert stemme da en gamlis som meg liker arbeidet.

Jeg får ta en titt på det han har gjort og se om jeg ikke må oppdatere meg. Det er lite som er tøffere enn en gammal hot-rod da!

edit: Jepp du har rett, tilta frontrute og så beholder han mye av det originale, synes fremdeles det er tøfft!

• Haha
Reaksjoner: Bjarnetv
Prosjekt Polo fyker videre!
Nå har den fått oppgradert lys i form av en Rigid SR20 Combo LED-bar :)
Ble ganske fornøyd med installeringen selv, og lyset er helt fantastisk.
Litt komisk at denne bilen nå har bedre infotainment (i form av Apple CarPlay) og bedre fjernlys enn den 11 år nyere BMWen jeg kjører til daglig.
IMG_5362D.JPG

• Liker
Reaksjoner: Grendel og hen
EQS må være rimelig stygg for å overgå denne
Jeg skjønner ikke hva BMW driver med for tiden med de enorme vulgære grillene og linjer som ikke harmonerer noe sted. Smaken er vel som baken - men jeg klarer ikke å se skjønnheten i denne f.eks. Vis vedlegg 240350

Enig, skjønner ikke hvorfor de ikke bare kunne puttet den nye drivlinjen inn i dagens X5 med noen små tweaks - case closed. Både i4 og iX3 ser jo ut som andre BMW’er....

Det sagt, jeg har veldig sans for i3 - som jo er noe helt for seg selv.

• Liker
Reaksjoner: Entropy og Olando
Enig, skjønner ikke hvorfor de ikke bare kunne puttet den nye drivlinjen inn i dagens X5 med noen små tweaks - case closed. Både i4 og iX3 ser jo ut som andre BMW’er....

Det sagt, jeg har veldig sans for i3 - som jo er noe helt for seg selv.

Kjører i3 som bybil selv - genial bil til sitt bruk!

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Kjører i3 som bybil selv - genial bil til sitt bruk!

Kanskje det jeg liker minst med i3 er at det står BMW på den...
Den ER stygg. Ikke noe mer å si om det. Litt kult at baklysene og frontlysene er like. En stilig detalj. Det er jo greit med en stygg bil som kan hives rundt i byen uten å trenge å være forsiktig med hjørner og stolper.

8- )

PS: Men jeg har et rykte å ivareta. Derfor blir det ikke i3 på meg...

EQS må være rimelig stygg for å overgå denne
Jeg skjønner ikke hva BMW driver med for tiden med de enorme vulgære grillene og linjer som ikke harmonerer noe sted. Smaken er vel som baken - men jeg klarer ikke å se skjønnheten i denne f.eks. Vis vedlegg 240350
Når det gjelder stygge el-biler er det få som matcher Jaguar E-pace eller hva den heter. Snakk om katastrofe! Den stakkaren som designet den må jo ha vært dritings... BMW'n over her var ikke akkurat noen designperle den heller. Da vil jeg tvert i mot hevde at Tsjekkeren til @Oddemann var en riktig så fin bil i forhold.

Joda, men Skoda...

Jeg liker i3 jeg, og håper iX også vokser seg til over tid sånn som Bangle-bilene gjorde.

(Men altså, iX i hvitt fra vinkelen på bildet over, det er ganske krise!)

• Liker
Reaksjoner: Rosso og GrimReaper
Edit: Har du egentlig sett på utslippstallene på de moderne dieselene til MB? Det er ikke mye å snakke om. Selv om jeg respekterer at man ideelt sett ikke vil forurense nærområdet.

Likt CO2 utslipp fra hybrid og standard diesel? Gir ikke mening.
Min Volvo traktor (4WD) slipper ut 139 blanda kjøring, altså mindre enn "ikke mye å snakke om"-mercene.
Forbruk omtrent likt. Med 12' årlig kjørelengde er ikke drivstoffbesparelse særlig interessant uansett før jeg er klar for 100 % el.

Altså, vurdering mellom hybrid og diesel e-klasse, fordeler:
- hybrid 25' rimeligere, en ekstra motor og masse plusspoeng i middagsselskap for nullutslipp i nabolaget
- diesel: større plass i baggasjerommet
- (all terrain): ytterligere 50' høyere pris for noe plast og flotte fjærer

Ikke soleklart valg mellom hybrid og diesel...?

1616164259099.png