Best investering - Rolex, Panerai eller Breitling?

Ja kanskje.. For ham som kom inn på 18 K og kan selge til 58 K er det intet mindre enn en knallinvestering. Kan jeg som må inn på - jeg vet ikke? 40 K ++ - vente meg samme eventyrlige oppgangen?

Ta følgende med i beregningen:

a) Han kan ha gjort et svært godt kjøp - lokalt i USD
b) Han kan gjøre et godt salg i dag - i f.eks. NOK

Husk at USD / NOK siste 7 måneder har gått 35% i dollarens favør.

c) Eller 40K er en skrivefeil

Ja kanskje.. For ham som kom inn på 18 K og kan selge til 58 K er det intet mindre enn en knallinvestering. Kan jeg som må inn på - jeg vet ikke? 40 K ++ - vente meg samme eventyrlige oppgangen?

Hehe.. nå begynner du å vektlegge eventuell investering/verdistigning ganske mye synes jeg? Nei, kjøp den klokken du har lyst på.

Hei!

Joda, det akter jeg da også å gjøre. Jeg så på en PAM 312 rett før påsken, og jeg er i stadig dialog med selger. Her vil det første 30 - 35 % markedsverditapet være tatt av andre enn meg.

Hehe.. nå begynner du å vektlegge eventuell investering/verdistigning ganske mye synes jeg? Nei, kjøp den klokken du har lyst på.

Da skal jeg ha 20 k usd for min 5513 meters first med orginal lenke, super sjelden lås og orginale lnib brosjyrer.

Det er i såfall 140 knok opp på tre år.

En luxusklokkeselger i Stockholm selger en 16800 for 56k på finn.no om dagen. Det er også hyggelig lesning for oss som eier en 16800. :)
Om han får det er jo en annen sak.

En luxusklokkeselger i Stockholm selger en 16800 for 56k på finn.no om dagen. Det er også hyggelig lesning for oss som eier en 16800. :)
Om han får det er jo en annen sak.

Dersom det er luxuriouswatches så har vel de priset stort sett alle klokkene sine godt over norsk markedspris?

Ingen skrivefeil, mine venner. Men en aldri så liten løgn. Jeg betalte NOK 18.500,- og ikke 18.000,-. Dette kan delvis bekreftes av blant andre @Mathfjeld. Jeg tillater meg å røpe innkjøpsprisen da denne aldri skal selges. Gamlekjerringa mente at jeg for en gangs skyld hadde fortjent å gjøre en god handel.

Jeg ble nettopp bydd $7.500 av en seriøs (og relativt kjent) klokkekar i NYC. Med dagens dollarkurs ville dette allikevel gitt meg en fortjeneste på mer enn de nevnte NOK 40.000,-.

Håper at dere tilgir meg løgnen.

Når det gjelder Mathfjelds prisforlangende, skal jeg ikke uttale meg, men lenka alene er verd en rimelig høy sum (vet ikke om han vil røpe summen), basert på ekspertuttalelser. Ikke sant, Mathfjeld?

Redigert av en moderator:
Ja, i følge Christies er lenka med lås verdt 2 ganger så mye som jeg ga for klokken med lenke.

Ojjda, Hvordan lenke/lås er det snakk om?

P1010697.jpg