Bilsnakk

Jeg har kjørt elbil i sju år, men med tre barn og akutt behov for noe større har jeg begynt å se på hybrid.

Tre småbarn; vil jeg ha q7, x5 eller xc90? Eller noe annet? (Land/Range Rover er uaktuelt)

Synes denne er verdt en prøvetur, MB GLE350de:
B3FB2C45-50A0-4AD1-90A4-991B865B08AC.jpeg


Q7, X5 eller X7 er jo også lekre saker - mener også at baksetet på X5 er helt greit for barn, med mindre alle sitter i store barneseter.

Volvo er en IMHO å regne som en EPA-traktor i forhold, dårlig elektrisk rekkevidde - og en lite premium drivlinje, i tillegg til diskutabel kvalitet. Har hatt mye rusk med mine Volvoer, og nærmeste familie har hevet kjøpet på ny XC90, og byttet inn en annen....

Siden du allerede kjører amerikansk er jo denne Ford’en et relativ rimelig(ere) wildcard, med et hav av plass:
904CF43C-72B7-46E1-A996-FCC5C8231C3A.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Så på den Mercedesen. Diesel er uaktuelt (da blir verken jeg eller kona med), men bensinvarianten er jo absolutt en mulighet!
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Her skal Tesla model S få konkurranse :mrgreen:

Vis vedlegg 245262

Tja, jeg tror ikke det kommer til å slå voldsomt ut. Tesla kommer til være billigere og ha sine fanboys. Jeg tror Mercedes sikter seg inn på et litt annet publikum. Med denne tror jeg heller de kommer til å få mange konservative og «kvalitetsbevisste» som kjører tysk premium i dag til å konvertere til elektrisk.
 
Vent et øyeblikk - har de måtte dele sidevindueene opp i 6(!) individuelle biter for å klare å åpne vinduene?
Den løsningen er såpass jalla at til og med ssangyong ville ha holdt seg unna!

Hva foregår der borte i sindelfingen...?

edit: nei vent, den fremste biten er svart plastikk! enda verre!!!
 
Med denne tror jeg heller de kommer til å få mange konservative og «kvalitetsbevisste» som kjører tysk premium i dag til å konvertere til elektrisk.

Tror ennå ikke jeg er gammel nok til å kjøre sedan :mrgreen:

Når drivlinjen kommer i en stasjonsvogn eller SUV skal jeg vurdere elbil som bil nr. 1 :unsure:
 
Tror ennå ikke jeg er gammel nok til å kjøre sedan :mrgreen:

Når drivlinjen kommer i en stasjonsvogn eller SUV skal jeg vurdere elbil som bil nr. 1 :unsure:


Vel... Jeg kjører "fortsatt sedan". Har ikke vokst ut av den enda... Eller; Jeg har vel ikke blitt voksen enda....
Det er jo sedanene som har "bilformen". Kanskje det har en forbindelse med at jeg ikke vil ha diesel også...

8- )
 
Har en Renault Zoe (jada, jeg vet) der jeg får feilmelding hver gang det skiftes hjul pga. dekktrykksensor. Dette gjelder alle Zoe da de bare kan lagre ett sett med sensorer om gangen:rolleyes:. Hvordan kan jeg fikse dette selv? Gidder ikke å kjøre innom forhandler eller dekksjappe hver gang det skiftes hjul.
 
Vi bestiller antagelig Enyaq iv80 nå veeeeldig snart. Noen som har innspill på must-haves og hva som er klare droppekandidater på utstyrslisten? Foreløig har jeg droppet Førerpakke sport pluss (adaptivt understell) da t.o.m forhandler sier at han ikke klarer å merke noen opplagt forskjell - det er jo ikke noen sportsbil, akkurat! Komfortpakke utgår, komfortsetepakke pluss utgår, Lyspakke pluss (Crystal Face) utgår. Og bagasjeromspakken ser jeg vel heller ikke noe opplagt behov for.

Andre ting?
 
Vi bestiller antagelig Enyaq iv80 nå veeeeldig snart. Noen som har innspill på must-haves og hva som er klare droppekandidater på utstyrslisten? Foreløig har jeg droppet Førerpakke sport pluss (adaptivt understell) da t.o.m forhandler sier at han ikke klarer å merke noen opplagt forskjell - det er jo ikke noen sportsbil, akkurat! Komfortpakke utgår, komfortsetepakke pluss utgår, Lyspakke pluss (Crystal Face) utgår. Og bagasjeromspakken ser jeg vel heller ikke noe opplagt behov for.

Andre ting?

Kjenner ikke til Enyaq spesifikt, men vil anbefale LED Matrix-lys hvis dette ikke er standard. Helt genialt, du kjører med fulle fjernlys hele tiden - som kun blendes ned i forhold til bilen foran og møtende biler. Med andre ord, du ser både veikant og langt foran biler som ligger foran deg med dårlige fjernlys :)
 
Vi bestiller antagelig Enyaq iv80 nå veeeeldig snart. Noen som har innspill på must-haves og hva som er klare droppekandidater på utstyrslisten? Foreløig har jeg droppet Førerpakke sport pluss (adaptivt understell) da t.o.m forhandler sier at han ikke klarer å merke noen opplagt forskjell - det er jo ikke noen sportsbil, akkurat! Komfortpakke utgår, komfortsetepakke pluss utgår, Lyspakke pluss (Crystal Face) utgår. Og bagasjeromspakken ser jeg vel heller ikke noe opplagt behov for.

Andre ting?
Vi vurderer Enyaq iv80x sterkt og foreløpig har vi falt ned på følgende utstyr:
Familiepakke
Bagasjeromsmatte
Delingsnett
Sound system
Hengerfeste
Ellers har vel bilen det som trengs. Er mest usikker på interiør. Vurderer sportline men får ikke konfigurert den med awd.