Bilsnakk

Nå er du historieløs @eidehelg. E30 M3 Evo3 hadde 258 hk og er kanskje noe av det råeste verden har sett fra den epoken.

Edit: skal være enig i at rekkesekseren i E36 M3 med 321hk var en perle med nydelig lyd. Men imaget på E36 ble rimelig radbrukket av enkelte "personligheter" i gjengmiljøet på 90-tallet. Selv mener jeg BMW aldri har greid å riste av seg sitt dårlige rykte i så henseende.

• Haha
Reaksjoner: eidehelg
livet blir bedre med en rekkesekser under panseret
IMG_5952.JPG

Nå er du historieløs @eidehelg. E30 M3 Evo3 hadde 258 hk og er kanskje noe av det råeste verden har sett fra den epoken.

Edit: skal være enig i at rekkesekseren i E36 M3 med 321hk var en perle med nydelig lyd. Men imaget på E36 ble rimelig radbrukket av enkelte "personligheter" i gjengmiljøet på 90-tallet. Selv mener jeg BMW aldri har greid å riste av seg sitt dårlige rykte i så henseende.
Nå er det lenge siden 90-tallet, og dette ryktet var nok først og fremst et Oslo-fenomen. Bodde selv i Oslo på denne tiden, men var ikke med i gjeng selv :ROFLMAO: Mener å huske at MB og Audi også var høyt ansett i disse miljøene. Mye har skjedd siden den gang, og i Stavanger hvor jeg bor, er ikke dette et tema - i alle fall ikke blant middelaldrende menn... For meg er BMW flott design, premium finish og kjøreglede - og ikke minst fantastisk service på Bavaria Stavanger ;)(y) MB blir litt «gubbe» selv om bilene er meget gode og alt det der. Men, dette blir som å diskutere Liverpool vs. MU :rolleyes:

Joa, BMW har flotte biler, men ingen moderne BMW blir som denne:
Vis vedlegg 240193
Blir litt nostalgisk nå.. Kjørte en grønn - 82 323i fra 84 til 86 på turistlisens (uten toll og moms) når jeg studerte økonomi i Sverige. Har hatt mange (kun tyske) biler siden, men hvis vi ser bort fra Porschene så er dette bilen med mest kjøreglede og lyden var jo bare fantastisk.. Ikke som en boxer, men allikevel fantastisk.
Når det gjelder MB har jeg bare erfaring fra samboerskens tidligere R-klasse og det er uten tvil den bilen som har tilbrakt mest tid på verksted i løpet av mine snart 40 år med bil. Gubbete var den også.. Nå er vel ikke erfaringen med R'en så aktuell, men gubbete er MB fortsatt..

• Liker
Det du skal ha er en All-Terrain, som meg:)

Jeg har aldri forstått hvorfor noen vil ha en så dyr bil, for så å ha ulakkerte fangere i billig hardplast.
Jeg skjønner hensikten er at man skal kunne bytte disse billig om man kommer borti noe. Men hvor sannsynlig er det i en bil man har brukt så mye penger på uansett? Skal man liksom kjøre mye/aktivt offroad med en litt hevet E-klasse?

I mine øyne er den vanlige E-klassen utrolig mye finere.

Dette gjelder forsåvidt alle biler av denne typen, Allroader, Alltrack, Scouts osv.

Men er vel som med klokker, folk liker forskjellige ting!

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Blir litt nostalgisk nå.. Kjørte en grønn - 82 323i fra 84 til 86 på turistlisens (uten toll og moms) når jeg studerte økonomi i Sverige. Har hatt mange (kun tyske) biler siden, men hvis vi ser bort fra Porschene så er dette bilen med mest kjøreglede og lyden var jo bare fantastisk.. Ikke som en boxer, men allikevel fantastisk.
Når det gjelder MB har jeg bare erfaring fra samboerskens tidligere R-klasse og det er uten tvil den bilen som har tilbrakt mest tid på verksted i løpet av mine snart 40 år med bil. Gubbete var den også.. Nå er vel ikke erfaringen med R'en så aktuell, men gubbete er MB fortsatt..
R-klasse var tidenes bomskudd fra MB i nyere tid, var bare brukelig som likbil. Var vel ikke for ingenting den ble kjapt avviklet :)

• Liker
Reaksjoner: Ivar
Nå er det lenge siden 90-tallet, og dette ryktet var nok først og fremst et Oslo-fenomen. Bodde selv i Oslo på denne tiden, men var ikke med i gjeng selv :ROFLMAO: Mener å huske at MB og Audi også var høyt ansett i disse miljøene. Mye har skjedd siden den gang, og i Stavanger hvor jeg bor, er ikke dette et tema - i alle fall ikke blant middelaldrende menn... For meg er BMW flott design, premium finish og kjøreglede - og ikke minst fantastisk service på Bavaria Stavanger ;)(y) MB blir litt «gubbe» selv om bilene er meget gode og alt det der. Men, dette blir som å diskutere Liverpool vs. MU :rolleyes:
Ja, det blir som å diskutere om man liker rød eller blå best. Det er en smakssak og både MB, Audi og BMW er knallgode biler. Men har man først blitt glad i et merke er det ihvertfall for meg umulig å velge noe annet :) En ting skal BMW ha, det er biler som gir mye kjøreglede. Men for en konservativ type som meg så er det gode gamle MB som stikker av med seieren ;)

BMW-fans som ler av Mercedes for å være gubbete kan holde munnen sin. 2-klassen er ikke akkurat noe entusiastprodukt det heller.

(Jeg vurderer å bestille en iX, men har lyst til å se EQS først!)

Det er to steder jeg har sett Ferrari'er parkert på parkerinsplass i veien (for over-natten/bolig-parkering). Det ene stedet var Monaco, det andre var Tøyen. Selvfølgelig 90 tallet.

8

• Liker
Et gledelig gjensyn med favoritten fra den gang bil og mc bygging var prime time; Chip Foose. Han var såvidt jeg kan huske den eneste seriøse bilbyggeren, helt uten de dramatiserte krangelene og macho tullet som var så vanlig. (orange county choppers, Jesse james osv osv) Chip Foose la altid vekt på bilen og teknikken uten masete dramatikk, også brukte han verneutstyr, det gir jo et mer proff inntrykk. Her redesigner han en Amazon, men han går også løs på amcar og M3 bla. Veldig artig å se han tegne, men ikke noe skruing i denne filmen. Den Amazonen med en B23 turbo motor hadde vært snasent!

Smak er jo som sagt veldig subjektivt, men jeg takler bare ikke Chip Foose :poop:

Men om man er interessert i bildesign, så kan jeg anbefale siden https://www.design-fieldtrip.com/read
Masse bra artikler om design i bilindustrien skrevet av folk i bransjen.
Litt høyere standard enn den gjengse D2 artikkel ;)

• Wow
Reaksjoner: hen
  • Liker
Reaksjoner: hen